Einun Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei. Har et spørsmål angående luftfilter til pc. Et stadig problem er støv som samler seg opp inne i pcen, ikke de store mengdene, er sikkert ikke bra for luftgjennomstrømmningen. Og her tidliger i vår så dumpet jeg inn på en side hvor de hadde nettopp luftfilter til vifter og slikt. Men har nå greid å glemme hvor den siden finnes. Det jeg lurer på er, hvor mye vil luftfilter ha å si for luftinga? Har noen prøvd det? Erfaringer? hvor kan jeg få kjøpt slike filter? mvh Einun Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Ta en av de gamle strømpebuksene til mor di, eller kjøp en ny en på Rimien. Så kutter du den opp og du har perfekt luftfilter! Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 var det no slikt som dette du tenkte på eller? http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...p=5800&toc=5850 Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 ja, okei.. Det var ikke så mye dyrere enn en strømpebukse Lenke til kommentar
adyton Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Min erfaring med de luftfilterne fra Mircroplex.no er at de bremser viften ganske så mye. Mistet kanskje 40 % av luftgjennomstrømmingen da jeg monterte et på en 120x1200mm vifte en gang.. Lenke til kommentar
davido Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Min erfaring med microplexfiltrene er at du bør heller prøve noe annet. De bremser veldig på luftstrømmen. Etter et par dager er de tette og må renses. Hvis du får til å feste dem slik at de er lett tilgjengelige for rens ville jeg ha valgt dem. Men hvis ikke så styr unna. Jeg har et chieftec alu tower med to slike filter på fronten. så jeg må av med frontdekslet hver gang det er potte tett. Og det er ofte. PES! De tar dessuten heller ikke finstøv. Ganske mye slipper igjennom. prøv strømper isteden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå