Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?

Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit.

 

Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller.

 

Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt..

 

Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så rart, jeg fikk svar først etter 2 timer også etter 6 timer. Synes det gikk knallfort jeg istedet for noen som bruker 24 timer å svare. Har bare hatt gode erfaringer med dustinhome utenom at jeg fikk en feil vare som var verdt mer enn den jeg betalte for x)

feil å feil vare fru blom! :p

Lenke til kommentar
Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?

Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit.

 

Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller.

 

Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt..

 

Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser

er ikke bare dustinhome som har det, du kan også sjekke ut komplett sine sider, finnes noen ting som ikke står på enten norsk eller engelsk men selvsagt svensk :D

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Da har hele dagen gått og jeg har ikke fått svar på en mail sendt 6:11 i dag tidlig. Men, de klarte i det minste å sende ordren mailen var om, selv om jeg da ikke fikk svar på informasjon jeg i utgangspunktet trengte for å legge inn ordren i første omgang. Skuffet- hadde ikke ventet annet fra andre butikker, men hadde ventet bedre fra Dustin

Lenke til kommentar
Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?

Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit.

 

Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller.

 

Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt..

 

Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser

 

Da er det jo ikke det at han er svensk som er problemet, men at han ikke forespurte noen andre når det var noe han ikke forsto.

Jeg har mye med svenske kundebehandlere hos dell å gjøre via jobben, aldri hatt noen problemer, hverken på mail eller telefon.

 

Så reagerer når folk faktisk skriver at de ikke kommer til å handle mer hos dustin fordi de her en eller flere svenske kundebehandlere.

 

svenske kundebehandlere er håpløst! Det alene vil holde meg bort fra dustinhome
Lenke til kommentar

Vel Lain, den dagen (om) en vare skulle gå i stykker og jeg trenger kundesupport så syntes jeg det er veldig greit at motparten forstår hva jeg prøver å legge frem. Att svensker sliter mer med Norsk enn Nordmenn sliter med svensk er noe vi alle vet!

 

En ting er att dette vil koste dustin masse penger da behandlingstiden blir mye lengre (gang det med X kroner også får du ett fint tall) men for kunden kan det føre til mye frustrasjon.

 

MEN for all del, om disse svenskene forstår Norsk like godt som Svensk så har man ingen grunn til å klage :) (For min del så vil det si att jeg handler frem til jeg får en dårlig opplevelse, noe jeg tviler på egentlig)

Lenke til kommentar
Vel Lain, den dagen (om) en vare skulle gå i stykker og jeg trenger kundesupport så syntes jeg det er veldig greit at motparten forstår hva jeg prøver å legge frem. Att svensker sliter mer med Norsk enn Nordmenn sliter med svensk er noe vi alle vet!

 

En ting er att dette vil koste dustin masse penger da behandlingstiden blir mye lengre (gang det med X kroner også får du ett fint tall) men for kunden kan det føre til mye frustrasjon.

 

MEN for all del, om disse svenskene forstår Norsk like godt som Svensk så har man ingen grunn til å klage :) (For min del så vil det si att jeg handler frem til jeg får en dårlig opplevelse, noe jeg tviler på egentlig)

 

Jeg har vært borti norske kundebehandlere som har missforstått også, trenger ikke være direkte relatert til hvilket språk de snakker.

Poenget mitt er at en kundebehandler som ikke klarer å forstå, eller løse et problem selv, må ha anledning til å spørre andre rundt seg, forhåpentligvis så er dette mulig hos dustin.

 

Hva jeg reagerer på, er at folk tar sorgene på forskudd, og sier de ikke ønsker å handle der, og at dustin kommer automatisk til å tape penger på å ha svenske medarbeidere. Er ganske kraftig generalisering mot et helt folkeslag, som man ikke skulle tro var nødvendig å påpeke i norge 2010.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Jeg er ikke imot at dustin skal ha svenske kundebehandlere, så lenge de forstår norsk skal det jo ikke være noe problem i det heletatt.

Dessuten har mange PC relaterte ting navn på engelsk, eller heter noe universelt, svensk er jo forsåvidt ganske likt norsk i utgangspunktet.

 

En annen ting er dårlige kundebehandlere, som ikke gjør noe for å forstå det du har skrevet til dem. f.eks ikke spør andre folk på avdelingen/videresende den og ev. bruke google translate.

Lenke til kommentar
Vi har også forskjellig erfaring når det gjelder hvordan nordmenn og svensker forstår hverandre. (Kommer jo også helt an på hvor du bor som du sier)

Jeg bor øst i Sverige, i det som går under Nedre Norrland, eventuelt Södra Norrland om du ser værmeldingen på SVT. Her har de absolutt ingen problemer med å forstå norsk.

Lenke til kommentar

Jeg er svensk, men er født og oppvokst i norge, bor i sverige nå. Og de som er ignorante og uintereserte ("overfladiske") generelt er også dårlige på å skjønne det andre språket, de bare gidder ikke.

Selvfølgelig finnes det unntak, noen har vanskeligere for språk enn andre, men om man skal si hovedgrupper, så må det være denne typen personer.

Lenke til kommentar

Ang GRATIS FRAKT:

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe Modern Warfare 2 (PC) fra Dustin for en rimelig penge.

Men før jeg fikk skjekka frakta for ikkestudenter hadde jeg laget meg en student konto.

 

Ser ut som frakten er 99kr for spillet. Men siden jeg er student, kommer det på 0 kroner.

Jeg skal bestille spillet om litt...

 

Så! CDON og lignende sider som sender som brev er og foretrekke når man er ikkestudent.

 

Jeg går Høyskole...

Lite Triks?

 

Dog registreringen krever ikke at man faktisk verifiserer email kontoen.

(Når emailn kommer i retur til Dustin regner jeg med at kontoen slettes?) Mottar bare en email med brukernavn og tror koden var der og.

 

Lenke til kommentar
Heisann,

 

jeg har ferie, maile [email protected] så får du nok svar fra mine kolleger :)

 

Mvh

Henrik Breivik

 

Dette forklarer kanskje at svaret venter litt på seg.. Iallefall når jeg sender direkte til Henrik..

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Henrik tar ikke ferie! :)

 

Tydeligvis trenger selv supermann pause av og til..

Lenke til kommentar

hehe, kver gang eg har sendt mail til dustin har svaret våre presist og svare innholde akkurat det eg spør om. Tru det lengeste eg har ventet på svar er 2 timer angånde vilken revisjon produktet dei hadde var. I mine auge fortjene Henrik ein liten pause fra alt stresse me gir han :yes:

 

Men supporten bør vere like bra sjølv om han er på ferie, men det er godt me ikkje gjer han arbeids løs når han kjem heim fra ferien med å forbedre servicen endå meir for hw.no sine forbrukere ;)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Så rart, jeg fikk svar først etter 2 timer også etter 6 timer. Synes det gikk knallfort jeg istedet for noen som bruker 24 timer å svare. Har bare hatt gode erfaringer med dustinhome utenom at jeg fikk en feil vare som var verdt mer enn den jeg betalte for x)

feil å feil vare fru blom! :p

 

Mente vel feilsendt vare da ;) En samsung dvd dvd stasjon skulle jeg ha til 189. Så fikk jeg tilsendt en harddisk 5400 rpm 160 gb harddisk som opprinnelig kostet 399.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Da går vi mot slutten av nok en arbeidsdag, og fortsatt ikke snurten å se av svar på mailen jeg sendte kl 6 i går morges. Tydelig at Henrik har ferie ja. Spørs hvor mange av de kundene han på egenhånd hadde skaffet Dustin fortsatt er der når han kommer tilbake, hvis det her er slik Dustin egentlig opererer

Lenke til kommentar

Supermann for å poste litt i forumet under arbeidstid og ta ferie før de fleste andre på vinterstid? Vel :p (rolig nå folkens)

 

Forøvrig ser man at alt av henvendelser går til Sverige når Henrik har ferie, ergo kan man lure litt på hvor mange som holder i trådene i Norge :hmm:. Det at man har ansatt svensker i Norge er nok bare tullete spekulasjoner fra tråddeltakere, her går det til Sverige rett og slett.

 

Dette ser omtrentlig ut som en en eller to-manns frenchise i Norge hvor disse fronter og sverige gjør back-end arbeidet. Dvs. en utskutt marketing base. Helt greit det :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...