dredg Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Har hatt to feil saker fra Dustin, begge gangene har jeg fått ny vare dagen etter og ikke behøvd å sende noe i retur. Er vel en god kunde da. Men som følge kommer jeg aldri til å bruke penger hos noen annen netthandel igjen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Heisann! @Theo: U2711 er nå oppe på siden, levering 24/02: http://www.dustinhome.no/pd_5010380195.aspx Glimrende Henrik, da vil jeg bestille . Kun et lite spørsmål til deg i forkant. Jeg er litt småredd for at dotpitchen til U2711 kan bli for anstrengende til mine slitne 40-åring øyne. Dette er info som har kommet frem siste par dager (fra andre som har testet skjermen) og som har gjort meg litt usikker på kjøpet siden øynene jo heller ikke blir sprekere med årene og jeg vil påføre de minst mulig ekstra belastning. Kan du evt. gi meg en PM med et tilbud på 3008WFP? Og om jeg bestiller U2711 nå og tester den noen dager og finner den for slitsom for øynene mine, kan vi gjøre en deal om at jeg får en ferdig pakkelapp for "angre-rett" retur? Tar det nå fordi jeg mistenker det kan bli en issue for meg og ikke vil virke som en ubestemmelig kunde i etterkant . Endret 12. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Dot-pitch har i utganspunktet ingenting med størrelse på tingene på skjermen å gjøre, riktinok har det lenge vært en korrelasjon, pga litt uheldig måte å velge dette med størrelser på, men i win7 har det begynte å bli ganske bra, ikonstørrelse og fontstørrelse er i liten grad avhengig av dot-pitch. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Jeg vet at man kan stille DPI i Win7 mm og paradoksalt nok bør man velge "use XP scaling" for at det skal bli bra. Men dette kan få uheldige følger for en del applikasjoner etc. Jo, dot-pitch og oppløsning (størrelseforhold tommer og oppløsning) har noe å si på hvor smått tekst ol. blir i utgangspunktet. For spill, film og bilder er dette meget positivt, for tekst ikke alltid så bra. Ikonstørrelse er ingen problem, men det å stadig måtte forstørre tekst på websider, endre "Custom DPI" i Win7 ettersom hva man gjør osv. blir slitsomt i lengden og man blir ofte sittende å anstrenge øynene i stedet. Jeg er ekstra oppmerksom på dette nå fordi jeg faktisk tidligere har vært ute etter en 26" med 1920x1200 for å få en mindre annstrengende opplevelse enn 24" med 1920x1200. Endret 12. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Vurdere å kjøpe meg Dell U2711 selv.. Kanskje vente litt og høre noen flere erfaringer av andre først Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg vet at man kan stille DPI i Win7 mm og paradoksalt nok bør man velge "use XP scaling" for at det skal bli bra. Men dette kan få uheldige følger for en del applikasjoner etc. Jo, dot-pitch og oppløsning (størrelseforhold tommer og oppløsning) har noe å si på hvor smått tekst ol. blir i utgangspunktet. For spill, film og bilder er dette meget positivt, for tekst ikke alltid så bra. Ikonstørrelse er ingen problem, men det å stadig måtte forstørre tekst på websider, endre "Custom DPI" i Win7 ettersom hva man gjør osv. blir slitsomt i lengden og man blir ofte sittende å anstrenge øynene i stedet. Jeg er ekstra oppmerksom på dette nå fordi jeg faktisk tidligere har vært ute etter en 26" med 1920x1200 for å få en mindre annstrengende opplevelse enn 24" med 1920x1200. Det jeg mener med at det ikke har noe å si i utgangspunktet er at det ikke er noen naturlig kobling mellom dpi og størrelse, man har bare gjort det dårlige designvalget å i mange tilfeller lage ting et fast antall pixler stort. Win7 har forøvrig en gangske grei forstørrelsesfunksjon, som setter ting på 120 elelr 150%, oper har også en god forstørrelsesfunksjon for web. Sier ikke at du må bruke dette såklart, menkan være gode tips. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Absolutt, og jeg bruker det daglig i både Vista, Win7 og Chrome (bare rullehjul på musa, enkelt). Men siden DPI justering gir merkelige utslag på mange applikasjoner selv i Win7 så blir disse justeringene hele tiden noe strevsomt. Vurdere å kjøpe meg Dell U2711 selv.. Kanskje vente litt og høre noen flere erfaringer av andre først Alle tester har vært meget positive så langt og har du et normalt syn ville jeg ikke ventet . Endret 12. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Mendemizo Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Joda, som både Henrik og dere andre sier, så sender Dustin før de har den defekte varen, takk gud for det, Komplett's løsning er regelrett ræva. Sende inn en vare når en bor i Nord Norge tar ofte 3-4 dager, så bruker Komplett gjerne 1 dag på å få sendt en ny, og deretter same postgangen oppover er vi fort oppe i 8-10 dager. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Får bare håpe folk har vett til å ikke misbruke dette så Dustin må bruke tid og krefter på å få inn igjen varer/produkter, slik at de blir strengere. Om noen gjør det skal jeg komme og denge dem. Fikk dessverre et nytt skjermkort i en retursak nå, sp jeg har ingen unnskyldning til å spytte i litt ekstra og kjøpe et som er en del bedre hos Dustin. Blir muligens et kabinett og en harmony remote snart da. Ønske til Dutin: Finnes det noen billige, dårlige, SSD-er med liten kapasitet dere kan ta inn? Kjører per nå OS-et på htpcen fra en usbdisk, men den begynner å krangle. Samtidig vil jeg ikke ha en stor, bråkete og varmeutviklende harddisk i htpc-en, og den er ikke verdt en dyr sdd. Jeg trenger ikke ytelse, jeg trenger bare en ca 20GB med plass billigst mulig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) NgZ: Intel X-25V 40G som jeg bestiller derfra nå. EDIT: Da er bestillingen min gjort. Gleder meg 5010329452 SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Revidere 1 0 639,00 639,005010373932 INTEL X25-V 40GB 2.5" SSD SATA/300 MLC Revidere 1 0 959,00 959,00 5010333581 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL Revidere 1 0 749,00 749,00 5010380195 DELL U2711 ULTRASHARP 27" WIDE TFT TCO-03 BLACK Revidere 1 0 7 099,00 7 099,00 5010315544 WII SPORTS RESORT + MOTION PLUS WII Revidere 1 0 459,00 459,00 5010338730 FAKTURAAVGIFT KLARNA 1 0 49,00 49,00 Bestilte med Faktura da jeg ikke har med meg kortet på jobb, håper ikke det forsinker forsendelsen. Tok vekk noen varer som ikke var på lager nå (ikke på listen). EDIT: Skal også bygge en HTPC nå i vinter samt bestille en del ting som ikke var på lager, så det blir nok en bestilling til i omtrent samme størrelsesorden snart. Endret 12. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Fin returløsning Dustin har. Hvis noen ikke sender inn som avtalt kan jo Dustin gjøre dette enkelt; hvis kunden er vanskelig og ikke sender inn som avtalt en gang må han/hun for all fremtid sende inn før de sender ut noe nytt. Uansett har jo Dustin pant i varene til de er betalt/innlevert, men ja, det blir jo litt mer jobb for dem hvis en kunde er vanskelig. La oss håpe at ikke det blir noe problem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Har sett den disken, men iom at jeg er usikker på om denne htpc-en egentlig har noen fremtid, er jeg litt usikker på å bruke en tusenlapp på den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 SSDen kan alltids flyttes til bedre formål om HTPC fjernes Lenke til kommentar
perulv78 Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Hei. Jeg skulle kjøpe et 32 tommer tv av dere i dag, når jeg kom til handlekurven sto frakten på kr 499,- Stemmer dette? Mener jeg har sett den har hvert kr 99 for ikke lenge siden for samme tv. Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Det er 500 for pallfrakt, 100 for småting. Om du bestiller mer enn bare tven, vil de 500 dekke all frakt for alle kollie så langt jeg har sett. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Men jeg har ikke bruk for en så liten disk andre steder. Får val ta å se hva slags skrap som ligger på ebay, og heller finne ut om den er noe å satse på hvis jeg ikke finner noe der. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 3 dager siden jeg sendte mail til supporten deres, og fortsatt ingenting. Når Henrik kommer igjen fra ferie sender jeg han en mail og ber han ta opp mangel på support hos de svenske apene som substituerer for han. Det her går ikke Herregud så provosert man kan bli av å lese noen av innlegenne her! Captain Ødegård vettu hva jeg syns henrik burde gjøre når han kommer hjem fra ferie ? Sende en mail til din mor om å lære deg email oppdragelse lol. Måtte bare. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Heisann DH. Jeg har ikke handlet fra dere før men KUN for at jeg har alt jeg trenger men nå har jeg en 500gb hdd som driver å kødder med meg etter et par knall å fall i laptopen hehe. Altså trenger desverre ny disk (hadde håpet å slippe å kjøpe ny før 500gb ssd kommer) men jeg så først på komplett de hadde ikke og så så jeg på netshop der hade de ST9500420ASG til 895 og dere har den til 989 hehe. Da kommer spørsmålet. Kan dere selge meg den til samme pris som Netshop har ? er tross alt en six pack med øl hehe og så vil jeg gjerne teste å kjøpe fra DH Spyder out Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Heisann DH. Jeg har ikke handlet fra dere før men KUN for at jeg har alt jeg trenger men nå har jeg en 500gb hdd som driver å kødder med meg etter et par knall å fall i laptopen hehe. Altså trenger desverre ny disk (hadde håpet å slippe å kjøpe ny før 500gb ssd kommer) men jeg så først på komplett de hadde ikke og så så jeg på netshop der hade de ST9500420ASG til 895 og dere har den til 989 hehe. Da kommer spørsmålet. Kan dere selge meg den til samme pris som Netshop har ? er tross alt en six pack med øl hehe og så vil jeg gjerne teste å kjøpe fra DH Spyder out Hvorfor ikke ta kontakt med dem istedenfor å prute offentlig på forum Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Heisann DH. Jeg har ikke handlet fra dere før men KUN for at jeg har alt jeg trenger men nå har jeg en 500gb hdd som driver å kødder med meg etter et par knall å fall i laptopen hehe. Altså trenger desverre ny disk (hadde håpet å slippe å kjøpe ny før 500gb ssd kommer) men jeg så først på komplett de hadde ikke og så så jeg på netshop der hade de ST9500420ASG til 895 og dere har den til 989 hehe. Da kommer spørsmålet. Kan dere selge meg den til samme pris som Netshop har ? er tross alt en six pack med øl hehe og så vil jeg gjerne teste å kjøpe fra DH Spyder out Hvorfor ikke ta kontakt med dem istedenfor å prute offentlig på forum Vel jeg kunne gjort det såklart, men men gjort er gjort så beklager. Er jo tross alt bare et spørsmål men jeg tar poenget ditt. Hilsen spyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå