Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen er bare svart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på lan den siste helgen som var.

Min pc fungerte fint, trodde jeg, helt til jeg skulle spille.

Hadde dårlig fps, og spillet hakket som bare det.

Jeg skjønte ingenting, og det var en venn som hadde hatt samme problem, men han bare dyttet inn cpuen ordentlig så gikk det bra.

Han gjorde det på min også, eller tok den ut også inn i igjen på min pc.

Jeg startet pcen min, også kom det opp CPU Fan Failure, og jeg ble jo litt stresset.

Så jeg slo av pcen min med en gang, for det lagde en forferdelig lyd.

Prøvde en gang til. Pcen min kom på men ikke skjermen, og den slo seg av etter bare noen få sekunder igjen.

Fikk noen venner til å prøve nytt skjermkort og lydkort.

Men ingenting fungerte.

Vi prøvde å koblet ut CPUen og sette den igjen. Det skjedde akkurat det samme.

Vi koblet ut CPUen ut cpuen ledningen, mens fortsatt CPU vifta sin ledning satt i.

Pcen slo seg på men skjermen var fortsatt svart, men det som var mer merkelig var at når vi koblet ut CPUen så slo ikke pcen seg av, men alt gikk som det skulle, men skjermen var fortsatt svart.

Trenger hjelp!

Er det noen som har hatt det samme problemet, eller vet hva det er så er det bare å skrive. Alt er til stor hjelp.

Takk, på forhånd.

Endret av mariusat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønte ingenting, og det var en venn som hadde hatt samme problem, men han bare dyttet inn cpuen ordentlig så gikk det bra.

Han gjorde det på min også, eller tok den ut også inn i igjen på min pc.

CPUen vil enten funke eller ikke. En CPU kan ikke sitte "delvis" på plass og påvirke ytelsen. Man kan ikke dytte på en CPU og få bedre ytelse som om det er noe mekanisk. Det første symptomet ditt peker mot dårlig skjermkort drivere.

Jeg startet pcen min, også kom det opp CPU Fan Failure, og jeg ble jo litt stresset.

Så jeg slo av pcen min med en gang, for det lagde en forferdelig lyd.

Fan Failure er jo ganske selvforklarende. Det virker som denne kompisen din ikke satte vifta på igjen, eller glemte en ledning. Eller kjølepastaen mellom CPU kjøler og CPU ikke virker og CPUen blir overopphetet.

Prøvde en gang til. Pcen min kom på men ikke skjermen, og den slo seg av etter bare noen få sekunder igjen.

Fikk noen venner til å prøve nytt skjermkort og lydkort.

Men ingenting fungerte.

Litt usikker på hvorfor du testet med andre skjermkort og lydkort. Feilmeldingen har jo sentrert seg rundt CPUen. Og det er jo den dere har rotet med.

Vi prøvde å koblet ut CPUen og sette den igjen. Det skjedde akkurat det samme.

Vi koblet ut CPUen ut cpuen ledningen, mens fortsatt CPU vifta sin ledning satt i.

Pcen slo seg på men skjermen var fortsatt svart, men det som var mer merkelig var at når vi koblet ut CPUen så slo ikke pcen seg av, men alt gikk som det skulle, men skjermen var fortsatt svart.

Veldig usikker på hva du mener er en CPU ledning. Så forstår ikke helt. Men hvis maskinen funket før noen tok ut CPUen og den ikke funker nå mer så er problemet rundt den. Enten har CPUen blitt skadet når dere holdt på, eller så har dere ikke satt den ordentlig på plass med riktig kjølepasta og CPU kjøleblokk og vifte. Les i manualen til hovedkortet for riktig bruk. Husk at Kjøleren må ha god kontakt med CPUen.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...