cruzader Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) ser utfor min første ordre hos dustin bli min første rma også dakar norco-4020 kassen min trenger medisinsk tilsyn luktet rimelig svidd idet jeg satte i flere disker tidligere så nappet ut strømkabelen asap zulu. skrudde ut backplatene siden svidd lukten kom derfra og ene så litt svidd ut. er tydelig merke på ene etter kortsluttning/brann samt kortsluttning på en annen backplate akkurat samme sted. tok et par bilder som ikke ble tidenes beste men hadde bare mobilen for hånden. Endret 1. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Så dustinhome gråimporterer tv-er uten å opplyse om det (Og gud vet hvilke andre ting de gråimporterer uten å opplyse om det også). Det utelukker dem i hvert fall som nettbutikken jeg kjøper dyre ting fra. Stor ripe i lakken etter mitt syn. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 *snip*Tenkte også ta en klargjøring angående gråimport. LG-TV'er gråimporteres. Alle andre LG-produkter tas fra LG nordic (med alle garantier). Samsung TV-er som står under kategori Samsung int. på siden, er også gråimport. Samsung-TV'er i kategori Samsung (Ofte med 50 på slutten av navnet), tas fra Samsung nordic. De pleier å være dyrere. Hvis noe går galt med et produkt som er gråimportert, så bytter vi det vanligvis ut mot et nytt. Om tv'en er gammel, og ikke kan fremskaffes, så byttes den mot en ny tilsvarende modell. Vi betaler all frakten i et returærende (også angrerett). Mange ser på gråimport som døden med veggfeste på kjøpet, men det er ikke så ille. Prisene blir meget bra, baksiden er at reparasjon/bytte tar litt lengre tid (1-2 uker). *snip* De burde nok opplyse om det skikkelig på siden sin, evt på hvert produkt som er gråimport, men så langt kan jeg ikke klage på service nivået. Det sagt, om det blir feil på min 3. tv også, vil jeg begynne å lure litt om det kan være en sannhet i hva Alastor nevnte i sin post. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Komplett, netshop osv gjør etter hva jeg vet nøyaktig det samme på LG. Så lenge det ikke er noen spesifikk forskjell på selve produktet i form av tunere og egenskaper, og du får reklamasjonsrettighetene dine, så plikter de da ikke å opplyse om sånt? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Nei, så vidt meg bekjent er de kun pliktig å opplyse dersom produktet ikke kommer me norsk/nordisk språk og bruksqnvisning. Jeg har fått med meg at netshop gråimporterte, men trodde ikke komplett gjorde det. Ulempene er som dustin selv nevner, lengre servicetid, men kanskje verre er det at du ikke har noe tidligere salgsledd å forholde deg til i Norge, dersombutikken går til helvete og tv-en tar kvelden etterpå. Mange synes kanskje ikke det gjør så mye, men jeg ser normalt på det som en selvfølge at butikker holder seg til de "riktige" innkjøpskanalene, og at man dermed må kunne ha en berettiget forventning om at de enten gjør det, eller sier ifra. Spesielt gjelder det der det ikke fremgår av modellnumeret om tv-en er gråimportert eller ikke. (Jeg har ikke sjekket om det gjelder tv-en som er omtalt her.) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Nettbutikker ønsker å selge ting rimelig og å tjene mest mulig penger på å selge det rimelig. Om det er prisforskjell på 2 ulike salgskanaler er det naturlig for de fleste å velge den rimeligste kanalen. Hvis ikke er de plutselig dyrere enn de andre som valgte den rimeligste kanalen. Med meg på den? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jepp. Man kunne likevel være rederlig nok til å opplyse om det. I tillegg kunne de kanskje sikret seg litt ekstra slingringsmonn ved retursaker. Den ekstra servicetiden som tilkommer fordi butikken har vært kjipe og ikke kjøpt gjennom norsk importør (noe kunden har all grunn til å forvente, all den tid det ikke er opplyst om noe annet) skal det godt gjøres å bake inn i begrepet "rimelig tid" når det blir snakk om avhjelp/retur. Hadde de opplyst om at produktet var gråimportert, og om mulig lenger servicetid ved problemer, kunne de gjort det letere for seg selv. Skjønt, det kunne sikkert kostet dem noen salg fordi kundene heller hadde kjøpt hos noen som ikke var ærlige. Med tanke på at Dustin har en solid base i Sverige, og er gamle i faget selv om de er ferdke i Norge, er jeg vel ikke kjemperedd for at jeg skal sitte med skjegget i gråimportpostkassen, men hvis din antakegelse om at kvaliteten er bedre fordi LG nordic har bedre pixelgaranti stemmer, er det jo enda en grunn til å unngå gråimport - man risikerer å fa andresortering. I tillegg synes jeg en pixelgaranti med nulltoleranse for feil er verdt et par hundrelapper ekstra. Finnes det en tråd på forumet med oversikt over de forskjellige produsentenes pixelfeilgarantier? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Skal man være den eneste til å opplyse om det da? Det vil nok slå ut mer negativt enn positivt dessverre. Ikke alle er like oppegående som oss her på forumet, og jeg er redd for at en del ville gått over til konkurrenten som også selger gråimport for å kjøpe der uten å vite det. Skulle dog vært påbud mot å opplyse om det slik at ALLE gjorde det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Komplett, netshop osv gjør etter hva jeg vet nøyaktig det samme på LG. Så lenge det ikke er noen spesifikk forskjell på selve produktet i form av tunere og egenskaper, og du får reklamasjonsrettighetene dine, så plikter de da ikke å opplyse om sånt? Enig. NgZ: Pixelgaranti med null feil får man nok ikke for "noen hundrelapper ekstra", legg på en nevneverdig mengde tusenlapper. Endret 1. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Et lite spørsmål.. kunne sikkert mekket egen tråd, men siden det gjelder DH så tar jeg det her: Har DH (eller tilsvarende butikker) lov til å trekke beløpet FØR varen er sendt når man betaler med kort? Har vært ute for at Amentio har gjort dette før, og nå har det samme skjedd med DH. Det er mildt sagt kjipt å betale 8k for en vare hvor leveringstiden blir utsatt gang på gang. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Det trekkes ikke, men reserveres og bli utilgjengelig for deg. Kan ikke folk i det MINSTE sette seg inn i normale kortrutiner før de kaster ut beskyldninger. Endret 1. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jo, det er TRUKKET. Jeg er fullt klar over forskjellen på reservering og "trekking". Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Komplett, netshop osv gjør etter hva jeg vet nøyaktig det samme på LG. Så lenge det ikke er noen spesifikk forskjell på selve produktet i form av tunere og egenskaper, og du får reklamasjonsrettighetene dine, så plikter de da ikke å opplyse om sånt? Enig. NgZ: Pixelgaranti med null feil får man nok ikke for "noen hundrelapper ekstra", legg på en nevneverdig mengde tusenlapper. Kanskje man da burde vurdere andre merker? Kjøpte min Samsung med nulltoleranse for pixelfeil fra Komplett og de var aller billigst. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) En kar på jobben har fikset sin Samsung TV 5 ganger på under ett år nå, han sliter hver gang de skal "utføre rask service". Joda, Samsung er fantastisk. Endret 1. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Første skikkelige erfaring med dustinhome.no fikk jeg i romjulen. Skulle bygge en spillpc til en kompis. Bestilt lørdag 26 desember på kvelden i 22-23 tiden. Ordre ferdig og sendt(klargjort til sending) søndag 27 desember. Pakken kom til nord i nordland torsdag 31. desember. Hadde sagt til kompisen min at pc garantert ikke ville komme før etter nyttår. Positivt overrasket. Ellers fungerte alt og alt tilsvarte vår ordre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Til Dustin: 1: Dere mangler fortsatt før-priser på tilbud. Dette er norsk lov, og dere må se til å få fikset dette asap.... 2: Tunget bruk av skole-email har fått enda et uventet utfall: jeg får ikke nyhetsbrevene fra dere, da jeg ikke leser skolemailen ofte. Nok en grunn til det jeg har nevnt før, mulighet til å få kopier av alt på en annen email om så studentemailen må være registrert Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Førpriser skal være på plass ja, desverre er det mange norske butikker som lyver på førpriser. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) er mange syndere på førprisene ja, både av manglende og som spesielt komplett har en tendens til at de setter opp prisen en uke så på tilbud til gamle prisen. Tunget bruk av skole-email har fått enda et uventet utfall: jeg får ikke nyhetsbrevene fra dere, da jeg ikke leser skolemailen ofte. Nok en grunn til det jeg har nevnt før, mulighet til å få kopier av alt på en annen email om så studentemailen må være registrert med mindre du går på skole i 1980 er det vel ikke noe problem videresende derfra? Endret 1. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) NgZ:Pixelgaranti med null feil får man nok ikke for "noen hundrelapper ekstra", legg på en nevneverdig mengde tusenlapper. Haha, nevneverdig mengde tusenlapper på en tv til under 5k. Right. Vel, i det minste virker det (om man stoler på Alastors innlegg på forrige side) som om den nordiske delen av i hvert fall LG har bedre garantier enn enkelt andre. Og forskjellen mellom en gåimportert og en ikke-gråimportert tv i under 5k-klassen er ikke en nevneverdig mengde tusenlapper. Ellers var jeg nok litt rask når jeg leste posten hans, står ikke at garantien deres er på null feil. Endret 1. januar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) En TV til under 5K med markedets sjeldneste og helt klart dyreste garanti? Jada. Mulig skiten er så billig produsert at de hiver på pixelgarantien for syns skyld siden de regner med å tape minimalt uansett. Endret 1. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå