steamern Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei! Noen som har tips om programmer som kan overvåke nedlastinger fra FTP-område, sette regel som sier at kun den og den IP-adressen har lov til å laste ned, men ikke den. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det kan du vel gjøre i f.eks FileZilla server. Ip-adresser, brukernavn osv Lenke til kommentar
steamern Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Vi kommer til å få mange kunder som skal laste ned en liten fil fra vårt ftp område, og derfor lurer jeg på: Hva slags program kan vi bruke for å overvåke nedlastinger, og evt sperre f.eks IP-adressen når kunden har lastet ned f.eks 10 ganger Det må ikke være noe klient-installasjon. Det må være en server installasjon, hvor vi kan følge med på overvåkningen. Er dette noe som ISA-server kan gjøre? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) må det lastes ned fra ftp? har tidligere solgt programvare på nettet hvor jeg etter forsøkt et par løsninger endte på bruke et php script hvor kundene logget på så hadde x antall downloads. når jeg brukte ftp endte jeg med det problemet at de fleste ikke har fast ip, så begrense antall nedlastinger pr ip funket ikke da ipn til kunden skiftet mens samtidig skulle forhåndsgodkjenne alle ips ble ikke det gjennomførbart siden de gjerne hadde fått ny ip når de skulle laste ned. Endret 21. september 2009 av cruzader Lenke til kommentar
steamern Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Nei, det må ikke lastes ned fra FTP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå