Gå til innhold

Muligheter innen animasjon?

EMS15

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går nå på VG1 Teknisk Industriell Produksjon (TIP). Jeg har alltid vert en fan av animasjoner som foreksempel Pixar lager.

Jeg har det ganske gøy på TIP med alle maskinene og sånt, men jeg vet ikke om det er det rette for meg, i det hele tatt.

Vi har begynt med et program som heter Solid Edge, det er et program som vi kan "lage" deler og sette sammen deler som foreksempel kan vi lage arbeidstegninger osv. Dette programmet var ikke så gøy, men det var en reminder på hvordan det var før da jeg holdte på med animasjon på min egen pc. De ble selvfølgelig ikke så veldig god :p Og var det bare noen små gratisprogrammer jeg fant som varte i 30 dager.

Det jeg vil si er at jeg har veldig lyst å begynne å animere, bli "animasjonist" som en kompis av meg kaller det. Jeg lurte simpelthen på om det er noen der ute som vet hva man må gjennom for å gå den veien.

Karakterene mine i tiende var 3,2. Jeg satset ikke på gode karakterer da siden jeg bare skulle inn på TIP neste år, som jeg nå har funnet ut at var veldig dumt av meg.

Må jeg gå videre på Media og Kommunikasjon? eller må jeg gå den lange veien til høyskole? Eller kan jeg kanskje bare ta noen kurs utenom skolen?

Hvis jeg trenger bedre karakterer fra tiende klasse for å komme inn på noe jeg har lyst som jeg har hørt jeg må hvis jeg vil inn på ny VG1 neste år, er det mulig for meg å forbedre dette? Jeg vet jeg ikke kan gå tiende om igjen men jeg kan vel ikke ha ødelagt hele utdannelsen min på et dårlig år i tidende?

Jeg sette pris på ALLE seriøst svar :}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ta TIP + påbygg, jepp :)

Leste litt om animasjon og utdanning, og det er kun høyskolen i Volda i Norge som har animasjon. Og de tar bare opp inntil 10 nye studenter hvert år.

Sikkert ikke så mange som vet så mye om akkurat dette her, men er det noe muligheter for utdanning i utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...