ninth Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har ikke en minste peil på hvilket geforcefX jeg skal kjøpe, noen som kan anbefalle et geforceFX til 2000,- kr :smile: Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg vil vel heller anbefale ATi Radeon 9500 Pro til den prisen... Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Ja jeg og. Og desuten sparer du ca 400 kr. Og det er jo nesten 512 mb ddr ram hvis du skal ta en liten oppgradering..... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du kan jo se litt på ytelsesmålingene til Toms Hardware Guide, Redeon kortene kommer ganske bra ut av den testen. Lenke til kommentar
ninth Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg vil vel heller anbefale ATi Radeon 9500 Pro til den prisen... hvem kort vil du anbefalle da ? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg vet ikke om det er dere som leser dårlig eller muligens trenger briller. Han sa Geforce FX. Ikke Radeon kort. Er det så vanskelig? Hvis jeg spør om en anbefaling av en AMD XP CPU så er jeg fanken meg ikke intressert i å høre noe om Intel P4! Shame on you! Tilbake til topic. Beste Geforce FX valg til ca. 2000 kr er Geforce FX 5600 Ultra. Ta en titt på denne. En av få produsenter som kommer med Ultra utgaven. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg vil vel heller anbefale ATi Radeon 9500 Pro til den prisen... hvem kort vil du anbefalle da ? Sapphire kortet hos Komplett.no. Dette med andre ord. Lenke til kommentar
ninth Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 cappo hvem av dem to kort du anbefalte ville du gått for ? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg vet ikke om det er dere som leser dårlig eller muligens trenger briller.Han sa Geforce FX. Ikke Radeon kort. Er det så vanskelig? Hvis jeg spør om en anbefaling av en AMD XP CPU så er jeg fanken meg ikke intressert i å høre noe om Intel P4! Shame on you! Tilbake til topic. Beste Geforce FX valg til ca. 2000 kr er Geforce FX 5600 Ultra. Ta en titt på denne. En av få produsenter som kommer med Ultra utgaven. Du har jo rett i det, men det er jo ikke så dumt å informere om at det finnes andre alternativer som er bedre til samme pris. Det var jo heller ikke begrunnet hvorfor man kun var ute etter FX kort. Gode svar vil da typisk innholde: 1. Tips om beste GeForce FX kort 2. Anbefaling om alternativt Radeon kort Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du har jo rett i det, men det er jo ikke så dumt å informere om at det finnes andre alternativer som er bedre til samme pris. Det var jo heller ikke begrunnet hvorfor man kun var ute etter FX kort.Gode svar vil da typisk innholde: 1. Tips om beste GeForce FX kort 2. Anbefaling om alternativt Radeon kort Joda. Men ingen av de over gjør dette da. ninth: det er en smaks sak egentlig. Men Radeon 9500 Pro er litt bedre enn Geforce FX 5600 Ultra, pluss at den er billigere. Så jeg ville nok gått for Sapphire Radeon 9500 Pro kortet jeg viser til i posten litt lenger opp, selv om jeg er nVidia fanboy. Men som jeg sier. Det avgjørende valget er ditt alene. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Skulle gjerne sett en test av FX5600 med de nye detonatorene. De skal visst gi kortet en bra ytelses og kvalitetsmessig økning-- Lenke til kommentar
ninth Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Du har jo rett i det, men det er jo ikke så dumt å informere om at det finnes andre alternativer som er bedre til samme pris. Det var jo heller ikke begrunnet hvorfor man kun var ute etter FX kort.Gode svar vil da typisk innholde: 1. Tips om beste GeForce FX kort 2. Anbefaling om alternativt Radeon kort Joda. Men ingen av de over gjør dette da. ninth: det er en smaks sak egentlig. Men Radeon 9500 Pro er litt bedre enn Geforce FX 5600 Ultra, pluss at den er billigere. Så jeg ville nok gått for Sapphire Radeon 9500 Pro kortet jeg viser til i posten litt lenger opp, selv om jeg er nVidia fanboy. Men som jeg sier. Det avgjørende valget er ditt alene. Jeg har en p4 2.67ghz den blir vel ikke flaskehalsen på pcen min, hvis jeg går for Sapphire Radeon 9500 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg har en p4 2.67ghz den blir vel ikke flaskehalsen på pcen min, hvis jeg går for Sapphire Radeon 9500 Nei. Sapphire Radeon 9500 Pro er et billig og bra skjermkort. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 må le av dette forum... spørsmål: "hvem GeforceFX kort burde jeg kjøpe" svar: "ATi........." jeg meselfe ville gått for denne Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 noen som har noen synspunkter på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl i forhold til FX5600 Ultra 128ddr? Forresten så får man et radeon 9700 fra Sapphire til rett over 2000kr. trur kanskje heller jeg ville tatt det enn 9500pro. vil du ta sjansen så kan jo en del 9700-kort moddes så det blir PRO men uansett er noPRO 9700 absolutt et godt kort. noen som har erfaring med radeon 9600? jeg har inntrykket av at man heller bør kjøpe 9500 enn 9600... stemmer det? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 må le av dette forum... spørsmål: "hvem GeforceFX kort burde jeg kjøpe" svar: "ATi........." jeg meselfe ville gått for denne Ja. Jeg vet. Selv kom jeg med dette forslaget. Men nå er Radeon 9500 Pro bedre da, så jeg ville nok kanskje kjøpt det i stedet med annet du liker nVidia fryktelig godt. Da ville jeg gått for denne. Or|0N: Geforce FX 5600 er en del dårligere enn 5600 Ultra. Dette er et av de få 5600 Ultra korta. Radeon 9500 Pro er vel nesten et bedre kjøp en 9700. Radeon 9600/9600 Pro er et møkka kort uten like. Mye dårligere enn Radeon 9500/9500 Pro, selv om det virker som dt er bedre ut i fra navnet. Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Creative-fan, Cappo? dette er også et av de få 5600Ultra-kortene :wink: , men dog en del dyrere, så jeg ser poenget... gå for Creative. Radeon 9600/9600 Pro er et møkka kort uten like. Mye dårligere enn Radeon 9500/9500 Pro, Godt å få bekreftet mistanke så jeg ikke gjør et dumt kjøp. Leste en test av 9600, og det var ikke imponerende. ...kjipt at man ikke har midler til å teste alle kortene selv.. skulle ellers gjerne tatt en kikk på dette mesterverket! (off topic, men jajja) personlig råd til sist: Kjøp Sapphire Radeon 9500pro 128ddr (nok en gang en anelse off topic.. men et godt råd, så da er det greit) Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg vet ikke om det er dere som leser dårlig eller muligens trenger briller.Han sa Geforce FX. Ikke Radeon kort. Er det så vanskelig? Hvis jeg spør om en anbefaling av en AMD XP CPU så er jeg fanken meg ikke intressert i å høre noe om Intel P4! Shame on you! Tilbake til topic. Beste Geforce FX valg til ca. 2000 kr er Geforce FX 5600 Ultra. Ta en titt på denne. En av få produsenter som kommer med Ultra utgaven. når det tydeligvis var snakk om en person som ikke hadde altfor mye peiling på alt som rører seg i gfx-verdenen, er det vel bare rett og rimelig at han blir opplyst om ATis serie med kort som kommer bedre ut enn FX i både pris og ytelse ? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Creative-fan, Cappo? dette er også et av de få 5600Ultra-kortene :wink: , men dog en del dyrere, så jeg ser poenget... gå for Creative. Ja. Creative over hele linja! Creative lydkort er en selvfølge, og jeg har hatt 3 forskjellige. Ellers så har jeg hatt 3 Creative grafikk kort. Ønsker meg nå et Geforce FX 5900 Ultra fra Creative hvis de kommer med et da. De skippa Geforce FX 5800 Ultra fordi de mente det var for dyrt. Snakker om folk som er bevisst på prisnivået sitt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 ...kjipt at man ikke har midler til å teste alle kortene selv.. skulle ellers gjerne tatt en kikk på dette mesterverket! (off topic, men jajja) Litt synd at det ikke støtter Direct3D da og det yter nok ikke bra i opengl spill heller men for 3dstudi, cad og maya kan jeg tenke meg at det er nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå