Number10 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har en relativt ny maskin som etter hva jeg har sett på andre maskiner bruker mye prossesor og ram. Selv om jeg vare er inne på Internett ligger ofte prosseorbruket på 30%.RAM bruken ligger konstandt på over 50%. Er ikke dette mye og er det noe jeg kan gjøre for at det evntuelt går ned? Maskinen er også treig til å starte opp. Har det sammenheng med dette? Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 dette kommer ann på hvor sprek pc'en er. har du lite ram så er det ikke serlig rart at du bruker 50% f.eks. og hvis cpu'en er bare akkurat sprek nok til å kjøre OS'et så er det heller ikke så rart i. hvilken pc er det snakk om, eller hvilke komponenter har du brukt? Lenke til kommentar
Number10 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Maskinen er en Dell Studio XPS 13 Laptop med RAM på 4,00 GB Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 altså en av de 2 nederste her da? http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-...&~ck=anavml isåfall vet ikke jeg hva problemet er. ser ut som den har mer enn nok kraft til å kunne klare det så da får du se etter flere svar. Lenke til kommentar
Number10 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Ingen som har noe å komme med? Endret 19. september 2009 av Number10 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Det vanligste navnet på problemet er Vista. Kan sikkert hjelpe å legge inn operativsystemet på nytt eller rydde opp i programmer osv. Ccleaner er et flott redskap. Du finner sikkert en rekke optimaliseringsguider om du prøver google. Edit: Kan selvfølgelig også skyldes virus ol. Ta en kikk i den delen av forumet for guider. Endret 19. september 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Bruker du ad-blocking i nettleseren din? Det utgjør utrolig stor forskjell i CPU-bruk her hos meg. En vanlig nettside som dagbladet.no bruker 10 ganger mer CPU når jeg slår av ad-blocking... Det er jo også en mulighet at maskinen din er infisert med noe faenskap, og i dette øyeblikk spyr ut store mender spam som del av et bot-net... http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?newsid=3201437 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå