lunikz Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei! Jeg har tatt noen bilder med Nikon Coolpix 2100. Når jeg tar bilder ute, og det er mørkt blir bildene for lyse(det ser ut som det er dagslys ute), og de blir smurt ut(siden jeg ikke klarer å holde kameraet skikkelig i ro). Dette har vel noe med lukkerhastigheten å gjøre. Er det noe jeg kan gjøre for at lukkeren ikke er åpen så lenge på dette kameraet? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Så vidt jeg veit så skal det være en "sport" scene mode på denne som har kort lukker hastighet. På den andre siden så trenger man lengre lukkerhastighet når man tar bilder i mørke, så bildene vil nok ikke akkurat bli optimale. Men går jo ann å prøve! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Den enkleste måten er å sette negativ eksponeringskompensasjon. Gå inn i menyen og prøv deg frem. I tillegg til sport-programmet bruker også 'Beach/Snow' forholdsvis kort lukkertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå