Andreaz69 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 HEI! Jeg har en prisliste på jobben, som jeg önsker kopiert fra en PC i lokalnettet, til en annen, hver dag. Den må da samtidig bli renamet i "backup" mappa med f.eks dagens dato. Dette må da kunne gjöres i form at en enkel .bat fil? Og så legge den inn i Schedule tasks... Eventuelt, få den mailet hjem til meg hver dag... Det er en excel fil, og min forrige backup var 10 dager gammel.. og i dag var fila ödelagt.. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Sjekk ut xxcopy her http://www.xxcopy.com/xxcopy19.htm Litt nede på siden står det du trenger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Tror dette gratisprogrammet fra Karen er bra. http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Å drive å rote mad all mulig 3.parts programvare for slikt lager bare krøll etterhvert. Bruk en .BAT fil evt. VBScript eller en kombinasjon Da bruker du programvare som allerede er i maskinen, og slipper problemer med konflikter, registry endringer.. etc. Det finnes mange sider som har tonnevis med ferdig-script for div. oppgaver! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Bare bruk eh... xcopy /m... et eller annet.. /M Kopierer filer med attributtet Arkiver, og slår av attributtet. /D:d-m-å Kopierer filer som er endret på eller etter angitt dato. Hvis ingen dato er angitt, kopieres de filene som har kildetid som er senere enn måltiden. /P Spør deg før hver målfil lages. /S Kopierer alle mapper og undermapper, unntatt tomme. /E Kopierer mapper og undermapper, inkludert tomme mapper. Samme som /S /E. Kan brukes til å endre /T. /V Bekrefter hver ny fil. /W Ber deg trykke en tast før du kopierer. /C Fortsetter kopieringen selv om det oppstår feil. /I Hvis det ikke er oppgitt mål og det kopieres flere filer, blir mappen regnet som mål. /Q Viser ikke filnavnene mens kopieringen pågår. /F Viser fullt navn på kilde- og målfil mens kopieringen pågår. /L Viser filene som ville blitt kopiert. /H Kopierer også skjulte filer og systemfiler. /R Skriver over skrivebeskyttede filer. /T Lager mappestruktur, men kopierer ikke filene. Inkluderer ikke tomme mapper og undermapper. /T /E inkluderer tomme mapper og undermapper. /U Kopierer bare filer som allerede finnes i målet. /K Kopierer attributter. Normal Xcopy tilbakestiller alle skrivebeskyttede attributter. /N Kopierer ved å bruke genererte korte navn. /O Kopierer filens eier- og ACL-informasjon. /X Kopierer filovervåkingsinnstillinger (medfører /O). /Y Undertrykker forespørsel om bekreftelse ved overskriving av en eksisterende målfil. /-Y Ber om bekreftelse ved overskriving av en eksisterende målfil. /Z Kopierer nettverksfiler i omstartbar modus. Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg bruker følgende: @echo off set $tok=1-3 for /f "tokens=1 delims=.:/-, " %%u in ('date /t') do set $d1=%%u if "%$d1:~0,1%" GTR "9" set $tok=2-4 for /f "tokens=%$tok% delims=.:/-, " %%u in ('date /t') do ( set dd=%%u set mm=%%v set yyyy=%%w) rar a -y -m5 e:kundesystem-database%yyyy%-%mm%-%dd%_database.rar f:mysql-databasesxxxxx for %%u in ($tok $d1 dd mm yyyy) do set %%u= Som du ser bruker jeg rar til å pakke ned filene i f:mysql-databasesxxxxx til e:kundesystem-database[generert filnavn] [generert filnavn] blir på formatet "2003-05-20_database.rar" f.eks. Du kan selvsagt bytte ut rar med xcopy for å bare kopiere en fil. Deretter setter du opp en schedule i task scheduler verktøyet i windows hvor du setter bat fila til å kjøre når du ønsker. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Andreaz69 Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 HEI! Da ser det ut til at jeg har en del forskjellige løsninger å teste ut i morgen! Tusen takk for all hjelp! BTW: Finnes det en måte å få mailet (den samme fila) til seg selv hver dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå