Ajaco Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Heisann, har fått en oppgave om 70-tallet på skolen, og det haster litt å få gjort unna litt skriving. Er det noen som kunne hjulpet med med noen stikkord, eller andre hjelpfulle kommentarer til disse spørsmålene? • Hva karakteriserer dette tiåret? • Hvilke filmer/ musikk var populære i dette tidsrommet? • Hva skjedde i samfunnet rundt oss/ nyhetsbildet? • Hvilke tv program/radiosendinger var populær? - vis klipp Håper på svar, takk! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Prog rock hadde sin storhetstid. (Pink Floyd!) Tiåret var vel relativt preget av den kalde krigen. Watergate-skandalen Punk (sjanger) Vietnam Feminisme Det var det jeg kom på umidelbart i alle fall.. Disco-musikken kom for alvor på tampen av tiåret. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Oljeeventyret startet vel for fullt i Norge Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Takk for svar, keem em coming! Verdsettes virkelig. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har du ikke lært alt dette i skoletimene? Men kan vel hjelpe litegrann... -Berlinmurens fall. -TV2 kom på slutten av 70tallet, med blant andre barneprogrammene Portveien 2 og De 7 Søstre. -Elvis døde på 70tallet. -Kina vant vietnamkrigen sammen med USA, og den først Irak krigen startet. -Persia skiftet navn til Iran. -Tilbake til Fremtiden filmene med Michael J Fox kom med stor suksess. -Ford startet produksjon av diesel biler. Dette var noe av det jeg kom på. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Googlet litt, og fant denne; http://en.wikipedia.org/wiki/1970s Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Berlinmuren falt da i 89.... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Hvis det er noe noen vil føye til, feel free. Oppgaven skal leveres i morgen tidlig, og jeg kommer nok til å sitte oppe hele natten. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Har du ikke lært alt dette i skoletimene? Men kan vel hjelpe litegrann... -Berlinmurens fall. -TV2 kom på slutten av 70tallet, med blant andre barneprogrammene Portveien 2 og De 7 Søstre. -Elvis døde på 70tallet. -Kina vant vietnamkrigen sammen med USA, og den først Irak krigen startet. -Persia skiftet navn til Iran. -Tilbake til Fremtiden filmene med Michael J Fox kom med stor suksess. -Ford startet produksjon av diesel biler. Dette var noe av det jeg kom på. btw.. TV2 ble etablert på 90tallet. Berlinmuren falt på 80tallet. Persia byttet navn til Iran i 1935 Back to the future kom i 1985 Og til slutt, vant USA vietnamkrigen? Har du slått deg noe sted? Resultat:Fredsavtale i 1973 og USA trakk seg ut. Nord-Vietnam erobret hele landet i 1975 Hvor får du at Kina fra? Men vær så snill, ikke kom med "Har du ikke lært alt dette i skoletimene?", når mesteparten av det du selv sier bare er bullshit. Endret 18. september 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har du ikke lært alt dette i skoletimene? Men kan vel hjelpe litegrann... -Berlinmurens fall. -TV2 kom på slutten av 70tallet, med blant andre barneprogrammene Portveien 2 og De 7 Søstre. -Elvis døde på 70tallet. -Kina vant vietnamkrigen sammen med USA, og den først Irak krigen startet. -Persia skiftet navn til Iran. -Tilbake til Fremtiden filmene med Michael J Fox kom med stor suksess. -Ford startet produksjon av diesel biler. Dette var noe av det jeg kom på. Hah, har du glemt Idi Amin og Tut Ankh Amon, store gutter på 70 tallet de gitt. og kongen av skuespillere er jo Errol Flynn Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Abba herjet for fullt Star wars lagde en ny standard innen sci-fi sjangeren sammen med alien på slutten av 70 tallet. Første nei til eu i 1972 anders langes parti senere frp ble stiftet. tv program som gikk lekestue pompel og pilt titten tei. Endret 18. september 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Oppgaven er nå levert, og jeg skal ha en muntlig fremføring om 10 minutter. Takk for alle svar, verdsettes virkelig :> De ble også tatt i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå