Gå til innhold

Rask PC til poker, film og kontorbruk

Anbefalte innlegg

Hei,

Har satt opp følgende oppsett:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=54752

PCen skal i hovedsak brukes til poker, film og ellers vanlig kontorbruk. Vil ha mange applikasjoner oppe samtidig. Skal kobles til 2 stk 24" lcd dvi/hdmi, mulig en eller to skjermer til etterhvert.

Vil også ha mulighet til å se full HD materiale uten problem.

Viktig at PCen er så stille som mulig, derfor valgt passivt skjermkort.

Strømforsyning på 450W skal vel holde?

Ta en titt på handlevognen og kom gjerne med kommentarer, hvis noe virker helt ulogisk eller ikke passer sammen.

Lenge siden jeg har satt sammen en PC, så det er bare å være kritisk ;)

Pris er ikke veldig viktig, men vil ha mest for pengene, trenger ikke "super-gaming-pc"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vurdert Antec P183 som kabinett. Dette vil nok har en del mindre støy og er ellers veldig hyggelig å bygge i.

Jeg ville også vurder 2x2GB minnebrikker (vil ligge på samme pris) med tanke på oppgraderingsmuligheter senere.

Strømforsyning er litt lav. Jeg kjørte systemet ditt i PSU kalkulator og kom frem til at du vil bruke omkring 508W på 90% load. Derfor vil jeg anbefale deg en PSU på 550W-600W.

Ellers er det et meget kurrant oppsett.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Ville vurdert Antec P183 som kabinett. Dette vil nok har en del mindre støy og er ellers veldig hyggelig å bygge i.

Jeg ville også vurder 2x2GB minnebrikker (vil ligge på samme pris) med tanke på oppgraderingsmuligheter senere.

Strømforsyning er litt lav. Jeg kjørte systemet ditt i PSU kalkulator og kom frem til at du vil bruke omkring 508W på 90% load. Derfor vil jeg anbefale deg en PSU på 550W-600W.

Ellers er det et meget kurrant oppsett.

Da er det gjort noen endringer i oppsettet.

Hva med vifter til kabinett og evt annen cpu kjøling enn stock kjøler?

Lenke til kommentar

P183 kjøler i seg selv meget bra, og tror ikke du har behov for flere vifter i kabinettet.

Flere kabinettvifter vil bare gi mer støy, og siden du ikke har behov for å presse systemet i betydelig grad, ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe flere.

Stockkjøleren til CPU ville jeg derimot ha byttet med denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=113548

En av de beste luftkjølerene på markedet og har et meget bra støynivå.

En grei kjølepasta er også å anbefale.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...