Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
*masse stygge ord*

 

Fikk den nye tven i dag, sendte inn den første med låst pixel i går.

Og finner akkurat samme feil på denne, dvs, ikke midt på skjermen, men fortsatt en rød pixel som er låst.

 

Satt på program som kanskje klarer å løsne den, da tommelmassage ikke fungerte.

 

Er det virkelig så stor feilprosent på lcd tv'er? eller er det bare dustin som er uheldig med gråimporten?

 

Vel, om sannsynligheten for død eller stuck pixel er 1:en million, vil det statistisk sett være 2 slike pixler på hver full-HD TV

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung har nulltolleranse mot pikselfeil. Den vanligste garantien tillater et bestemt antall feilaktige piksler, men Samsung i Norden har gått et skritt videre og gir deg gratis reparasjon hvis du har en eneste feil piksel på din 26-tommers TV og oppover.

 

En god grunn til og velge samsung. Vet ikke om flere leverandører har det jeg? Må jo holde seg unna Grå import men det er det vært!

 

Edit: Finner ingen informasjon om det gjelder LED skjermer, noen som har noen fakta på det?

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar
"Sony har ikke pixel garanti i Norge. Lyse piklser er ikke akseptert i en senter sone på panelet, en mørk piksel er OK. Rund denne sonen, området som dekker 25% fra kantene er det slik at ingen lyse piksler er akseptert, 3 mørke piksler er akseptert om de sitter ikke ved siden av hverandre. Ingen kombinerte mørke piksler aksepteres."

 

vi vurderer dette i hvert tilfelle, men som regel bytter vi skjerm ved pixel feil! Nå er det lite pixel feil på Philips LCD så du kan trygt gå i gang med eventuelt kjøp!

 

I Norge er det jo 5 års reklamasjonsrett for TV som er kjøpt i Norge. Skjer det noe med TVen i denne perioden, enten det er Pixel feil eller andre ting, vil saken alltid bli bedømt av nærmeste Philips-autoriserte verksted. En skjemmende, død pixel vil nok bli bedømt som en garantisak. Men, som sagt, verkstedet vil ta seg av saken og de vil også ha priser på reperasjoner og reservedeler."

 

Kilde Så får man jo tolke det som man vil!

Lenke til kommentar
Litt OT dette, men noen som vet hvordan LG er på dette? Dustin har fin pris på LG 42LH3000 42", og det er vel den tv-en som gir mest for pengene nå, i den størrelsen. TV-er sendes vel som pall, så studenter ikke får gratis frakt?

 

Det er skjermen jeg har fått 2 stk av med pixelfeil.

Men ut ifra informasjonen jeg ser på dustin, på pixelting for LG, ser det ut som det gjelder skjermer, lurer på om det samme gjelder for tv'er.

Vet at det er endel som har egen polixy for tv'er over 40"

 

Har sendt forespørsel til LG med spørsmål om div ting, inkl det over, litt skeptisk til å bytte/kjøpe ny tv når jeg har hatt samme feil på begge tvene.

Lenke til kommentar

Jeg vet DH kjøper inn gråimport, men LG må kunne stå til rette for høy feilprosent om det er et problem med modellen.

Om ikke annet, så vil jeg si ifra at jeg har fått 2 skjermer av samme modell med samme feil, nesten på samme sted også.

 

Nå ordner DH opp de, så hadde ikke trengt å ta kontakt med LG, men hadde et par spørsmål jeg ønsket å få svar på.

 

Ellers ser jeg på en samsung som mulig erstatter til denne, "bare" 40" i forhold til LG sin 42", men tror den kan gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Jeg vet DH kjøper inn gråimport, men LG må kunne stå til rette for høy feilprosent om det er et problem med modellen.

Om ikke annet, så vil jeg si ifra at jeg har fått 2 skjermer av samme modell med samme feil, nesten på samme sted også.

 

Ikke for å spekulere altfor mye, men jeg tror at siden nordiske etter hva jeg vet har pikselfeilgaranti på de nordiske varene, så kan det henne at klasse "a"-paneler (eller hva det nå heter) er de som går hit, og de har mye mindre risiko for pikselfeil.

 

Men dette er ren gjetning fra min side, jeg synes det virker logisk :).

 

Vi har feks solgt bøtter og spann av 42LH3000 der jeg jobber i snart trekvart år, har ikke opplevd noen trøbbel med pikselfeil.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Vi har feks solgt bøtter og spann av 42LH3000 der jeg jobber i snart trekvart år, har ikke opplevd noen trøbbel med pikselfeil.

Kan det evt. bero på at disse skjermene blir kjøpt over disk og tatt med hjem av kundene selv, dvs. man unngår den til tider hårdhendte pakke-handteringen som foregår på Postens samlebånd?

 

Mener å ha lest engang at den hyppigste/største risikoen for pixel-feil skade på LCD oppstår under transport.

Lenke til kommentar

Har et tips til dere Dustin-folk: Det hadde vært veldig greit hvis dere la inn sortering for HDDene og SSDene etter lagringskapastitet også. Er litt knotete sånn det er nå (hvis jeg da ikke har blingset).

 

Sitter ellers og venter på TV, hjemmekino, m.m. nå. Surt når ikke varene er på lager, men det var lite andre kunne stille opp med prismessig. Fikk ellers veldig raskt svar fra kundeservice både på mail og tlf :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...