Zafar Iqbal Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg har lastet ned en cookie script fra nettet for å registrere antall treff på en side. Iden forbindelse ønsker jeg og endre cookie path fra C:\Documents and Settings\xxxx\Local Settings\Temporary Internet Files til eks c:\webside\. Noen som vet hvordan det gjøres. også ønsker jeg og endre navnet på cookien som opprettes da jeg skal operer med flere cookies. Må innrømme at jeg føler med veldig noob på området. <!-- Begin function GetCookie (name) { var arg = name + "="; var alen = arg.length; var clen = document.cookie.length; var i = 0; while (i < clen) { var j = i + alen; if (document.cookie.substring(i, j) == arg) return getCookieVal (j); i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1; if (i == 0) break; } return null; } function SetCookie (name, value) { var argv = SetCookie.arguments; var argc = SetCookie.arguments.length; var expires = (argc > 2) ? argv[2] : null; var path = (argc > 3) ? argv[3] : null; var domain = (argc > 4) ? argv[4] : null; var secure = (argc > 5) ? argv[5] : false; document.cookie = name + "=" + escape (value) + ((expires == null) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) + ((path == null) ? "" : ("; path=" + path)) + ((domain == null) ? "" : ("; domain=" + domain)) + ((secure == true) ? "; secure" : ""); } function DeleteCookie (name) { var exp = new Date(); exp.setTime (exp.getTime() - 1); var cval = GetCookie (name); document.cookie = name + "=" + cval + "; expires=" + exp.toGMTString(); } var expDays = 30; var exp = new Date(); exp.setTime(exp.getTime() + (expDays*24*60*60*1000)); function amt(){ var count = GetCookie('count') if(count == null) { SetCookie('count','1') return 1 } else { var newcount = parseInt(count) + 1; DeleteCookie('count') SetCookie('count',newcount,exp) return count } } function getCookieVal(offset) { var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset); if (endstr == -1) endstr = document.cookie.length; return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr)); } // End --> </SCRIPT> Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Det eneste du kan registrere med javascript og cookies slik som du tenker på det, er hvor mange ganger en nettleser har besøkt en side, og om denne nettleseren har besøkt sida de før. Du kan ikke bestemme navnet på cookie-fila, dette filnavnet bestemmes også av nettleseren. Du kan også bare lagre en cookie-fil per nettside. Du kan derimot lagre flere cookieverdier i en cookiefil. Det er også nettleseren som bestemmer hvor cookies lagres, dette kan du ikke endre. Jeg tror kanskje du burde lete litt om cookies på nettet (les: google), slik at du kanskje bedre kan se hva som er mulig, og beskrive litt bedre hva du ønsker å gjøre. Endret 20. september 2009 av Kagee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå