Gå til innhold

ett skjermkort til for å kjøre SLi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer helt fint?

Fra det jeg ser så har trådstarter et GTX 260 Core216 og alle kortene foreslått i denne tråden (utenom asus kortet fra den tidligere posten min) er standard GTX 260 "Core192" dvs 192 shaders istendenfor 216.

Har Nvidia oppgradert SLI slik at det er mulig å kjøre to kort med forskjellig kjerne fra samme serie?

Sist jeg sjekket så må kortene ha samme kjerne og bør ha lik minnemengde (har du en GTX 260 med 896MB og 1792MB blir minnemengden på 1792MB kortet redusert til 896)...

edit: hvis det er mulig å kjøre en core216 med en "core192", så må det sikkert bli slik at core216 blir redusert til 192 shaders og taper en del ytelse i prosessen. For min del er ytelse viktigere enn utseende :cool:

edit2: I et oppsett med GTX260 core216 og "core192" så må nok "core192" kortet settes inn i pcie spor 1 for at det skal fungere?

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Svakeste kort må alltid stå i spor 1 ja.

Ellers burde markedsavdelingen hos nvidia vært skutt, lanserer 5 kort med forskjellige navn og identisk kjerne og oppsett, og så lanserer de 3 forskjellige kort med samme navn litt senere...

HAdde det vært så vanskelig å kalle den gtx261 eller noe :realmad:

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...