Panny60 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei, igår var det en som holdt litt for stor fart og for lav avstand til bilen min. Jeg stoppet for rødt lys, og han bak meg smalt rett inn i meg, han klarte å bulke å skrape opp listene og bakbuperen, i tillegg til at han presset hengerfeste innover og klarte å bøye det. Etter at vi hadde fylt ut skademelding, dro jeg rett hjem og parkerte bilen i garasjen, når jeg startet bilen idag hørte jeg en rar lyd fra motoren, en sånn "skvæææææk" lyd. Åpna panseret og så med en gang at dynamoreima var løs, den satt altså på plass med den var veldig løs. Jeg kunne ta den av med henda, så løs var den. Jeg lurer nå på om dette kan ha en sammenheng med kollisjonen fra i går. Jeg er ingen ekspert på dette, men hengerfeste er da festet til chassiet i bilen? Kan det være mulig at noe har forflyttet seg i motoren? En annen ting er at jeg satte bilen i gir akkuratt før han kræsja inn i meg, jeg tok altså opp klutsjen. Dette var fordi jeg hørte han bremsa som faen (Låste hjula sine, ingen ABS). Kan det ha noe å si? Ringte NAF nå, de er på vei. Får se om de vet noe. =) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Dynamoreima står, i prinsippet, kun mellom dynamo og veivhjulet. En kollisjon bakfra skal ikke kunne overføre krefter slik at denne overføringen skal bli påvirket. Flytter, som du foreslår, motoren på seg i motorrommet pga uhellet, så vil motoren og dynamoen (som står fastskrudd i motoren) flytte seg identisk og ikke fra hverandre eller nærmere hverandre. Mao, så ser jeg ingen mulig sammenheng mellom uhellet og slakk dynamoreim. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan ha vært at spennhjulet bare har sitti løst, evnt generatoren om det er den som strammer, men noe direkte sammenheng tviler jeg sterkt på at det har. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 NAF kom og fikset det, dynamoreimen var ikke løs, men den hadde klart og falle av det nederste spinnhjulet. Spinnhjulet hadde klart og sprette ut på en eller annen måte, NAF mekanikeren sa at jeg burde få sjekka det på verksted, da han tror den sitter løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå