freddas Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Hei. Jeg har en HP Compaq NC 8430 som jeg prøver å reinstallere OS på. Fra butikken kom den med harddisken formatert i to partisjoner, C: som er installasjonsområdet, og d: som er recovery området. Har tidligere prøvd å reinstallere XP, og å installere Vista men dette uten hell.. Nå har jeg fått tak i Win 7 og tenkte å installere det på den, men får det bare ikke til.. Under installasjonen får jeg beskjed om at installasjonsprogrammet ikke finner harddisken. Dette gjelder både XP, Vista og 7. Har tilogmed prøvd Win98... Jeg kjøpte en ny harddisk og satt den inn.. Samme feilmelding.. Dette er snakk om SATA disker, og har lest noe om at det kan være at Windows ikke har SATA drivere på OS installasjonsprogrammet sitt.. Kan dette være feilen? Eller ER dette feilen? Noen som kan hjelpe meg?? Begynner å bli møkka lei HP recovery uten mulighet til å legge inn et annet OS enn XP.... Endret 17. september 2009 av freddas Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Du kan jo ta en titt i bios og se om SATA disken behandles som IDE og ikke AHCI.Dette var et problem jeg hadde. *Hvis du har den muligheten i BIOS da... Endret 17. september 2009 av janaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå