Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Theo: Du må da skjønne at to ødelagte skjermer ikke regnes som en feil på noe de har produsert 100 000 enheter av (eksempeltall). Hadde derimot 10 000 av dem vært ødelagte, så kan vi begynne å snakke om feil og feilrater.Si at de har 500 ødelagte skjermer, av 100 000 produserte. Da vil det være 0.5 promille. Strengt tatt ingenting.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hvor jeg missforstår noe eller at han snakker om veldig høy feilrate :)
ALLE modeller enheter med pikselfeil - det gjelder alle produsenter. Det han sier er at det ikke er kjente problemer med noen modeller og pikselfeil. Siden ALLE modeller har noen enheter med pikselfeil, uansett, betyr det at de ikke har spesielle problemer med nooen modeller så vidt han kjenner til.

 

Om du ikke forstår at du misfrosto, betyr ikke det at du ikke misforsto i utgangspunktet, men at du må plusse på enda en manglende forståelse. :wee:

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller går det ikke ann å gå fra studenforsiden til den vanlige forsiden ut å logge ut?

 

Hva er forskjellen? Sånn unntatt prisene selvfølgelig..

 

Vanlig forside har jo romjulsalg (30+ produkter) osv, student derimot har kun ni produkter. med link til ordinær startside, som bare er en link til samme siden (DynamicPage.aspx?PageID=1751)

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller går det ikke ann å gå fra studenforsiden til den vanlige forsiden ut å logge ut?

 

Hva er forskjellen? Sånn unntatt prisene selvfølgelig..

 

Vanlig forside har jo romjulsalg (30+ produkter) osv, student derimot har kun ni produkter. med link til ordinær startside, som bare er en link til samme siden (DynamicPage.aspx?PageID=1751)

 

Aha.. jeg har svensk dustin, og der er det samme fremside for student og vanlige, så trodde det var likt i norge også.

Lenke til kommentar

Heisann, og godt nytt år! :)

 

@Cruzader: Håper vi klarer å løse dette, vi skal sende det defekte chassiet til Norco i USA så får de plundre litt på det og se hva som har gått feil. I mellomtiden får du et nytt tilsendt.

 

@Gråimport: Vi informerer under spesifikasjoner hvilke språk som er på TV og manualer. Der det ikke finnes norske manualer med, finnes de på produsentens hjemmeside, hvor vi er behjelpelige med å ta frem dette.

TV'ene er ikke andresortering, men kjøpes fra LG UK evnt Samsung UK. (England). Vår distributør i englands kjøper inn usannsynlige mengder varer på en gang, derfor kan vi og flere andre ha veldig lave priser.

Vi har også Samsung Nordic-produkter i butikken, men de ligger en del høyere i pris. (Dette oer ofte TV'er me **50/70 i slutten på navnet).

Som grunnregel, så ligger importerte TV'er under LG INT/ SAMSUNG INT i produktlisten (når man sorterer etter produsent), og nordiske modeller ligger under SAMSUNG / LG (uten INT. på slutten)

Om det mot all formodning går åt skogen med Dustin Norge, kommer Dustin AB i sverige ha garantiansvar, og Dustin AB kommer IKKE gå i graven med det første, DET garanterer jeg :)

Forøvrig så stiller vi med samme garantier som LG/Samsung hva gjelder pixelfeil (Nordisk). Det er ikke offisiellt skrevet på siden, men se noen sider tidligere så ser dere hva jeg mener :)

 

@Betaling/Reservasjon: Vi trekker beløpet ved betaling. Når man bestiller restnoterte varer, kan man velge å betale senere, slik at man får en atuomatisk beskjed når produktet er på lager, og link til betalingen. Ved en eventuell avbestilling der ordren er betalt, setter vi tilbake beløpet på kundens konto :)

 

@Førpriser: Jeg går en runde på dette igjen, hva jeg vet skal dette være på vei inn i produktsystemet.

 

@Studentrabatt: Mailen bruker vi som en bekreftelse på at kunden er student. I fall der kunden ikke har studentmail, tar vi gjerne imot en scan av studentbevis/leg, og skriver opp dette på kundekortet.

 

@Captain Ødegård: You cracked the Studentcode! :D. Vi vurderer forøvrig å kalle det Eksboks Tre-seksti, for å få det grammatisk korrekt, X er jo ikke mye brukt i norsk språk. Fra spøk til revolver, vi fikser.

 

@Mandela: Jeg sjekker opp med Produktavdelingen.

 

@D4fF: Du kan også bruke www.dustin.se, der finnes alle svenske produktanmeldelser, samme artikkelummer som på norske siden :)

 

@Solsviken: Vi holder på med oppbygging av ny søkemotor. Helt ny. Jeg gleder meg som et barn på julaften. Vi som jobber her bruker også sidene ganske mye, og søkemotoren er interressant iblandt...

 

@Panter: Gode poeng. At TV-salg ikke innrapporteres svartes på med glimten i øyet. Den almenne forumbruker her har kansje en viss instilling til TV-lisensen? :)

Selvfølgelig er det også slik at vi strekker oss når vi er nye, men jo lengre vi strekker oss nå, jo bedre blir de faste rutinene når alle er på plass, som returer, hva vi bytter, hva som skal til før vi kompenserer m.m. Og det er ikke slik at vi girt bort mer enn vi kan, vi holder oss fremdeles innenfor rimelighetens grenser, og unngår røde tall.

Ikke allt er solskinn og glede, det finnes også tilfeller der vi og kunde ikke har kommet til enighet, eller at kunde kansje ikke har fått alt som han vil. Heldigvis er dette sjeldent, da vi ofte kommer til enighet. :)

 

@Tee: Vi tar selvfølgelig kunden på alvor, uavhengig av om kunden har kjøpt en kabel til 20kr eller en tv til 35. Tar man ikke kunden på alvor har man allerede tapt.

 

@LG-Mailen: Om noen lykkes med å få en produsent til å svare at "Yes, we DO have serious issue with our panels" send meg gjerne en kopi. Tommelregel er at en produsent aldri har kjente feil eller mangler. Når det er sagt, har vi ikke sett mer feil med LG enn Panasonic/Samsung/Sony etc, de ligger rundt det normale.

 

Ha en flott dag! =)

 

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar
Tommelregel er at en produsent aldri har kjente feil eller mangler.

Nettopp ;) Ergo et standard svada svar.

 

Flott innlegg som alltid forøvrig.

 

Kommer dere med noen "nyttårstilbud"? Håpet dere ville endre tilbudsvarene fra "romjulssalget" ved nyttår.

 

EDIT:

Dog..

Om noen lykkes med å få en produsent til å svare at "Yes, we DO have serious issue with our panels" send meg gjerne en kopi.
Merkverdig at man alltid må bevege seg i ekstreme ytterkanter i ordlag. Faktisk innrømmer produsenter at de har fått tilbakemeldinger om noe problemer av og til. Det behøver ikke være det ekstreme :). Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nettopp ;) Flott innlegg som alltid forøvrig.
Lever du fortsatt på et håp om at du ikke misforsto mailen? :wee:

 

Grei avklaring i forbindelse med garanti i hvert fall, da blir det en LG 42LH2000 eller en LG 42LH3000. Det kommer litt an på madammen. :p Også må det dobbelsjekkes at innganger og utganger tilfredsstiller kravene på begge modeller. Skulle gjerne kjøpt en hjemmekinoreceiver med det samme, men det er dessverre meningsløst å bruke penger på lyd mens man vi bor i leilighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...