Dr3as Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Noen metode jeg kan bruke for å "ta" et nick på irc, altså som merker om personen som har det nicket blir offline og tar da automatiskt det nicket? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei Dr3as! Du kan sette opp ein psybnc eller ein screen.Eg regner med at du vil ta tilbake eit nick du har brukt.Og ikkje "stjele" eit nick fra nokre andre.Sjølv om ingen har rettighetene til eit nick.Uten om på dei irc serverane der ein kan registrere nicket ein bruker.Da er det første mannen/kvinnen til møllen prinsippet som gjelder.Om du tar eit søk på psybnc på forumet eller google.Så finner du meir informasjon om korleis du kan sette det opp. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 har irssi med screen oppe, å det er null problem, men altså hvordan får jeg den til å prøve å ta nicket hele tiden? gjerne også har mulighet at når den ser jeg kommer så skal den gi det fra seg ele rno, men det er ikke et must. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Gjør det enkelt med en timer....? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 som går evig eller no? jeg er ikke så flink på irc scripting, helst for irssi da siden jeg har en irssi klient oppe i screen Lenke til kommentar
Gjest medlem-3583 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 (endret) eg kan ingenting om scripting i irssi, men jeg kan litt scripting i mIRC. (I tilfelle du bruker det). Det er en ganske enkel måte å ta tilbake nicket med en gang den som har stjålet nicket forlater, eller bytter nick ved hjelp av notify funskjonen til de fleste store nettverk.Først må du legge til nicket du vil ta tilbake i notify (/notify <nick her>)Så må du legge til en liten kodesnutt i remote (alt+r):on *:UNOTIFY: { if (($nick == <nick>) && ($address($nick,5) != <hostmask>)) { /nick <nick> | echo $colour(info2) -at * Nicket ble nå tatt tilbake } }Hostmask må være fullstendig og din egen. Altså [email protected] Endret 18. april 2014 av medlem-3583 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 hmm, hehe skjønte ikke så mye men vi får se om jeg finner noe mere om dette et annet sted får prøve å lære litt kanskje Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hostmask må være fullstendig og din egen. Altså [email protected] F.eks [email protected] Hmm.. Kan jeg ikke forkorte den ned med "*" ? For de fleste forandrer jo host hvis isp restarter linja dems (noe som skjer med meg Nå bor jeg også i france da.. et fu*k'a sted!) Eks: ($address($nick,5) != *!*@*.wanadoo.fr)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå