DuTTZi Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 En interessant tanke. Selv har jeg alltid ønsket meg AP+V-regjering... Moderate Høyre-folk kan også få lov til å være med Aftenposten.no: Sponheim kunne gått i regjering med Stoltenberg Lenke til kommentar
sokkrygeren Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det spørs om ikke dette ville blitt en litt for stor kamel for AP og Høyre. Venstre kan samarbeide begge veier, det skjønner alle, men AP og Høyre definerer jo seg selv ved å avgrense seg mot hverandre. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det eneste positive, men MEGET positive, er at da hadde ikke sosialistkommunistisk venstreparti vært i regjering. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Selv om AP og Høyre har (overaskende) mange saker til felles, er de nok for tiden for forskjellige til å regjere sammen. Synes det har fått mer avstand mellom seg ved at Høyre vil sammarbeide med FRP. Ellers er det en fin tanke, feks med tanke på EU, siden alle tre partiene enten er "ja" eller "kanskje" partier. Desverre er ikke EU saken spesielt aktuell. Jeg tror det er mer realistisk med en regjering hvor SV forsvinner ut, og venstre kommer inn. AP-SP-V ser jeg på som mulighet etter neste valg. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tror ikke EU saken har noen reel betydning, den saken må bli avgjort med folkeavstemming uansett. For meg som velger bryr jeg meg fint lite om deres holdning til EU, der må folket selv bestemme. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Du har rett, men det må vel EU positive partier i regjering for bare det å sende en søknad. Uansett, poenget mitt var at politikken ikke er helt ulik på en rekke områder, og EU var bare det eksemplet jeg kom på. Og, som jeg skrev i mitt forrige inlegg, EU saken blir ikke aktuell, tviler på at det skjer før meningsmålingene viser flertall for. Endret 18. september 2009 av Heavenly Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Du har rett, men det må vel EU positive partier i regjering for bare det å sende en søknad. Uansett, poenget mitt var at politikken ikke er helt ulik på en rekke områder, og EU var bare det eksemplet jeg kom på. aha, skjønner poenget nå ja:) Spørsmålet er jo om de får flertall i stortinget... BTW må de har flertall i stortinget for å sende søknad? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 EU-saken er uansett en ikke-sak nå for tiden. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 EU-saken er uansett en ikke-sak nå for tiden. Se hva jeg skreiv: Desverre er ikke EU saken spesielt aktuell. Uansett, poenget mitt var at politikken ikke er helt ulik på en rekke områder, og EU var bare det eksemplet jeg kom på. Og, som jeg skrev i mitt forrige inlegg, EU saken blir ikke aktuell, tviler på at det skjer før meningsmålingene viser flertall for. Skjønner ikke helt hvorfor du likevel føler du må komme inn og fortelle oss at det er en ikke-sak? Er ikke til å komme bort i fra at det er et viktig tema og sier en del om politikken til parti når man vet hvordan det stiller seg nettopp til EU. Og igjen, brukte det kun som et eksempel. Kan nevne at jeg personlig håper likevel at det vil bli noe mer enn en ikke-sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå