Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Overmale Tjærebeis med lysere beis?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg hus, og det beiset med tyrilin tjærebeis. Det har blitt brukt tjærebeis på huset i 17 år. Vi vil gjerne ha huset lysere og mer moderne farge, men har fått høre at med tjærebeis så kan tjæren koke igjennom den lyse beisen. Var å hørte på maxbo her om dagen, og der fikk jeg fortalt at om huset er blitt beiset med den nye typen tjærebeis så skulle det gå bra å beise med vanlig oljebeis mener jeg å huske. Men i dette tilfellet så er det jo brukt både gammel type og ny type tjærebeis. Den nye typen har kanskje trekt godt inn i treværket nå så det skulle gå bra å beise det lyst.

Noen som kan hjelpe meg litt her? Trenger sårt noen gode råd, vil ikke ha ett brunt hus i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du bruke vanelig oljebaserte produkter på et produkt som er tjærebasert så må hele huset (aka alle ytterveggene) renses kjemisk før du kan bruke det nye produktet. tjære er dog noe av det beste en kan bruke på tre med tanke på beskyttelse men som du er inne på er det begrenset med hvilkene farger en kan bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...