garb Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Har 3 PCer som alle er satt opp mot samme router (D-Link DIR-655): - PC 1&2 er kablet til routeren - PC 3 er koblet trådløst til routeren Alle PCene kommer greit på internett og kommuniserer greit med routeren. Jeg ønsker å dele filer fra PC 1 til PC 2 og PC 3. Jeg har derfor satt mappene jeg ønsker å dele på PC 1 (som er kablet til routeren) til delte mapper på nettverket ("Share this folder on the network"). Når jeg så åpner Windows Explorer på PC 2 (dvs den andre PCen som er kablet til routeren) ser jeg disse mappene greit under "My network places". ---- >>>> MEN; når jeg åpner Windows Explorer på PC 3 (koblet til router via trådløst nettverk) ser jeg ikke disse mappene. Både PC 1, PC 2 og PC 3 er satt opp med Windows XP. PC 1 og PC 2 er SP2, mens PC 3 er SP3. For å sjekke om det kan være noe i brannmuren til PC 3 (den trådløse) har jeg slått av denne brannmuren, men "ser" fortsatt ikke mappene fra PC 1. Jeg mistenker derfor at det er noe med trådløse settings på routeren. Her er det imidlertid mye å stille på, så jeg er litt usikker på hvor jeg skal begynne ... Noen råd?? EDIT: Jeg har satt mappene i PC 3 (den trådløse) til å være delte, og jeg "ser" faktisk disse mappene fra PC 1. Men altså; jeg "ser" fortsatt ikke de delte mappene på PC 1 fra PC 3 ... Endret 19. september 2009 av garb Lenke til kommentar
brback Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 For å sjekke om det kan være noe i brannmuren til PC 3 (den trådløse) har jeg slått av denne brannmuren, men "ser" fortsatt ikke mappene fra PC 1. Om du ikke får tilgang på filer fra PC1 er det vel større sjanse for at det er PC1 sin brannmur som hindrer deg i dette enn at det er PC3. Prøv å skru evt brannmurer på PC1. Finner du i det hele tatt PC1 fra PC3 på nettverket? Lenke til kommentar
garb Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) For å sjekke om det kan være noe i brannmuren til PC 3 (den trådløse) har jeg slått av denne brannmuren, men "ser" fortsatt ikke mappene fra PC 1. Om du ikke får tilgang på filer fra PC1 er det vel større sjanse for at det er PC1 sin brannmur som hindrer deg i dette enn at det er PC3. Prøv å skru evt brannmurer på PC1. Finner du i det hele tatt PC1 fra PC3 på nettverket? Har prøvd å skru av brannmuren på PC 1. Legg også merke til at jeg får tilgang til filene som ligger på PC 1 fra PC2 (dvs ved at jeg "ser" PC1 når jeg åpner Windows Explorer på PC 2), så da er det neppe noe i brannmuren på PC 1. Jeg finner ikke PC1 fra PC3 i det hele tatt på nettverket ... Edit: Jeg slettet alle network devices i device manager, reinstallerte dem ("... found new hardware ...") og kjørte "Sette opp hjemmenettverk" på nytt på alle PCer. Da fant PCene hverandre ... Endret 29. november 2009 av garb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå