Gå til innhold

Ulduar - Hjelp til Thorim taktikk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I vårt laid-back guild har vi nå kommet til Thorim (10-man). Alt opp til Guardians of Ulduar er nede og på farm, og Hodir og Freya er også drept.

 

Så kunne tenke meg litt tips for Thorim - med tanke på balansering. Vanligvis består vårt raid av 2-tanker, 3 healere og 5 dps.. Vi prøvde så vidt en 5-5 fordeling sist gang: healer, tank og 3 dps i Gauntlet og 2 healers, tank og 2 dps blir igjen i Entrance Room men det virket ikke veldig bra... så ut som vi manglet litt dps på trash i Entrance. Vi forsøkte også med at en healer skiftet til dps spec for 1 tank, 1 healer og 3 dps, men healeren klarte ikke å hold oss oppe selv om det gikk litt bedre med tanke på trash.

 

Er det kanskje en ide å bare sende 4 stykker opp gauntlet? Tank + healer + 2dps?.. og ha Tank + 2xhealer + 3dps igjen i Entrance Room?

 

Som paladin healer syns jeg også entrance room er uggen å heale i med den spell-slow'en.. har i utgangspunktet forsøkt å holde oss gruppert for AOE og for å unngå charged orb, men kanskje bedre å være spredt ut og bare holde øye med charged orb.

 

Takk for tips og innspill. :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Gauntlet eller arenaen trenger mest heal vet jeg ikke, men classes med mye aoe damage i arenaen er et must. Ville kanskje valgt 2 healere i arena (fordi det er fare for løse mobs) og 2 dps, så lenge de har nok aoe. Så kan den andre groupen pløye gjennom gauntlet med 3 dps, en healer og en tank :> Èn god healer kan også solo-heale arena, så den siste kan gå dps for dene fighten. Kan være en minsk like god måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
1 tank 2 dps 1 healer Gauntlet (folk med god single target dps) 1 tank 2 healers 3 dps (pref aoe dpsere) i arena burde gå fint.

 

Jepp.. tror vi skal teste denne fordelingen neste gang. Takk for tips.

 

GL, slet litt med den fighten vi også i starten, er litt intensiv healing i arena, så gauntlet teamet må bevege seg så fort de klarer, ingen slacking der. Ellers når phase 2 kommer (når han hopper ned) er det omtrent tank and spank, ivertfall fra mitt point of view (healer).

Lenke til kommentar

For og si det lett, Thorim er ikke noe vanskeligere enn freya, Det som er vanskeligst på denen fighten er og balansere gruppene, Vil anbefale 4 inn I hallway og en DK tank + priests og rogues ute I arena. Ranged burde gå hallway. DK tank har mye større mulighet for og plukke opp løse mobs. Ganske lett, bare kill evokersene og AoE resten ned.

 

Hallway der I mot burde ha en paladin for Fire Aura, og priest bruker holy nova eller hva det heter I arena så de gjør en god del AoE dmg samtidig som healer. Veldig viktig og ha ett høyt pulle tempo i hallway ellers blir Arena gruppen overskjørt og dere wiper.

 

- Milk

Lenke til kommentar

Vi pleide definitivt og slite mest i arenaen, så vi sender som regel en warrior tank, en healer og en cat druid/rogue inn i gauntleten, og det funker fint. Warrior tanken interrupter fint acolytene mens roguen/kattepusen og healeren roper ut hva som skjer. I arenaen er det greit med masse AoE som nevnt tidligere.

 

Dette er dog for normal mode, skal dere gå for hard mode ville jeg slengt inn 2-3 dpsere i gauntleten.

 

Fase 2 er piece of cake, ser du lyn fra veggen, ikke så i den kakebiten :p

Lenke til kommentar

på 10 man i gauntlet brukte vi 1 mage for sheep, en bra single target dps, 1 tank og en healer, disc priest fungerte bra da de kan shielde opp hele gruppa i no time.

 

i arena brukte vi enten en DK tank eller en pala tank, siden de er best til å plukke opp adds raskt. viktig med bra aoe her, og at de var i stand til å tåle å ha litt agro.

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
Takk igjen for innspill...Har ikke fått testet siden sist. :)

 

For øvrig.. noen som har god erfaring med mind-controlling av Dark-Rune Warbringers?

 

ja. Når vi går hardmode så har vi en shadow priest eller disc priesten med hit gear som mind controller en war bringer. Personen står i safe spotten som jeg viste i et bilde i en tidligere post her.

Lenke til kommentar
Takk igjen for innspill...Har ikke fått testet siden sist. :)

 

For øvrig.. noen som har god erfaring med mind-controlling av Dark-Rune Warbringers?

 

ja. Når vi går hardmode så har vi en shadow priest eller disc priesten med hit gear som mind controller en war bringer. Personen står i safe spotten som jeg viste i et bilde i en tidligere post her.

Ok.

 

For øvrig.. safe spot gjelder orbs, ikke sant?.. Ikke noe safe-spot for Stormhammer?

 

Og.. noen som vet om Deafening Roar regnes som interrupt/silence effekt og Aura Mastery evt. hjelper?

 

Takk :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Takk igjen for innspill...Har ikke fått testet siden sist. :)

 

For øvrig.. noen som har god erfaring med mind-controlling av Dark-Rune Warbringers?

 

ja. Når vi går hardmode så har vi en shadow priest eller disc priesten med hit gear som mind controller en war bringer. Personen står i safe spotten som jeg viste i et bilde i en tidligere post her.

Ok.

 

For øvrig.. safe spot gjelder orbs, ikke sant?.. Ikke noe safe-spot for Stormhammer?

 

Og.. noen som vet om Deafening Roar regnes som interrupt/silence effekt og Aura Mastery evt. hjelper?

 

Takk :)

 

Safespot gjelder orbs og blizzard fra Sif. Stormhammer tror jeg det ikke er noe safe spot for:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...