WiSLE Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit. Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller. Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt.. Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Så rart, jeg fikk svar først etter 2 timer også etter 6 timer. Synes det gikk knallfort jeg istedet for noen som bruker 24 timer å svare. Har bare hatt gode erfaringer med dustinhome utenom at jeg fikk en feil vare som var verdt mer enn den jeg betalte for x) feil å feil vare fru blom! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit. Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller. Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt.. Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser er ikke bare dustinhome som har det, du kan også sjekke ut komplett sine sider, finnes noen ting som ikke står på enten norsk eller engelsk men selvsagt svensk Endret 26. januar 2010 av wiak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Da har hele dagen gått og jeg har ikke fått svar på en mail sendt 6:11 i dag tidlig. Men, de klarte i det minste å sende ordren mailen var om, selv om jeg da ikke fikk svar på informasjon jeg i utgangspunktet trengte for å legge inn ordren i første omgang. Skuffet- hadde ikke ventet annet fra andre butikker, men hadde ventet bedre fra Dustin Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hva er galt med svensker? Nekter du å handle mat om ho i kassa er svensk?Folk er for kravstore etter min mening, men om de mener de for bedre service et annet sted, er det jo ikke verre enn å stikke dit. Jeg er veldig fornøyd med supporten jeg har fått til nå, men så forventer jeg ikke svar på mail 5min etter jeg har sendt forespørsel heller. Leser du mitt innlegg så klarte ikke svensken å tolke det jeg skrev.. Sendte samme mail på nytt og fikk et kjempebra svar fra Henrik... ergo. svensken hos dustin home sliter med å forstå poeng og det som ble sagt.. Dette kalles en språkbarrière... Og gjelder spesielt når det er snakk om skriftlige henvendelser Da er det jo ikke det at han er svensk som er problemet, men at han ikke forespurte noen andre når det var noe han ikke forsto. Jeg har mye med svenske kundebehandlere hos dell å gjøre via jobben, aldri hatt noen problemer, hverken på mail eller telefon. Så reagerer når folk faktisk skriver at de ikke kommer til å handle mer hos dustin fordi de her en eller flere svenske kundebehandlere. svenske kundebehandlere er håpløst! Det alene vil holde meg bort fra dustinhome Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vel Lain, den dagen (om) en vare skulle gå i stykker og jeg trenger kundesupport så syntes jeg det er veldig greit at motparten forstår hva jeg prøver å legge frem. Att svensker sliter mer med Norsk enn Nordmenn sliter med svensk er noe vi alle vet! En ting er att dette vil koste dustin masse penger da behandlingstiden blir mye lengre (gang det med X kroner også får du ett fint tall) men for kunden kan det føre til mye frustrasjon. MEN for all del, om disse svenskene forstår Norsk like godt som Svensk så har man ingen grunn til å klage (For min del så vil det si att jeg handler frem til jeg får en dårlig opplevelse, noe jeg tviler på egentlig) Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vel Lain, den dagen (om) en vare skulle gå i stykker og jeg trenger kundesupport så syntes jeg det er veldig greit at motparten forstår hva jeg prøver å legge frem. Att svensker sliter mer med Norsk enn Nordmenn sliter med svensk er noe vi alle vet! En ting er att dette vil koste dustin masse penger da behandlingstiden blir mye lengre (gang det med X kroner også får du ett fint tall) men for kunden kan det føre til mye frustrasjon. MEN for all del, om disse svenskene forstår Norsk like godt som Svensk så har man ingen grunn til å klage (For min del så vil det si att jeg handler frem til jeg får en dårlig opplevelse, noe jeg tviler på egentlig) Jeg har vært borti norske kundebehandlere som har missforstått også, trenger ikke være direkte relatert til hvilket språk de snakker. Poenget mitt er at en kundebehandler som ikke klarer å forstå, eller løse et problem selv, må ha anledning til å spørre andre rundt seg, forhåpentligvis så er dette mulig hos dustin. Hva jeg reagerer på, er at folk tar sorgene på forskudd, og sier de ikke ønsker å handle der, og at dustin kommer automatisk til å tape penger på å ha svenske medarbeidere. Er ganske kraftig generalisering mot et helt folkeslag, som man ikke skulle tro var nødvendig å påpeke i norge 2010. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg er ikke imot at dustin skal ha svenske kundebehandlere, så lenge de forstår norsk skal det jo ikke være noe problem i det heletatt. Dessuten har mange PC relaterte ting navn på engelsk, eller heter noe universelt, svensk er jo forsåvidt ganske likt norsk i utgangspunktet. En annen ting er dårlige kundebehandlere, som ikke gjør noe for å forstå det du har skrevet til dem. f.eks ikke spør andre folk på avdelingen/videresende den og ev. bruke google translate. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Att svensker sliter mer med Norsk enn Nordmenn sliter med svensk er noe vi alle vet! Har helt motsatt erfaring her jeg bor. Og bare et lite tips. Sjekk rettskriving når du skal kommentere på at noen sliter med norsken Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fult klar over at jeg ikke har de beste evnene til å skrive feilfritt Lite å gjøre med det, dessverre! Vi har også forskjellig erfaring når det gjelder hvordan nordmenn og svensker forstår hverandre. (Kommer jo også helt an på hvor du bor som du sier) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vi har også forskjellig erfaring når det gjelder hvordan nordmenn og svensker forstår hverandre. (Kommer jo også helt an på hvor du bor som du sier) Jeg bor øst i Sverige, i det som går under Nedre Norrland, eventuelt Södra Norrland om du ser værmeldingen på SVT. Her har de absolutt ingen problemer med å forstå norsk. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg er svensk, men er født og oppvokst i norge, bor i sverige nå. Og de som er ignorante og uintereserte ("overfladiske") generelt er også dårlige på å skjønne det andre språket, de bare gidder ikke. Selvfølgelig finnes det unntak, noen har vanskeligere for språk enn andre, men om man skal si hovedgrupper, så må det være denne typen personer. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ang GRATIS FRAKT: Jeg tenkte jeg skulle kjøpe Modern Warfare 2 (PC) fra Dustin for en rimelig penge. Men før jeg fikk skjekka frakta for ikkestudenter hadde jeg laget meg en student konto. Ser ut som frakten er 99kr for spillet. Men siden jeg er student, kommer det på 0 kroner. Jeg skal bestille spillet om litt... Så! CDON og lignende sider som sender som brev er og foretrekke når man er ikkestudent. Jeg går Høyskole... Lite Triks? Dog registreringen krever ikke at man faktisk verifiserer email kontoen. (Når emailn kommer i retur til Dustin regner jeg med at kontoen slettes?) Mottar bare en email med brukernavn og tror koden var der og. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Heisann, jeg har ferie, maile [email protected] så får du nok svar fra mine kolleger Mvh Henrik Breivik Dette forklarer kanskje at svaret venter litt på seg.. Iallefall når jeg sender direkte til Henrik.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Henrik tar ikke ferie! Tydeligvis trenger selv supermann pause av og til.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 superman tar bare reklamepauser Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) hehe, kver gang eg har sendt mail til dustin har svaret våre presist og svare innholde akkurat det eg spør om. Tru det lengeste eg har ventet på svar er 2 timer angånde vilken revisjon produktet dei hadde var. I mine auge fortjene Henrik ein liten pause fra alt stresse me gir han Men supporten bør vere like bra sjølv om han er på ferie, men det er godt me ikkje gjer han arbeids løs når han kjem heim fra ferien med å forbedre servicen endå meir for hw.no sine forbrukere Endret 27. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Så rart, jeg fikk svar først etter 2 timer også etter 6 timer. Synes det gikk knallfort jeg istedet for noen som bruker 24 timer å svare. Har bare hatt gode erfaringer med dustinhome utenom at jeg fikk en feil vare som var verdt mer enn den jeg betalte for x) feil å feil vare fru blom! Mente vel feilsendt vare da En samsung dvd dvd stasjon skulle jeg ha til 189. Så fikk jeg tilsendt en harddisk 5400 rpm 160 gb harddisk som opprinnelig kostet 399. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Da går vi mot slutten av nok en arbeidsdag, og fortsatt ikke snurten å se av svar på mailen jeg sendte kl 6 i går morges. Tydelig at Henrik har ferie ja. Spørs hvor mange av de kundene han på egenhånd hadde skaffet Dustin fortsatt er der når han kommer tilbake, hvis det her er slik Dustin egentlig opererer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Supermann for å poste litt i forumet under arbeidstid og ta ferie før de fleste andre på vinterstid? Vel (rolig nå folkens) Forøvrig ser man at alt av henvendelser går til Sverige når Henrik har ferie, ergo kan man lure litt på hvor mange som holder i trådene i Norge . Det at man har ansatt svensker i Norge er nok bare tullete spekulasjoner fra tråddeltakere, her går det til Sverige rett og slett. Dette ser omtrentlig ut som en en eller to-manns frenchise i Norge hvor disse fronter og sverige gjør back-end arbeidet. Dvs. en utskutt marketing base. Helt greit det Endret 27. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 FYI. Alle sitter i Sverige, også de norske. Det er ikke noe norsk franschiekontor el. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå