jonol Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Bestilt en del fra Dustin og må så langt si at butikken virker meget serviceinnstilt. Rett før jul fikk jeg delt opp en ordre som tok litt lenger tid, det var ikke noe problem. Bra priser for studenter har de også, svarer fort på mail. Så lenge medarbeiderne fortsetter å være like dedikerte, beholder de meg som kunde. Utmerket konkurrent til Komplett så langt Må jo selvsagt se hva som skjer hvis jeg får problemer med en vare og ting må tas på garanti. Det jeg ønsker er litt større vareutvalg og strømforsyninger fra Seasonic. Hadde heller ikke skadet om websida lastet noe raskere. Virker litt som sirup iblant når man blar gjennom menyene. En kompis bestilte seg komponenter til ny pc tre dager før jul og fikk alle delene på julaften, men han hadde ett problem. begge sata diskene han hadde fått ville ikke starte, de døde. etter en telefon til dustin fikk han sendt to nye. da fikk han lagt inn windows og det virket som om at maskinen fungerte utmerket, helt til han tok en restart. da var begge harddisker døde igjen, han ringte til dustin og de sendte ham nytt HK, PSU og to nye disker. maskinen fungerer nå helt utemerket og dustin har tjent seg en ny kunde, nettopp meg! dette må være den beste nettbutikken i norge etter min mening stå på dustin! Lenke til kommentar
darket Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det var en god historie. tror nesten dustin får min ordre neste gang Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kanskje litt stygt å si det, men håper de ikke er for snille, det er fin linje imellom bra service, og dårlig butikk gjerne. Så alle som er fornøyde her inne, må være reklame for dustin, jeg har selv sagt at folk må bruke dem om de ønsker god service og gode priser. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Jeg er helt enig med deg lain og har tenkt samme tanke selv flere ganger. Flørting med kunder er greit, men å nærmest prostituere seg er ikke det. Det er f.eks i mine øyne ikke profesjonelt å "skryte" av at de ikke innberetter salg som de er lovpålagt å gjøre, ref lisens for tvmottaker. Andre saker minner meg om tv-reklamen for et forsikringsselskap for par år siden hvor temaet var at uansett hvor dum og uaktsom du er så er du dekket. Da tenker fornuftige kunder om de virkelig vil være med å betale ekstra pga de få sleipe og dumme.. Man kan tenke i samme baner når man deler ut varer nesten gratis i "hytt og pine" og hvor det viser seg at de har masse marginer å gå på når de kan gi en liten gruppe store særfordeler. Det må sies at jeg har handlet fra DH flere ganger og er kjempefornøyd, men ønsker at de og alle andre skal være profesjonelle, ikke tilfredstille alle for enhver pris. Jeg skjønner at DH ønsker å fremstå med svært god service og har motiverte og ivrige medarbeidere og det har de også greid med stor suksess! DH har kommet inn som et frisk pust med gode priser og forhåpentligvis fått alle andre aktører til å skjerpe seg. Se på dette surmagete innlegget som konstruktiv kritikk. :-) Endret 6. januar 2010 av Panter Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg ser ikke helt problemet? Sålenge de er billige og har god service, så er vel det det viktigste for oss kunder? Jeg orker ikke å legge meg opp i hvordan de driver internt, såfremt resultatet er bra for meg. Klarer de å være billige og ha god service samtidig? Bra for de. AtW Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg er i utgangspunktet enig ATWindsor, men om jeg skal tenke langsiktig, så ønsker jeg jo at de skal få et greit resultat også. Hadde vært dumt om butikken ble borte i løpet av et år eller to, da det norske markedet trenger noen konkurrenter ifra utsiden. Komplett f.eks (norek evt) eier jo flere nettbutikker, og på den måten "kontrollerer" større deler av markedet, og når netshop (som sliter litt på servicesiden) og div andre ikke helt klarer å ta opp konkurransen, ønsker jeg at DH forblir på det norske markedet i lengre tid. Seff ønsker jeg billigst mulig hardware, ville vært en løgn og påstått noe annet, men vil heller spare litt hele tiden over tid (jeg kjøper mye hardware i løpet av et år) og være sikker på at supporten er der om den trengs, eller spare "masse" på kort sikt. Litt knotete sagt kanskje, men tror det kan summeres sånn, jeg ønsker meg en stabil butikk når det kommer til både support og pris. Og når DH leverer begge deler på en bra måte, ønsker jeg dem velkomne i markedet med åpne armer, og håper de blir i norge i mange år fremover. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Dustin er vel en ganske stor aktør i sverige. Jeg tipper ønsker å tjene penger på det de driver med i norge. Jeg vil anta de har ganske gode forutsetninger for å få virksomheten sin til å vare. Jeg tror ikke vi i første omgang trenger å bekymre oss for at de ikke klarer å styre økonomien sin. AtW Endret 6. januar 2010 av ATWindsor Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 För 25 år sedan startade Bo och Ulla Lundevall försäljning av färgade disketter via postorder. Idag är Dustin Sveriges största e-handlare och levererar ett brett utbud av IT-produkter till hundratusentals kunder. Dustin har haft en närmast otrolig utveckling genom ett enkelt koncept som verkar stå sig över tid – kunden och produkten i fokus. 1993 började Dustin snegla på Internet och e-handel.– Våra stora kunder började komma med önskemål om att kunna handla via nätet då, minns Bo Lundevall. Den första webbsidan lanserades i april 1994 med krav på stabilitet, snabbhet och säkerhet. Dustin visade lagersaldo i realtid direkt på webben redan då, vilken uppskattades av kunderna. Internet var det stora genombrottet för Dustin och försäljningen tog fart ordentligt under denna period. 1993 utökades sortimentet med datortillbehör och 1996 lanserades datorer på Dustin. 2004 startades Dustin home, med försäljning av hemelektronik till privatpersoner via nätet. Dustin home ingår i Dustinkoncernen som omsatte 3,8 miljarder SEK under 2008 och har 25 års erfarenhet i IT-branchen. Detta innebär inarbetade leverantörskontakter, väl fungerande organisation samt marknadens största lagerförda produktsortiment. Servicen de viser på forumet her er den samme som jeg har opplevd som kunde hos dem i Sverige. Selv som en mini-kunde føler jeg at Dustin Home faktisk tar alle henvendelser på alvor. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Har i løpet av noen uker handlet meg et Canon 500D, Canon 18-200mm IS objektiv, Canon EX430 II blitz og et filter hos Dustinhome.no, så kort sagt blir det noen tusen som er brukt der nå. Dette er da mine erfaringer med Dustinhome.no Aldri har jeg noen gang opplevd å få svar på henvendelser så raskt hos noen annen nettbutikk som Dustinhome. I dag sendte jeg mail å spurte om de kunne matche en pris på blitzen jeg ville ha. Mailen sendte jeg 13:39, klokken 13:43 hadde jeg mottatt svar: Ja, de kunne matche den prisen jeg viste til. 10 Minutter etter første mail var varen bestilt og betalt. Før jeg skulle handle kameraet sendte jeg også mailer, de svarte alltid innen en time etter jeg hadde sendt mail. Noe som gjorde at jeg følte meg trygg på dem. Det at de også har studentrabatt på endel varer og gratis frakt er også genialt! Et Hoya filter til kameraet mitt gikk fra 360 til 280 eller noe sånt + gratis frakt. Så er veldig imponert over hvordan de har behandlet meg og hvor effektive de er. Kan jo også nevne at varen jeg bestilte i dag allerede er sendt fra dem. Jeg anbefaler dem varmt hos alle jeg kjenner! Jeg har vel nå byttet fra å bruke komplett til å bli en fast Dustinhome.no shopper Hvis det er noe jeg savner må det være at de kunne hatt en eller annen form for Ukens tilbud eller lignende. Endret 7. januar 2010 av Nikern Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg er i utgangspunktet enig ATWindsor, men om jeg skal tenke langsiktig, så ønsker jeg jo at de skal få et greit resultat også.Hadde vært dumt om butikken ble borte i løpet av et år eller to, da det norske markedet trenger noen konkurrenter ifra utsiden. Komplett f.eks (norek evt) eier jo flere nettbutikker, og på den måten "kontrollerer" større deler av markedet, og når netshop (som sliter litt på servicesiden) og div andre ikke helt klarer å ta opp konkurransen, ønsker jeg at DH forblir på det norske markedet i lengre tid. Seff ønsker jeg billigst mulig hardware, ville vært en løgn og påstått noe annet, men vil heller spare litt hele tiden over tid (jeg kjøper mye hardware i løpet av et år) og være sikker på at supporten er der om den trengs, eller spare "masse" på kort sikt. Litt knotete sagt kanskje, men tror det kan summeres sånn, jeg ønsker meg en stabil butikk når det kommer til både support og pris. Og når DH leverer begge deler på en bra måte, ønsker jeg dem velkomne i markedet med åpne armer, og håper de blir i norge i mange år fremover. Nå siter jeg kun det siste du skrev, men mener egentlig hele samtalen om dette "emnet". Lurer litt på om denne servicen føles så bra fordi det faktisk går an og yte VELDIG bra service og likevel klare seg på grunn av all mersalget det fører til? Etter å ha lest her så føler jeg ihvertfall ingen grunn til å være usikker på å handle fra de og det skulle vise seg at det blir et problem. Dette vil jeg fortelle mine nærmeste og er en av de uheldige med et produkt så vil de oppleve denne servicen og fortelle dette videre. Istedenfor at dustin skal gi seg så skulle jeg heller ønsket at andre nettbutikker var villige til å gi like bra service. Det er jo ingen tvil om at det er mulig å tjene penger på dette, Dustin har klart det i flere land i mange år! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) lain: Ja nå har du jo fått bytta TVen din to ganger pga. 1 feil pixel, så da er det jo greit om de slutter med god kundeservice? . alle: Generellt så er det viktig å ha ekstra god kundeservice i oppstartsfasen og en periode etterpå for å ta markedsanndeler. DH er ikke dummere enn at de forstår dette, og det er vel ikke vi heller. En nystartet avdeling i et land regner ikke med å tjene penger før om 1-3 år (de "enkleste" forretninger) som er en viktig fase for god etablering. Det som blir x-faktoren er hvor lenge de opprettholder dette nivået og det vil være avgjørende for hvor jeg putter mine penger. Jeg har på 2 år brukt omtrentlig 150.000,- på nettbutikker og elektroniske "underholdningsartikler". I tillegg er det viktig at kunder ikke "misbruker" et godt servicenivå da man fortere kan møte innstramminger på dette. Endret 7. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 lain:Ja nå har du jo fått bytta TVen din to ganger pga. 1 feil pixel, så da er det jo greit om de slutter med god kundeservice? . alle: Generellt så er det viktig å ha ekstra god kundeservice i oppstartsfasen og en periode etterpå for å ta markedsanndeler. DH er ikke dummere enn at de forstår dette, og det er vel ikke vi heller. En nystartet avdeling i et land regner ikke med å tjene penger før om 1-3 år (de "enkleste" forretninger) som er en viktig fase for god etablering. Det som blir x-faktoren er hvor lenge de opprettholder dette nivået og det vil være avgjørende for hvor jeg putter mine penger. Jeg har på 2 år brukt omtrentlig 150.000,- på nettbutikker og elektroniske "underholdningsartikler". I tillegg er det viktig at kunder ikke "misbruker" et godt servicenivå da man fortere kan møte innstramminger på dette. Var aldri snakk om at de skulle slutte med god kundeservice, og jeg forventet aldri at de skulle tilby meg en bedre skjerm. Jeg vurderte faktisk å takke nei, og gå for samme LG på nytt. Også enig i det siste du skriver, angående missbruk. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 En kompis bestilte seg komponenter til ny pc tre dager før jul og fikk alle delene på julaften, men han hadde ett problem. begge sata diskene han hadde fått ville ikke starte, de døde. etter en telefon til dustin fikk han sendt to nye. da fikk han lagt inn windows og det virket som om at maskinen fungerte utmerket, helt til han tok en restart.da var begge harddisker døde igjen, han ringte til dustin og de sendte ham nytt HK, PSU og to nye disker. maskinen fungerer nå helt utemerket og dustin har tjent seg en ny kunde, nettopp meg! dette må være den beste nettbutikken i norge etter min mening stå på dustin! Var nok meg det Er utrolig fornøyd med kundeservicen og prisene til Dustin. Stå på! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 lain:Ja nå har du jo fått bytta TVen din to ganger pga. 1 feil pixel, så da er det jo greit om de slutter med god kundeservice? . alle: Generellt så er det viktig å ha ekstra god kundeservice i oppstartsfasen og en periode etterpå for å ta markedsanndeler. DH er ikke dummere enn at de forstår dette, og det er vel ikke vi heller. En nystartet avdeling i et land regner ikke med å tjene penger før om 1-3 år (de "enkleste" forretninger) som er en viktig fase for god etablering. Det som blir x-faktoren er hvor lenge de opprettholder dette nivået og det vil være avgjørende for hvor jeg putter mine penger. Jeg har på 2 år brukt omtrentlig 150.000,- på nettbutikker og elektroniske "underholdningsartikler". I tillegg er det viktig at kunder ikke "misbruker" et godt servicenivå da man fortere kan møte innstramminger på dette. Den svenske avdelingen står ikke tilbake for den norske på service, og de er sveriges største nettbutikk. Så ser ingen grunn til at servicenivået skal synke over tid. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 For et svada svar.Det var da ovrhodet ikke noe svada der? Jeg sendte mail til LG i forigårs, og fikk svar samme dag. Hi If you have a full HD modell we have a zero pixel warranty ie no dead pixels allowed. On our other modells we follow the 13406-2 pixel policy. Regards LG Support Noen som vet hva standarden sier? Får vel prøve å wikipediae det. Jeg sendte dem en ny mail i går og spurte om garantien også gjaldt subpiksler (det hadde vært et typisk markedsføringstriks å si at de hadde en garanti på null pikselfeil, og så etterpå si "men dette er en SUBpiksel"), og om dette var en worldwide-garanti eller kun for norden, da jeg ikke var sikker på om butikken jeg lurte på å kjøpe på drev gråimport. Ikke fått svar på den enda. Dustin: Dere må rydde opp i TV-salget deres. Dersom dere importerer fra et land som har dårligere garantier en LG nordic, gir dere uriktige opplysninger til kunde når dere henviser til produsentens garanti. En nordmann vil selvfølgelig sjekke LGs garanti på den norske/nordiske LG-siden, og forvente at den gjelder når de kjøper en LG TV fra en norsk nettbutikk. Nå kan det hende at LG har samme garanti verden over, men det burde dere i hvert fall sjekke for samtlige modeller fra samtlige produsenter som dere importerer utenfor "riktige" kanaler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ngz: Hi Our pixelpolicy on your modell as its a full hd is that we dont allow any dead or faulty pixels at all. I havent heared that we have got problems with any current modells and pixels so I belive that you have just been verry unlucky. Regards LG Support Dette blir for meg et svada svar. Selvf har LG hørt om pixelfeil på full hd produktene sine. Ellers, om produktet er gråimportert og du ønsker å håndheve deres policy mot LG, må du selv sende TVen til produsenten og ut av landet. LG Norden ville som sagt ikke forholde seg til gråimporterte produkter. Endret 7. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Selvfølgelig har de hørt om paneler med døde pixler, men de har ikke hørt om noen gjennomgående feil/fabrikasjonsfeil. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Aha. Først misforstå mailen, og så bruke ordet svada feil i tillegg. Nei, det er fortsatt ikke et "svada svar". red: "mailen" ikk "feilen", Endret 7. januar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) NgZ: Det står ingenting om at han svarer for fabrikasjonsfeil på en hel produktlinje. Aha? Hvilken feil misforstås forøvrig, pixelfeil? Endret 7. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Skrivefeil. Mente at du misforsto mailen, noe du tydeligvis gjorde. Han sier at de ikke har noen kjente problemer med enkelte modeller og pikselfeil. Med andre ord at det ikke er kjent at enkelte modeller for tiden har veldig høyl feilrate. At noen har feil er en selvfølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå