Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål som sikkert flere lurer på. På nettsiden deres står det nederst at dere bla tar imot Visa. Men tar akksepterer dere også Visa Electron som betalingmåte?

Det er nok bankene det står på der som regel. Da de fleste VISA Electron kort her i landet ikke har VISA-nr printet på forsiden av kortet.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Greit å ha som referanse, vi har et cirka-anslag fra posten nå, men samler eksempler fra virkeligheten også.

 

På forhånd takk!

 

//HB

 

Jeg bestilte en Samsung spinpoint F1 1tb disk den 18 september. Dette var på kvelden, så jeg teller selvsagt ikke tiden før mandag med i leveringstiden. På mandagen (den 21.) ble pakken sendt fra lageret. Hentelappen kom til meg på torsdag den 24.

Jeg bor i Os i Hordaland.

 

edit: om pakken kommer fra sverige, så er det vel greit med fire dager. Det er også mulig at pakken kom frem på onsdag, men det kan ikke jeg vite.

 

edit2: Den brune boksen var forseglet med en "Säkerhetstape" med følgende advarsel trykket på: "Är denna tejp skadad kan något av innehållet vara förstört eller avlägsnat. Kontrollera och notera alla brister på mottagningskvittot.".

Jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt på bokser før, så jeg syntes det var en nice detalj :)

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Visa electron fungerer i butikker og slikt ja, men jeg får i hvertfall ikke brukt mitt kort på de fleste nettbutikker. Flere ganger har jeg gått i gjennom og sjekket at alt er riktig og det er det som regel. Men jeg kommer ikke videre og får diverse feilmeldinger.

Kan jo alltids hende det er kortet mitt det er noe feil med, men tror da ikke det :p

Lenke til kommentar
Kjøpsprosessen har et par steg mindre enn det som er vanlig.

Man legger varene i kurven, logger inn/skaper konto, velger betalingsmåte og adresse på samme side og trykker "bekreft". Da er ordren lagt.

BEtalingen går via et eksternt system, det er derfor ordren må skapes før man kan betale den. Om man legger av feiltak, så er det bare å maile oss, så kan vi endre/slette.

 

//Henrik Breivik

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

Jeg hadde foretrukket flere steg før man bekrefter ordren samt mulighet til å kanselere den helt frem til den er plukket (via web, ikke bare e-post).

 

Ser at varene mine ble sendt i dag og jeg gleder meg til å få dem :)

Lenke til kommentar
Godt!

 

Vi satser på det, å ligge akkurat passe i pris, gjerne komme ned litt fra der vi er nå, men stille med en service som man kan regne med hver dag, også i helgene. Leveransen er 1-2 dager til østlandet, 2-3 dager til sør- og vestlandet, 3-4 (i noen tilfeller 5) til trøndelag og nordland, og 4-5 til troms/finnmark. Dette da avhengig av at alt klaffer med Posten. :)

 

Ser man for eksempel på spill, så ligger vi ofte litt lavere enn, eller likt som den laveste. (f.eks Forza 3 til Xbox360, 499).

 

TV og hifi er og et område vi ligger bra an på. =)

 

Mvh

Henrik Breivik

Leveringstid kommer ann på posten norge som er TREG! :p

hadde vert fint med Tollpost Globe som leverings mulighet også, fordi da trenger jeg ikke å gå så langt å hente pakka, bare ta en tur på rimi her jeg bor som har oppe fra 07:00 til 23:00 :p

http://www.tollpost.no/

Lenke til kommentar
Prisguiden har en veldig fin funksjon som tillater at du kan lage en handleliste i prisguiden og bare trykke på "kjøp varene hos..." linken og du blir automatisk sendt til nettbutikken med varene i handlevognen.

Hadde det vært mulig å få en direkte "kjøp varene hos dustinhome.no" link i prisguiden?

jau det hadde vert fint, også hadde det vert utmerket å få sendt som brev vis det er et spill eller minne/minnepinne/minnekort osv, alså små varer

Lenke til kommentar

Jeg vet det er en Dustin er svenske, men dere må da klare å enten skrive rett norsk ELLER svensk på nettsiden. Oversette annenhver setning blir bare tull.

 

Tenker da i hovedsak på siden HB linket til. Mulig det er på denne måten andre steder også, men det håper jeg ikke.

 

Garanti og returhåndtering

Pixelpolicies TFT-skjermer

Her finner du informasjon om de ulike produsentenes respektive pixelpolicy. Pixelpolicy sier noe om hvor manga defekte pixler som ansees som akseptabelt, en skjerm byttes ikke ut om ikke antallet defekte pixler overstiger det nivået som produsenten har angitt.

 

TFT-skjermer forekommer både som flate skjermer for stationære PC’er og som skjermer på bærbare PC’er. En skjerm med oppløsningen 1024x768 punkter innehåller 786 432 billedpunkter (pixler). Hvert billedpunkt håndteres av 3 transistorer, en for rød, en for grøn och en for blå farge. Antalet transistorer i en tilsvarende skjerm går altså opp til ca 2 350 000 stk. Under produksjonsprosessen forekommer det iblant feil på transistorene, enten et eller flere i et billedpunkt på skjermen, dette oppleves da som en pixelfeil.

Skjermen kan ha punkter som er svarte (ingen av transistorerene fungerer), lyser hvitt (alle står på hele tiden) eller lyser i någon av de 3 grundfargene.

 

I produksjonsprosessen er det visse toleransenivå for hva man får akseptere som kunde når det gjelder antall ødelagte pixler. Ulike produsenter har ulikae policies for hva som anses som akseptabelt. Produsentenes toleransnivå er veldig snevre, prosentvis feil på TFT-skjermer er veldig lav sammenlignet med hvilke andre datakomponenter som helst.

 

Om en skjerm skal bedømmes som feilaktig må antallet døde eller feilaktiga pixler overstige et visst antall og det er dette som defineres i produsentenes pixelpolicy. En skjerm som holder seg innen marginalene som defineres i pixelpolicyen anses ikke vara felaktig og kommer ikke til å byttes ut. Verdt å nevne er at veldig få skjermer har pixelfeil, da produksjonsprosessen er svært effeltiv.

 

Har kjapt streket ut noe av det dere kan ta fatt på. Jeg er overbevist om at skrivekontroll i Word fjerner mange av feilene om dere paster inn teksten der. Det er iallefall en start.. :)

Lenke til kommentar
Jeg vet det er en Dustin er svenske, men dere må da klare å enten skrive rett norsk ELLER svensk på nettsiden. Oversette annenhver setning blir bare tull.

 

Tenker da i hovedsak på siden HB linket til. Mulig det er på denne måten andre steder også, men det håper jeg ikke.

 

Garanti og returhåndtering

Pixelpolicies TFT-skjermer

Her finner du informasjon om de ulike produsentenes respektive pixelpolicy. Pixelpolicy sier noe om hvor manga defekte pixler som ansees som akseptabelt, en skjerm byttes ikke ut om ikke antallet defekte pixler overstiger det nivået som produsenten har angitt.

 

TFT-skjermer forekommer både som flate skjermer for stationære PC’er og som skjermer på bærbare PC’er. En skjerm med oppløsningen 1024x768 punkter innehåller 786 432 billedpunkter (pixler). Hvert billedpunkt håndteres av 3 transistorer, en for rød, en for grøn och en for blå farge. Antalet transistorer i en tilsvarende skjerm går altså opp til ca 2 350 000 stk. Under produksjonsprosessen forekommer det iblant feil på transistorene, enten et eller flere i et billedpunkt på skjermen, dette oppleves da som en pixelfeil.

Skjermen kan ha punkter som er svarte (ingen av transistorerene fungerer), lyser hvitt (alle står på hele tiden) eller lyser i någon av de 3 grundfargene.

 

I produksjonsprosessen er det visse toleransenivå for hva man får akseptere som kunde når det gjelder antall ødelagte pixler. Ulike produsenter har ulikae policies for hva som anses som akseptabelt. Produsentenes toleransnivå er veldig snevre, prosentvis feil på TFT-skjermer er veldig lav sammenlignet med hvilke andre datakomponenter som helst.

 

Om en skjerm skal bedømmes som feilaktig må antallet døde eller feilaktiga pixler overstige et visst antall og det er dette som defineres i produsentenes pixelpolicy. En skjerm som holder seg innen marginalene som defineres i pixelpolicyen anses ikke vara felaktig og kommer ikke til å byttes ut. Verdt å nevne er at veldig få skjermer har pixelfeil, da produksjonsprosessen er svært effeltiv.

 

Har kjapt streket ut noe av det dere kan ta fatt på. Jeg er overbevist om at skrivekontroll i Word fjerner mange av feilene om dere paster inn teksten der. Det er iallefall en start.. :)

 

Det er jo ikke så veldig vanskelig å forstå hva som står der da. Du trenger ikke være rakettforsker for å forstå svensk :p Men hadde vært greit å ha det på et av språkene, evt. engelsk.

 

Yo dustin!

 

Når får dere inn Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2? Det står 1-3 dager på prisguide. Men har du en eksakt dato? Jeg regner med det tar noen uker. Da noen butikker ikke får den inn før tidlig november.

Lenke til kommentar

Dont shoot the messenger! :)

 

Jeg har sett kjapt på editoren, og som jeg vet så må teksten endres inne blandt koderadene. Skal ikke påberope meg store kodekunnskaper, men det finnes nok en grunn til løsningen. Teksten jeg peket på er oversatt, men ukodet, da tar det litt tid å få den inn.

 

Prio har ligget litt på andre områder enn pixel-policy-siden de siste ukene :)

 

//Henrik B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...