sondre94 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Geez... nå tvinger du meg til enten å finne en objektiv undersøkelse(som er umulig), eller å sette hundervis av faktorer sammen. Jeg kan i farten nevne at svenske leger ler av det utstyret vi bruker på norske sykehus, samt at svenske elever gjør det bedre på skolen. Sverige bedre enn Norge? - Sverige har lavere inntekt - Sverige har høyere skatter Dette betyr en mye lavere disposibel inntekt. - Sverige er infisert med kriminalitet, 3.8 ganger mer enn USA. - Sverige har et stort innvandringsproblem. Innvandre i Sverige har en lav yrkesdeltagelse og er påkjenning for samfunnet. Selv om Sverige ikke slipper inn en eneste innvandrer vil andelen øke massivt de neste årene. De slapp inn over 100K hvert år de siste årene. - Politisk korrekthet og janteloven står enda sterkere i Sverige enn Norge. - Arbeidsledigheten er på 9%, og den egentlig arbeidsledigheten er mye høyere fordi de gjemmer bort arbeidsledighet i forskjellige programmer og trygd. Ungdomsarbeidsledigheten er på 30%. Sverige gjør det bedre enn Norge på skoleundersøkelser, men de gjør dårlig de også. De ligger på samme nivå som Polen. Det er bare ta vi ligger enda lengre ned. Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Jeg tror skolesystemet i Norge er bra nok. Bare at barna tar for mye for gitt. Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Jeg tror skolesystemet i Norge er bra nok. Bare at barna tar for mye for gitt. hahaha Ingenting med skole i dag er bra! Vedlikehold skolen min ser ut som en dass! Gamle sure lærere, Det som AP står for og få flere lærere i skolen det er ikke det som er problemet det er efarne nok lærere!! Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Jeg tror skolesystemet i Norge er bra nok. Bare at barna tar for mye for gitt. hahaha Ingenting med skole i dag er bra! Vedlikehold skolen min ser ut som en dass! Gamle sure lærere, Det som AP står for og få flere lærere i skolen det er ikke det som er problemet det er efarne nok lærere!! Jeg går også på en skole som ser ut som en dass. Likevell klager jeg ikke åpenlyst på forumet pågrunn av det. Tål å få litt motgang i livet mann. Alt skal ikke bare flyte. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Jeg tror skolesystemet i Norge er bra nok. Bare at barna tar for mye for gitt. hahaha Ingenting med skole i dag er bra! Vedlikehold skolen min ser ut som en dass! Gamle sure lærere, Det som AP står for og få flere lærere i skolen det er ikke det som er problemet det er efarne nok lærere!! Jeg går også på en skole som ser ut som en dass. Likevell klager jeg ikke åpenlyst på forumet pågrunn av det. Tål å få litt motgang i livet mann. Alt skal ikke bare flyte. Hvordan igjen ble dette til at skolesystemet er bra nok? Åh, du fikk ikke mat idag. Synd det! Dere tar for mye for gitt! Det er bra nok! Skolepensum er for dårlig, utfordringene er for små og for seine, for dårlig oppfølging, både heime og på skolen. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det med skoleresultater er helt feil å ta med. Det er bare tilfeldigheter på hvor i verden de smarteste barna er. Tror du ærlig talt at grunnen til at f.eks. Finnene gjør det bedre enn oss er fordi de har hatt flaks med hvilke barn de har fått? Hvor bra elevene gjør på skolen handler om hvordan samfunnet fungerer, og hvordan skolesystemet fungerer. Jeg tror skolesystemet i Norge er bra nok. Bare at barna tar for mye for gitt. hahaha Ingenting med skole i dag er bra! Vedlikehold skolen min ser ut som en dass! Gamle sure lærere, Det som AP står for og få flere lærere i skolen det er ikke det som er problemet det er efarne nok lærere!! Jeg går også på en skole som ser ut som en dass. Likevell klager jeg ikke åpenlyst på forumet pågrunn av det. Tål å få litt motgang i livet mann. Alt skal ikke bare flyte. Hvordan igjen ble dette til at skolesystemet er bra nok? Åh, du fikk ikke mat idag. Synd det! Dere tar for mye for gitt! Det er bra nok! Skolepensum er for dårlig, utfordringene er for små og for seine, for dårlig oppfølging, både heime og på skolen. Jeg synes at du generaliserer jævlig nå. Beklager ordbruken. Jeg har hørt om foreldre som gjør alt for at barna deres skal gjøre det bedre. Jeg er 100% overbevisst om at det er dagens materialisme som har ført til at barn gjør det dårligere. De tar undervisningstilbudet for gitt. Dette sier jeg utifra det jeg har opplevd selv. Finnes nok andre steder der situasjonen er anderledes. Det finnes også mange idotiske lærere og deler av opplæringsprossessen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Selvfølgelig, det finnes noen av de. Men generelt er innsatsen altfor laber og pensumet her er til å le av i forhold til andre steder. Det er jo nesten barnehage fram til 2.-3. klasse. Hvordan eksakt har dagens materialisme bidratt til at elever gjør det dårlig? Tror du de ville gjort det bedre hadde man tatt vekk 30% sin mulighet til å gå på skole og beholdt den samme svake enhetsskolen? Tvilsomt. Det er selve skolestrukturen og skolepensum som må endres. Utfordres tidligere, utnytte det at barn lærer raskt når de er små. Ikke dulle med dem. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er to fornuftige partier i Norge; Høyre og AP. Men stemmer du AP, stemmer du også på SV og SP. Derfor er det bare et fornuft valg når man skal stemme... Høyre. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og stemmer du på Høyre stemmer du også nå på FRP... Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Selvfølgelig, det finnes noen av de. Men generelt er innsatsen altfor laber og pensumet her er til å le av i forhold til andre steder. Det er jo nesten barnehage fram til 2.-3. klasse. Hvordan eksakt har dagens materialisme bidratt til at elever gjør det dårlig? Tror du de ville gjort det bedre hadde man tatt vekk 30% sin mulighet til å gå på skole og beholdt den samme svake enhetsskolen? Tvilsomt. Det er selve skolestrukturen og skolepensum som må endres. Utfordres tidligere, utnytte det at barn lærer raskt når de er små. Ikke dulle med dem. Det med at 1-3 klasse er barnehage er jeg helt enig i. Jeg synes at barn skal få en opplæring i alle fag allerede ifra første klasse. Samtidig må det også være litt praktiske oppgaver sånt at de treigeste ikke skal bli skolelei etter de første månedene. Det med materialisme mener jeg på den måten at vi alltid vil ha ting rundt oss. Det får vi av foreldrene våre. Viss en rik kid bare kjører gjennom skolen og får ting samme hvordan det ender så vil han ikke strekke seg etter mer. Det som også irriterer meg er at denne kiden kan komme inn på en yrkeslinje samme hvor dårlige karakterer han har etter ungdomsskolen. Et barn ifra en fattig familie kommer heller til å strekke seg etter bedre karakterer for å få en jobb der han kan tjene penger og komme seg vekk ifra sin tidligere livsstil. Det var det jeg mente med materialisme. Viss vi har mye ting vi tenker på vil vi bry oss mindre om skolen. Viss jeg ikke hadde hatt pc ville jeg trodd at jeg hadde hatt bedre karakterer. Selv om jeg kan avsløre at jeg har et respektabelt snitt på 4.7 uten å gi noen innsats så finnes det andre mennesker enn meg i verden. Jeg ville også vært i bedre form uten pc, men det er en annen sak. Koselig å diskutere med dere folkens, det er høyt nivå på diskusjonen her. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Og stemmer du på Høyre stemmer du også nå på FRP... Du har så rett:D Høyre som parti har jeg ingenting imot. Er bare det at partiet Frp er tydelig rasistisk og diskriminerende. Det er grunn nok til å stemme Rødgrønt, eller Venstre. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Viss Høyre kommer i regjering så håper jeg bare at Høyre blir større enn Frp sånt at de kan holde dem på plass. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Viss Høyre kommer i regjering så håper jeg bare at Høyre blir større enn Frp sånt at de kan holde dem på plass. Høyre har vel uansett sagt at de ikke vil sitte i en regjering som bryter handlingsregelen, og at det ikke vil bli aktuelt for dem å bli med på FrPs innvandringspolitikk. I "realiteten" har de jo omtrent sagt at det er uaktuelt å sitte i en regjering som fører FrP politikk. Ja, for hvor mye FrP politikk får man vel med liberal innvandringspolitikk og lite bruk av oljepenger? Endret 30. oktober 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Viss Høyre kommer i regjering så håper jeg bare at Høyre blir større enn Frp sånt at de kan holde dem på plass. Høyre har vel uansett sagt at de ikke vil sitte i en regjering som bryter handlingsregelen, og at det ikke vil bli aktuelt for dem å bli med på FrPs innvandringspolitikk. I "realiteten" har de jo omtrent sagt at det er uaktuelt å sitte i en regjering som fører FrP politikk. Ja, for hvor mye FrP politikk får man vel med liberal innvandringspolitikk og lite bruk av oljepenger? Høyre er et veldig veldig splittet parti. Hørt Black Debbath sangen problemer innad i høyre? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Viss Høyre kommer i regjering så håper jeg bare at Høyre blir større enn Frp sånt at de kan holde dem på plass. Høyre har vel uansett sagt at de ikke vil sitte i en regjering som bryter handlingsregelen, og at det ikke vil bli aktuelt for dem å bli med på FrPs innvandringspolitikk. I "realiteten" har de jo omtrent sagt at det er uaktuelt å sitte i en regjering som fører FrP politikk. Ja, for hvor mye FrP politikk får man vel med liberal innvandringspolitikk og lite bruk av oljepenger? Tull, Høyre støtter ikke en gang liberal innvandring. De ønsker en restriktiv innvandring de også. Høyres budskap er "streng, men rettferdig innvandringspolitikk" Det Høyre har sagt er at intigrering må være et satningsemne, og jeg tviler på at de blir med de villeste forslagene til FRP. Dette er noe FRP kan se seg fornøyd med. Har de lyst til å bryte handlingsreglen får de heller samarbeide med AP, Høyre vil alltid sørge for å holde en ansvarlig økonomisk politikk som fremmer vekst i Norge. Endret 30. oktober 2009 av Camlon Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja mulig en stemme til Høyre kunne vært en stemme til FRP, men for min del finner jeg SP og SV verre enn FRP. Derfor er som sagt Høyre det eneste fornuftige valget, iallefall for meg Viss Høyre kommer i regjering så håper jeg bare at Høyre blir større enn Frp sånt at de kan holde dem på plass. Høyre har vel uansett sagt at de ikke vil sitte i en regjering som bryter handlingsregelen, og at det ikke vil bli aktuelt for dem å bli med på FrPs innvandringspolitikk. I "realiteten" har de jo omtrent sagt at det er uaktuelt å sitte i en regjering som fører FrP politikk. Ja, for hvor mye FrP politikk får man vel med liberal innvandringspolitikk og lite bruk av oljepenger? Tull, Høyre støtter ikke en gang liberal innvandring. De ønsker en restriktiv innvandring de også. Høyres budskap er "streng, men rettferdig innvandringspolitikk" Det Høyre har sagt er at intigrering må være et satningsemne, og jeg tviler på at de blir med de villeste forslagene til FRP. Dette er noe FRP kan se seg fornøyd med. Har de lyst til å bryte handlingsreglen får de heller samarbeide med AP, Høyre vil alltid sørge for å holde en ansvarlig økonomisk politikk som fremmer vekst i Norge. Ser for meg en superregjering som består av Ap og Høyre:D Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Tull, Høyre støtter ikke en gang liberal innvandring. De ønsker en restriktiv innvandring de også. Høyres budskap er "streng, men rettferdig innvandringspolitikk" Det Høyre har sagt er at intigrering må være et satningsemne, og jeg tviler på at de blir med de villeste forslagene til FRP. Dette er noe FRP kan se seg fornøyd med. Nei, ikke liberal i forhold til politikken til Venstre og SV, men sett i forhold til FrP, er de ganske liberale. Høyre har vel ca. samme politikk som AP på dette feltet, og FrP har alltid stått og skreket om for liberal innvandringspolitikk når disse partiene har sittet ved makten, hvordan kan de da plutselig sette seg i en regjering som fører den politikken de har vært i sterk opposisjon til i alle år? Tviler på at FrP er fornøyde med Høyres politikk på dette området, og Høyre har lovet å ikke føre innvandringspolitikken til FrP. Har de lyst til å bryte handlingsreglen får de heller samarbeide med AP, Høyre vil alltid sørge for å holde en ansvarlig økonomisk politikk som fremmer vekst i Norge. Lyst? 95% av politikken til FrP er jo basert på å bryte handlingsreglen! Med Høyres innvandringspolitikk og en handlingsregel som til en hver tid skal følges, blir det omtrent null FrP politikk. Hvorfor i huleste er det realistisk at FrP skal gidde å sitte i en regjering der de ikke får noe gjennomslag? Høyre har jo nærmest garantert at FrPs partiprogram blir løvemat dersom det skulle bli dannet er regjering mellom disse partiene. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sammarbeidet mellom Høyre og Frp har jeg aldri forstått. Et av partiene må tilpasse seg for at det skal fungere. Eller kanskje begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå