Gå til innhold

ATI Radeon 8500 på lager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte mail til quad.no og dette er svaret jeg fikk--

-Utdrag Fra Mail-

-Kan sendes imorgen. Dette er LE versjonen med 250MHz GPU.

-har kortet foran meg her, det står 3,6 på minnebrikkene

---------------------------------------------------

Trivelige folk å handle med...

Kortet er ganske kurant, med tanke på prisen -2401kr

Da ble det radeon 8500 på meg etterhvert oxo:)

Thunderbird 1.33Ghz (266fsb)

Abit KT7A

Yamaha 24x10x40x CDRW

512mb Winbond cas2 PC133 SDRAM

Soundblaster Audigy Player Retail

Gainward GeForce2 MX200 ,Byttes Snarest

55gb ATA100 7200rpm HD

Telenor ADSL 704-128kbps

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-01-24 23:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-25 10:33, FauSt_ skrev:

Så LE er ikke 275? Den står avertert som 275 på topline.no... er dette da bare bull?

Nei, LE er 250/250.

Mailet topline.no her om dagen. Som svar fikk jeg at GPU kjørte på 275mhz, mens minnet kjørte på 250mhz.

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg den, og benytter meg av angrefristen, kjøper en ny, venter to uker, angrer der også, og kjøper en Retail fra Komplett.no i mars

The punk lives on!

Tbird 1400

MSI K7T 266 Pro-R

256 TwinMos Reg DDR

ATI Rage Fury (Byttes snart)

... og en HELVETES STØYENDE KJØLEMESTER

dobbelpost? hvordan i helvete skjedde det?

[ Denne Melding var redigert av: FauSt_ på 2002-01-25 10:45 ]

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor kjapp ramdac'en er på LE korta?

Orginalt skal den være 400mhz, men jeg så at på point of view sin 8500 utgave så er den bare 350mhz(i følge info hos databutikken.com).

Det hadde jo vært hyggelig om den var 400mhz på ATI sine egne LE versjoner av kortet.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk er så opptatt det med 250/250MHz og 275/275MHz. For det første er ytelsen nesten ikke merkbar. Overklokking av ATI Radeon 8500 har vist skuffende ytelsesøkning.

For det andre er LE og OEM kortene de samme kortene i mange tilfeller, med bare en annen BIOS som fører til at kortene kjører på forskjellige hastigheter. Jeg har sett at flere websider har en 275MHz/275MHz BIOS for ATI Radeon 8500 til nedlasting. Og hvis minnet på skjermkortet ditt er bra, la oss si 3.6ns -er det bare til å flashe med en slik BIOS slik at du óg kan kjøre 275MHz/275MHz med et bra LE 250MHz skjermkort.

Topline selger "golden samples" ATI Radeon 8500 LE, altså svært gode LE-versjoner, som i mange tilfelller selges som OEM-versjoner. Da er det bare til å flashe BIOS da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med [L]337-Zonic, folk er til dels alt for opptatt av at kortene skal være klokket på 275275, husk at alt er ikke avhengig av mhz, dette er en meget rask GPU i seg selv, enten den kjører på 250, eller 275.

Dessuten er de kortene som selges på quad.no fullverdige "Retail kort", untatt at de er klokket lavere... Dvs. de har 3.6ns minne, 400mhz RAMDAC, Hydravision, osv.

Og for å få de til å kjøre på 275275 så er det jo bare å flashe biosen, da dette ikke er forbundet med noen risiko når det gjelder skjermkort, hvis det går galt kan du jo bare sette inn et PCI kort, for å deretter flashe AGP kortet på nytt..

Uansett, tror jeg blir meget godt fornøyd med LE kortet mitt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...