Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kunne nesten ikke vært mer enig, behovet er stort for et bra utvalg av LC-produkter! Takker forøvrig for varme ord, det svarer seg å henge i ser jeg!

AVR660 er forespurt, kommer tilbake til den. Radeonkortene bør være oppe før helgen slår inn!

Jeg tar helg om kun kort tid, sjåast på måndag (Eller i helgen, om behovet melder seg).

//HB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@DustinHome:

Skryt først:

- Flott dere skaffet Antec CP 850. Dere tjente et par kroner der.

- Bra at frakten kun koster 99 kr for et kabinett og en psu.

Så det mindre bra:

- Som Linuxbruker får jeg ikke lagt igjen tilbakemeldinger pga at drop-down-boksen for å velge tilbakemeldingskategori ikke fungerer med den Flash-applikasjonen jeg benytter meg av.

- Kjøpsprosessen opplever jeg som rar. Det er uklart når man faktisk bestiller produktene og umulig å forstå hvor mye frakten ville koste, før etter at man har bestilt.

De fleste nettbutikker følger stort sett følgende prosess:

1. Se over handlevogn

2. Velg leveringsadresse og frakt

3. Velg betalingsmetode

4. Bekreft

5. Betal

Slik jeg opplevde deres system:

1. Bekreft ordre

2. Få opplysinger om fraktpris

3. Betal

Jeg ville ha foretrukket en mer "standardisert" kjøpsprosess da dette gjorde meg litt usikker.

- I forhold til frakt stod det "fra 99 kr", men så vidt jeg så kunne jeg ikke velge fraktmetode. Det er lite interessant å bestille hvis det er 99 kr hvis jeg henter varene i Sverige og 2340587345 kr hvis de sendes til meg i posten. Faktisk fraktpris må vises FØR man bekrefter ordren. Videre hvis man trykket på "mer info" ved "frakt" i visningen av ordren etter bekreftelse, fikk jeg opp ukens tilbud eller noe...wtf?

- Det er MEGET uheldig at man ikke kan avbestille/kanselere ordren etter å ha trykket bekreft. Jeg så noen andre kommentere dette og at det var mulig å sende mail til kundeservice. Greit nok, men jeg mener at det ikke holder.

Da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar å få varene...

Så langt:

Pris: Terningkast 4

Service: Terningkast 5

Nettbutikk/kjøpsprosess: Terningkast 1 (Min personlige mening er i alle fall at systemet per i dag er en show-stopper. Det er så mange andre som har løst dette på en bedre måte.)

Lykke til videre!

EDIT:

Nå har jeg fått ordrebekreftelse og det var en ting jeg stusset på, igjen i forhold til frakt:

1 1 ANTEC CP SERIES 850W 5010333570 928,80 928,80

1 0 ANTEC MIDTOWER P183 ATX SVART 5010315102 955,20 955,20

Varenes totale verdi 1 884,00

Tillegg moms : 490,80

Å betale: 2 454,00

Frakt kommer i tillegg fra 79,20 kr eksl. moms. Les mer »

Jeg har allerede betalt for frakt, men det står allikevel at frakt kommer i tillegg og lenken viser til en svensk side. Varens verdi plus moms er 2374.80.

Det burde kanskje ha stått:

Varenes totale verdi 1 884,00

Tillegg moms : 490,80

Frakt: 79,2

Å betale: 2 454,00 (Dette er også hva jeg betalte).

Men på ordreinfo på hjemmesiden står det at frakt koster 99. Hva er egentlig riktig??? Må jeg betale mer for frakt, får jeg oppkrav, må jeg på et tidspunkt betale moms for frakt?

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar

Noen HTPC ønsker fra meg :) (finnes alt for få produkter itilgjengelig i Norge) ...

1. Fjernkontroller - helst MCE type, dvs. RC6 og/eller SMK protokoll (MCE standard). MS orginal hadde vært fett, men alternativer som dette er sikkert og fint: http://www.aimpro21.com/

2. Kabinetter som ikke er "mongodyre" bare fordi de har 90-talls alu front og VFD. nMediaPC ( http://www.nmediapc.com/ ) har mye fint og generelt god omtale (de har forresten og fjernkontroller etc.)

3. Gode TV kort for DVB. Sikkert enkelt med TechnoTrend gjennom http://www.dvbshop24.net/

Eks på kab.: HTPC 5000

HTPC5000.gif

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Yes, he is posting from home sometimes, klarte ikke la være :)

Enermax og DFI skal vi sjekke opp i.

Vannkjøling, ja. Noen spesielle merker?

MVH Henrik Breivik

KAN hende det er marked for noen saftige Iwaki-pumper av typen RD-30 eller noe i den duren. Jeg digger dem hvertfall, og har inntrykk av at det er endel vannkjølingfreaks der ute som nok vil sette pris på SKIKKELIG kvalitet.

Lenke til kommentar

Mulighet for og få inn:

* Chieftec Super Series 750W Modulær (Eller den modulære strømforsyningsserien til Chieftec generelt?)

* EVGA GeForce GTX 275 896MB

* Samsung SH-S223Q (Eller DVD\CD-drev seriene til Samsung generelt)? Disse selger jo veldig bra.

Viss dere får inn disse 3, så har dere en hel PC-bestilling fra meg i hvert fall :)

BTW: Har dere mulighet til og sette sammen PC-er viss jeg legger inn et PC oppsett? Pris?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Heisann,

Produktønskene er videresendt! :)

Samsungs brennere har vi noen av, se http://www.dustinhome.no/lp_1253_7550.aspx

Vi kan bygge PC'er på lageret, maile da enten [email protected], eller [email protected] for et overslag i pris.

@Brukernavnerkjipt: Vi holder på med menyene i feilmeldingsskjemaet.

Kjøpsprosessen har et par steg mindre enn det som er vanlig.

Man legger varene i kurven, logger inn/skaper konto, velger betalingsmåte og adresse på samme side og trykker "bekreft". Da er ordren lagt.

BEtalingen går via et eksternt system, det er derfor ordren må skapes før man kan betale den. Om man legger av feiltak, så er det bare å maile oss, så kan vi endre/slette.

Fraktprisen står som en av tre rader i oppsummeringen før man legger bestillingen, "Fraktpris fra". Denne er 99kr for pakker, og 499 for pall.

Linken i "mer info" åpner hjemmesiden vår i et nytt vindu, det er ikke optimalt.

Raden med at frakt tilkommer skal endres i alle systemmailer, da dette er feil. Frakten er en del av prisen som vises som totalen.

Når frakten står som 78.20, så er den eks moms, dvs 99kr ink moms.

Vi skal rydde opp i det, og få det tydeligere på siden. Takk for gode tilbakemeldinger!

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar
Bare ett par småting

Hvor lenge vil kampanjene dere kjører på Dinovo Mini`en http://www.dustinhome.no/pd_5010129496.aspx og Xbox360 med ekstra håndkontroller http://www.dustinhome.no/pd_5010144568.aspx? vare?

Først rundt den 20`ende jeg får lønn og kan bestille.

Ser forresten veldig bra ut det jeg har sett hittil av deres service osv.

Heisann,

Disse går frem til videre, ingen sluttdato satt.

Det du kan gjøre, er å legge en ordre på Visa/MC, og velge "betal senere". Da ligger den inne, med produktet reservert til deg, og sendes etter at du har logget inn og betalt på siden. Da burde det bli Xbox akkurat i tid for Forza 3 :)

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar
Heisann!

Sapphire 5870 ventes inn 2009-10-05 :)

/HB

Er denne datoen bekreftet? I Så fall er dere en av de første som får disse inn på lager, og det er bra.

En annen nettbutikk som begynner på N og slutter på P har ubekreftet leveringsdato som er idag, og som de har flyttet et par dager fremover hver dag siden laseringen, som jeg tror er for å få folk til å bestille sine kort der. Litt på kanten i så fall.

Så bekreftet dato er viktig.

Lenke til kommentar

Man kan alltid kansellere sin ordre, helt frem til leveranse. Etter leveranse har man 14 dager full returrett, og 30 dager åpent kjøp med full tilbakebetaling (også frakten).

Datoen på kortene er ikke 100% bekreftet ennå, da stilen har gått over i å lage for få kort. Dette er da litt avhengig av 40nm-leverandøren, som tydeligvis skulle ha noe begrenset kapasitet.

Sapphire HD5870 er 2009-10-05, Gigabyte HD5870 er 2009-10-09.

Ingen dato på 5850-kortene ennå.

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar

Skal for øyeblikket ikke ha noe, men har "vindus shoppet" litt og fant noen items jeg synes var interessante og prisgunstig tror jeg.

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC

ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2

Revoltec Kaltlicht Kathoden Twin-Set

Akasa PWM splitter smart fan cable

Matting Bundy - monteringssett for systemunderpult

Et par ukjente(?) strømforsyninger

ACE OUTBURST 480W ATX

ACE RAW DEAL+ 420W ATX

Lenke til kommentar

Hei dustinhome!

Jeg har et spørsmål som sikkert flere lurer på. På nettsiden deres står det nederst at dere bla tar imot Visa. Men tar akksepterer dere også Visa Electron som betalingmåte?

Har dere noen planer å legge til rette for å at det skal være mulig i fremtiden?

vennlig hilsen WoW 0_x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...