Ståle Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Fikser en bærbar PC for en venn av meg, men skjønner ikke hvorfor den ikke vil lade. PCen datt i gulvet fra rundt 2 meters høyde, og skjermen knuste. Jeg fikk byttet skjermen, men det å slå den på for å teste var vanskelig. Jeg måtte fikle og fikle med laderen for at den skulle slå seg på. Da jeg omsider fikk den på, slo den seg av etter en halvtime, og jeg fikk den ikke på igjen. Testet laderen, og den viste riktig volt. Da jeg visste at det kunne være pluggen som var ødelagt, siden laderen var i PCen da den datt, skrudde jeg den opp for å se. Men den ser like hel ut. Skjønner ingenting :O Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Høres ut som et løst loddepunkt på hovedkortet, eller (små) sprekker i hovedkort. Ta noen målinger på hovedkortet om du klarer får å se om det blir levert strøm til maskinen. Ta ut batteri, og se om det hjelper. Lyser ladelampe når strøm plugges i den bærbare? Vanligvis betyr feilbeskrivelsen din ett hovedkortskifte, dvs kondemnering grunnet kostbar reparasjon.... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Jeg måler 19v på loddepunktene under strøm-inn. Har prøvd med og uten batteri, ladelampen lyser ikke. Hvor kan jeg måle på kortet? Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det har ingen hensikt å måle inne på kortet, det er større fare for å ødelegge mer. Høres ut som du har feil i en komponent på selve hovedkortet relatert til lading. Her er det nok bare å få sendt det inn for reparasjon, om du ønsker det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå