Gå til innhold

Windows 7 - årets hit? Hvor mange her på diskusjon.no har/skal få seg W7?

myhken

Windows 7 undersøkelse  

41 stemmer

1. 1. Har du forhåndsbestilt Windows 7?

• Ja
      5
    • Nei
      32
    • Har planer om å gjøre det
      4
  2. 2. Har du brukt Windows 7 beta/rc versjonen?

• Ja
      31
    • Nei
      10
  3. 3. Har du planer om å kjøpe Windows 7 når det kommer i oktober?

• Ja
      9
    • Nei
      5
    • Kanskje
      4
    • Kjøper sikkert ny pc med Windows 7
      2
    • Har allerde retail fullversjonen i hus.
      21
  4. 4. Til dere som har prøvd Windows 7 - hvordan er det?

• Det er helt Konge - MYE bedre enn Vista
      21
    • Det er utrolig bra - faktisk bedre enn XP
      11
    • Det er helt greit - hverken mer eller mindre
      7
    • Det er ikke bra i det hele tatt - jeg sverger til XP
      1
    • Hvordan fjerner jeg Windows 7 ASAP?
      0
    • Har ikke prøvd det enda
      1
  5. 5. Har du benyttet deg av ulike billige tilbud rundt Windows 7? (flere valg mulig)

• JA - 120 kroner hos ACM
      11
    • JA - 190 kroner hos IEEE
      1
    • JA - Billig forhåndsbestilling på Amazon
      2
    • JA - Billig forhåndsbestilling hos Microsoft
      0
    • JA - Andre lovlige metoder
      12
    • NEI
      18
  6. 6. Tror du Windows 7 vil ta over for XP som det mest brukte operativsystemet?

• JA
      39
    • NEI
      2
  7. 7. Er Windows 7 riktig priset i Norge? (ca 1400 for HP, ca 2800 for Pro/ultimate)

• Prisen på W7 er for høy
      35
    • Prisen på W7 er for lav
      1
    • Prisen på W7 er akkurat passe
      0
  8. 8. Har du lastet ned en eller flere Windows 7 versjoner fra "pirat" steder?

• Ja
      13
    • Nei
      21
    • Vurderer å gjøre det - alt for dyrt
      7
    • Vurderer å gjøre det - betaler aldri for programvare
      0
  9. 9. Windows 7 er så bra at jeg vil gå fra Linux over til W7?

• JA
      2
    • NEI
      4
    • Kanskje
      4
    • Bruker ikke Linux
      31
  10. 10. Windows 7 er så dårlig at jeg heller går over til Linux?

• JA
      2
    • NEI
      35
    • Kanskje
      4
    • Bruker ikke Windows
      0
  11. 11. Har du Windows 7 RTM utgaven i dag? (RTM er fullversjonen som kommer i butikken i oktober)

• Ja
      26
    • Nei
      9
    • Hva er RTM?
      5

Anbefalte innlegg

Lager en tråd for å lodde stemningen litt. Hvor bra er Windows 7, og hvor bra blir det mottatt av de som tester det, har skaffet seg fullversjonen allerede?

Vil Windows 7 greie å vippe XP ned fra tronen som det operativsystemet som er mest utbredt i verden?

Er virkelig Windows 7 så bra?

Liker du Windows 7, eller liker du det ikke? Del erfaringene her. Kom gjerne med spådommer om hvordan dere tror Windows 7 vil gjøre det når det kommer i butikkene i oktober.

Ønsker at denne tråden handler om Windows 7 vs andre Microsoft produkter og at det ikke blir en Windows vs Linux diskusjon, men har med et par spørsmål på undersøkelsen.

Windows 7 har jo allerde fått en fjerde plass over de operativsystemene som er i bruk på nett. Hvor stor andel får de når de lanseres?

Hvor mange har enten forhåndsbestilt, kjøpt, lastet ned, skaffet seg Windows 7 til nå?

Kom gjerne med forslag til spørsmål til undersøkelsen...

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Win7Pro x64 RTM atm, og er kjempe fornøyd med det, selv om jeg ikke var enig med alle de som skrøt så av Beta og RC versjonene. Win7 Beta/RC føltes som Vista med et annet skin rett og slett, og dermed også litt ustabilt (Noe en bør forvente av en Beta, og tildels RC). Begge gangene gikk jeg tilbake til Vista på min laptop pga stabilitet, men ikke nå etter RTM, den er helt knall. Skal prøve meg med Win7 på HTPC i romjula, håper at det går greit :)

Jeg føler at Win7 har tatt det beste fra to verdener (XP og Vista), og gjort det enda mere innovativt og elegant (Og det er vel akkurat det de har gjort, optimalisert og videreutviklet koden fra Vista). Er helt sikkert noen übergamere som får 2-3 fps mere i CS:S med XP, men på moderne hardware så tror jeg det er lite å hente på å sitte med XP. Og jeg mener at ingen, f.o.m. 2010 burde installere XP på en ny maskin, det er bare fordomsfullt. Lanskje noen unntak for eldre som er vant med XP eller noen svette nett-pcer...

På en annen side, så tror jeg ikke Ola Dunk vil merke noe særlig forskjell på Vista og Win7, så sant han ikke har en dårlig maskin med Vista (som det kom en del av etter lanseringen av Vista). Dermed tror jeg det er flere som går fra XP til Win7 enn fra Vista til Win7.

Lenke til kommentar

XP er et operativsysteme jeg må fikle mye med når jeg tar en ny installering. Win7 er nesten slik jeg vil ha det ved første oppstart.

Det er rett og slett vakkert. Har dog en liten 6GB partisjon på harddisken reservert for diverse nix os fordi de er morsomme å fikle med.

Lenke til kommentar

Er enig at Windows 7 er nokså perfekt....endelig på tide at Microsoft leverer varene igjen, etter Vista tabben. Normalt liker jeg å bruke nye OS, men Vista har jeg virkelig hatet.

Det må vel være mer enn 15 som har noe de skulle ha sagt om Windows? Få noen flere svar på undersøkelsene om dere er snille :yes:

Lenke til kommentar

Jeg var betatester, så jeg har fått en Ultimate lisens. Det er deilig å kunne kvitte seg helt med Vista som jeg aldri har vært særlig begeistret for.

På jobben bruker vi XP, og må nok si jeg foretrekker W7 framfor XP. Med Vista var det jo mange som nedgraderte til XP når de fikk seg ny PC. Jeg tror ikke mange vil nedgradere fra W7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...