Lasox Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Heisann og god kveld folkens... Det har seg slik at det jeg ikke er så veldig erfarn i JavaScript riktig enda, driver å leser meg frem, men får det ikke helt til. Jeg kunne fint ha tenkt meg og hatt en funksjon som fungerte noe lunde slik som dette her, først vil css-klassen være slik: #visinnhold { width: 150px; height: 100px; display: none; position: absolute; background-color: #181818; color: #FFFFFF; } Det vil nå være "usynlig" innhold, men når jeg har ønsker om at det folk skal ha mus over brukernavnet sitt, så har jeg da ønsker om at det skal komme opp en slik liten boks som dette her la oss si innhold som f. eks: Avatar til høyre, brukernavnet, sist aktiv, send melding/blokker person diverse. Når man har resultatet innhentet ved innholdet, vil jeg at det boksen skal være synlig til høyre for nicket, litt nedpå der det kan jeg nok helt sikkert fikse selv som jeg vil ha det. Jeg har og ønsker om at det skal bli: filter: alpha(opacity=80); opacity: 0.80; i JavaScriptet når man har mus over Brukernavnet og med den div klassen. Hvis dere ikke forstår meg helt åssen jeg ønsker og ha det, ta kontakt over PM ( personlig melding ) fint om du er villig til å hjelpe meg! Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Mitt forslag er å benyte CSS styling for å få til dette. Ingen trang til Javascript. <style> a div {display: noen} a:hover div {display:block} </style> <a href="#">Nick<div>navn: bla<br/>alder: 99<br/>stjernetegn: tyr</div></a> Bruke ekstra markup og CSS for å få det til å se pent ut. Ulempen er at alt i boksen blir del av lenken, men den trenger jo ikke nødvendigvis gå noe sted (SEO øyemed). (om så bare CSS2 var fullt støttet i IE hadde man kunne brukt div.nick:hover div. Mmm. IE <3.) Endret 3. oktober 2009 av cbastus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå