ignoreme Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Dere som har ventet lenge, hva med å sende på nytt til den vanlige support adressen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Dere som har ventet lenge, hva med å sende på nytt til den vanlige support adressen? Dit jeg har sendt... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg brukte adressen henrik sa jeg skulle bruke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg sendte også til den vanlige supportmailen, ikke noe personlige adresser Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 kjø[email protected] er til de svenske. kjø[email protected] er til de norske. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 kjø[email protected] er til de svenske. kjø[email protected] er til de norske. Haha, kjempemorsomt. Kan vi ikke prøve å holde et seriøst nivå her? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Skreiv du på norsk til dem? I såfall prøv å skriv på svensk så kanskje du får svar. Legg ved en link til google translator i mailen. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Mulig jeg er ute å ror men kan enkelte her inne ha formulert seg på en slik måte att ingen ønsker å hjelpe dere?? Hva med å sende en ny epost å se om dere da får svar? Glipper skjer, og de ønsker helt sikkert å gi dere ett godt svar, som alltid! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) er vel ikke verre om og sende mail tilbake med ønske om norsk kundebehandler. ringer jeg f.eks lenovo for og melde en servicesak får jeg altid en svenske, forstår ikke jeg helt hva han sier er ikke det verre enn at jeg ber om en norsk kundebehandler. så setter han meg over til en nordmann, tror han har full forståelse for hvorfor når han tar imot samtaler fra flere land. Endret 28. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Enig med Mreinha, Ringte inn til dustin her om dagen, kjapt svar ingen problem, grunne til eg ringte var at eg var på farten, men fekk ordnet det enkelt og lett, (Fjerne ein vare fra ordre) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 er vel ikke verre om og sende mail tilbake med ønske om norsk kundebehandler. ringer jeg f.eks lenovo for og melde en servicesak får jeg altid en svenske, forstår ikke jeg helt hva han sier er ikke det verre enn at jeg ber om en norsk kundebehandler. så setter han meg over til en nordmann, tror han har full forståelse for hvorfor når han tar imot samtaler fra flere land. Da jeg ofte mottar telefoner, så ber jeg bare motparten om å gå over til engelsk. Dette gjelder spesielt på dansk hvor jeg fort ikke forstår noenting! (spesielt hvis de begynner og nevner tallsystemet dems...) Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Heisann, Er i gamlelandet på ferie, men så det har utviklet seg litt spekulasjoner i feil retning her. Vi har ikke ansatt svenske medarbeidere, den 3. personen det gjelder som svarer på mail, er 50/50 norsk/svensk, men jeg skal ta det opp med han når jeg kommer på jobb igjen, og se over sproget. Svarstidene varierer litt, nå vet jeg at det er mye å gjøre, ettersom jeg ikke jobber (så mye) når jeg har ferie. Det er en sårbarhet vi har i begynnelsen, men fra ca Mai dette året skal denne være bortimot løst (planlegges 4-5 nye ansettelser). CptØdegaard, jeg har sjekket igjennom mailene som ligge, ser ut som alle er svart på. Send meg direkte, så skal jeg se om jeg får tatt den nå i helgen eller på mandag. Beklager at du har måtte vente her. Ønsker dere en flott helg, skal svare nærmere på det som har kommet de siste 5 sidene, fortrinnsvis når jeg ikke er på ferie //HB Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Forretningsmodellen er god den Henrik og forståelig at det ikke er store ressursene tilgjengelig for norsk kundeservice i starten. Spekulasjoner var nok fordi man ikke har informert om hvordan denne modellen var, men jeg tror noen av oss gjettet rett ved at det er 1-2 nordmenn annsatt i starten som sitter i sverige. Som du sier vil det annsettes fler og det lover jo uansett bra. Dette er ikke uvanlig praksis i oppstartsfasen i et nytt land. Kjenner til fenomentet med å måtte trå til litt selv i ferier så det er godt å se at mange har "nesten for god" arbeidsmoral. Og når det gjelder svar/ikke svar fra de svenske som tar oppgavene mens du/dere har ferie. Det er bedre å gi lyd fra seg enn å ikke gi noen respons til kunden på flere dager. Foreslå å ta ting på engelsk, bruk google translator om det er vanskelig å forstå. Er det vanskelig å forstå sakens tekniske innhold, gi beskjed om at man gir saken videre til noen som forstår det bedre osv. men at det kan ta noe tid å få svar. Endret 29. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei igjen, Ser det er mange som venter på svar på sine mail. Jeg har svart på alle mail som har ligget her og ligger ingen ubesvarte i öyeblikket. Om det er noen som ikke har fått svar send meg en mail på [email protected] så skal jeg se på det. //Per Olav Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hei igjen, Ser det er mange som venter på svar på sine mail. Jeg har svart på alle mail som har ligget her og ligger ingen ubesvarte i öyeblikket. Om det er noen som ikke har fått svar send meg en mail på [email protected] så skal jeg se på det. //Per Olav Forwardet min mail fra forrige fredag nå. Siden jeg enda ikke har fått svar på den. EDIT: Så lang tid tok det å få svar Endret 29. januar 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hehehe - jeg kan ikke med beste evne fatte at det er så vanskelig å forstå en svenske. Hallo!! Hadde det vært svahili så kunne jeg ha forstått det men.... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg tror heller problemet går motsatt vei - Det var ihvertfall det som ble klaget over. Nordmenn forstår svensk bedre enn dansker, dansk bedre enn svensker, og godt mulig at vi forstår svensk bedre en svensker forstår nordmenn. Det eneste jeg tviler på er at nordmenn skjønner dans bedre enn dansker forstår norsk, for vi snakker jo ordentlig, mens de utstøtter halvkvalte gurglelyder. Nå blir det jo noe annet skriftlig da - der kan svensk fort vanskelig å forstå for mange, særlig når man snakker om tekniske dingser eller andre "fagfelt" der språkene har en del ulike ord- Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hehehe - jeg kan ikke med beste evne fatte at det er så vanskelig å forstå en svenske. Hallo!! Hadde det vært svahili så kunne jeg ha forstått det men.... Nei, det kan du nok ikke fatte og det var/er heller ikke problemet her. Problemet er/var at svenskene på support ikke forstod nordmenna i denne tråden. Altså svenskene forstod ikke norsk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hehehe - jeg kan ikke med beste evne fatte at det er så vanskelig å forstå en svenske. Hallo!! Hadde det vært svahili så kunne jeg ha forstått det men.... Problemet er vel ikke å forstå svensken? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Nei, det var det jeg ikke kunne forstå jeg heller, men ser dere sier at det var motsatt - og det er vel kanskje mer forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå