abene Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 En journalist for Svenska Dagbladet er kritisk til bruk av Mac i filmatisering av Stieg Larssons bøker. Les mer Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Mac er en maskin for forfattere og designere, men ikke for hackere/crackere. Mac er for personer som er mer opptatt av design/utseende til maskinen enn innhold/funksjoner. Regner med han får nok tyn for den uttalelsen der i dag Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tenkte på det når jeg så filmen Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Apple er dritgode på produktplassering og reklame. Det er sikkert og visst. Men ja. En hacker vil stort sett være nevrotisk paranoid for å bli hacket selv. - "Hei jeg er en hacker" - **oo han kan vi hacke for å teste noe, for han løper ikke til politiet** Da kjører de ikke mac som totalt mangler sikkerhetsfunksjonalitet. Derfor mener også noen at opera er pop hos denne gjengen. Ingen som bryr seg om å hacke lille opera. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Kan jeg spørre hva hackere bruker? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Kan jeg spørre hva hackere bruker? Linux, sikkert noe hjemmelaget. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg siterer bare M: "Mac er ikke en datamaskin, det er en accessoire for ironiske designstudenter med pulesveis og pilotbriller". Lenke til kommentar
aGal Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Noe av det første som slo meg når jeg så "Menn som hater kvinner" på kino var faktisk bruken av MAC. Passer ikke helt inn synes jeg. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Et OS basert på BSD er ikke 1337 nok for mr. Journalist? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 :!: :!: :!: Good one Kahuna Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Trodde mac var en hardcore utgave en linux av noe slag.. mener å hørt det engang.. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Antakelig har forfatter en egen Apple Powerbook og så har han bare beskrevet det som var rett foran seg. Når jeg ser for meg hvordan en "hacker" har det i leiligheten ser jeg for meg masse pc deler som er berget fra den sikre død, utrangerte servere som har fått nytt liv og minst 4-5 skjermer av ulik størrelse koblet sammen i et virrvarr av ledninger, skrot og tom matemballasje. Nå skal det sies at jeg ikke har sett filmene så jeg aner ikke hvordan dette er fremstilt i filmen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Selv om det helt sikkert er fullt mulig for en hacker å bruke en Mac, tror jeg ikke det er et godt valg av rekvisitt i en slik film. Rekvisittene skal tilby troverdighet uten å utfordre, så klart med mindre det er et poeng i seg selv at vedkommende bruker Mac. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Av alle ting man skal kunne syte over... jaja, det er da i alle fall en overskrift som gir sidevisninger og reklameinntekter for hw.no :-P Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det funker jo helt fett å installere andre operativsystem enn OS X på en mac, og hvis dette er en hacker det er snakk om så bør det jo ikke det være et problem. Kanskje hackeren likte maskinvaren og byggekvaliteten til apple men heller bruker en eller annen linux eller bsd distro som operativsystem? Kanskje det til og med funker som en slags forkledning, dumme journalister ville åpenbart aldri kjenne igjen en hacker som drasser på en powerbook istedenfor en thinkpad. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tja, vis man kjører et Linux OS på Mac med en tila vindus behandler, så er det 1337 nok(12 terminaler som tabbes mellom? O.o). Selve maskina er uber lekker i design og tåler en li,ten støyt. Så det er ikke maskina men OS'et, heller ikke glemmes at hacking med Windows er en ren spøk da. Man trenger noe uber 1337 Unix system med en uber vindus behandler, ikke mer. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hahaha, herregud for en teit ting å gå ut med.. og en ENDA teitere ting å retweete på Hardware.no - agurkwarning! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Et OS basert på BSD er ikke 1337 nok for mr. Journalist? QFT Jeg synes det er fantastisk at fordi noen ikke vet at OSX er basert på BSD(Broren til linux) så kan det ikke brukes til hacking. Mac er mer troverdig alternativ til hacking enn for eksempel windows.. Alt du trenger er jo et shell og alt som medfølger.. Endret 18. september 2009 av Steinmann Lenke til kommentar
moft Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 flirte også av det da æ så filmen... latterlig. Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Syns dette var utrolig morsomt å lese En film der en hacker bruker mac blir som en skytefilm med vannpistoler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå