AudunSæther Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei. Har et Asus P5QL-EM i en boks, men dette hovedkortet har tydeligvis noen "krav" når det kommer til minne. asus.com: 4 x240-pin DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066(O.C.)/800/667 Non-ECC,Un-buffered MemoryDual Channel memory architecture *Overclock speed **Due to chipset limitation, this motherboard only supports up to the total of 4 ranks (4 sides in total) of RAM at max. *Supports 2 DIMM modules only for yellow DIMMs when over-clock to DDR2-1066 Maskinen booter med 2 x 2 GB-brikker (dual-kit), men ikke om jeg setter i to andre 1 GB brikker. Må jeg da kjøpe fire nye 2GB singleside-brikker? Og hvordan ser jeg egentlig hva som er singleside? Tok et søk på prisguiden og valgte single, og da kom det kun opp ECC-brikker. Må jeg ha ECC-brikker? Takk på forhånd Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 4 x240-pin DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066(O.C.)/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory Må jeg ha ECC-brikker? Du kan ikke bruke EEC-brikker. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Selvsagt, det ser jeg nå. Sløvt. Er single/double-side så enkelt at single-side har chips kun på èn side? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er single/double-side så enkelt at single-side har chips kun på èn side? Jau. Finns forøvrig desverre ikke single-rank unbuffred/non-ecc 2GB size brikker, så hvis du skal ha 8GB totalt, må du finne 2 stk. 4GB eller 8GB Kit Ikke mye å velge i og forholdsvis dyrt Kingston 1x4GB OCZ 2x4GB (det jeg fant, mulig jeg kan ha oversett noe i prisguiden) Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Jeg kom frem til akkurat det samme. Da spørs det om jeg heller skal skaffe meg et nytt hovedkort, det kan bli billigere med tanke på at jeg allerede har 8 GB doubleside-minne liggende. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå