Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra og rask respons, bare synd det går utover butikken, da det ikke ser ut til å være LG som må ta opp regningen.

 

Hvorfor er det synd? Det er jo bare å forholder seg til de offisielle distribusjonskanalene hvis de ønsker å sikre seg mot slikt. Det er et bevisst valg de har tatt når de velger å parallellimportere varene, så jeg synes jo ikke akkurat synd på de.

Lenke til kommentar

Lurer på om prisen på "ekte" produkter ville økt om det ikke var noe gråimport.

Jeg får en billig tv, så så lenge jeg får byttet dem i forhold til sånne feil, er det egentlig care.

Det meste annet av feil er uansett dekket av norsk regelverk, som ikke tar hensyn til om det er gråimport eller ikke.

 

Og ja, jeg mener det er synd det ikke er lg som må ta kostnaden, selv om det ikke er for meg dustin driver gråimport, så er det jeg som sparer noen tusenlapper på det. Og vil tro om de går på mange sånne "smeller", vil de gå bort ifra det, og man må legge ut mer for samme vare.

Lenke til kommentar

Prisen ville selvsagt vært noe høyere, det er jo derfor de parallelimporterer i utgangspunktet. For å presse prisene slik at man velger å handle hos de fremfor andre aktører som forholder seg til "reglene" og dermed ikke kan tilby samme pris. Fint for oss forbrukere, men trist for andre mer seriøse forhandlere.

 

Skal ikke nekte for at jeg handler selv hos dustinhome pga prisene, men jeg ville aldri handlet en stor TV som var paralellimportert. Det blir fort dyrt og tungvint å måtte sende den frem og tilbake. Da er det langt mer behagelig å få hentet og levert TVen gratis på døra hvis det skulle oppstå noen problemer.

Lenke til kommentar
hmm NORCO SERVER 4U RACKMOUNT CHASSIS RPC-4020 levrandøren skrudd opp prisen der eller?

ser det plutselig er dyrere enn det nyere 4220.

har utsatt ørten ganger bestille til nå som jeg har penger til et par nye disker også så er det gått opp i pris :(

 

Nå er jeg veldig glad jeg allerede har kjøpt 2 stk.

 

Prisøkning på 1400 kroner over natta er litt drøyt. Jeg hadde planer om å kjøpe 2 til i januar men jeg får se an hvordan prisen endrer seg. Norco 4020 + Corsair HX 850 er det nærmeste jeg har kommet mitt ideelle serveroppsett, selv om det selvsagt har sine mangler. 4220 passer ikke like bra for meg.

Lenke til kommentar
Prisen ville selvsagt vært noe høyere, det er jo derfor de parallelimporterer i utgangspunktet. For å presse prisene slik at man velger å handle hos de fremfor andre aktører som forholder seg til "reglene" og dermed ikke kan tilby samme pris. Fint for oss forbrukere, men trist for andre mer seriøse forhandlere.

 

Skal ikke nekte for at jeg handler selv hos dustinhome pga prisene, men jeg ville aldri handlet en stor TV som var paralellimportert. Det blir fort dyrt og tungvint å måtte sende den frem og tilbake. Da er det langt mer behagelig å få hentet og levert TVen gratis på døra hvis det skulle oppstå noen problemer.

 

Som du sier, det er fint for oss forbrukere, parallellimport er med å hindre alt for store regionale prisforskjeller, og delvis også når en butikk får "monopol" på å selge fra et merke.

 

AtW

Lenke til kommentar
hmm NORCO SERVER 4U RACKMOUNT CHASSIS RPC-4020 levrandøren skrudd opp prisen der eller?

ser det plutselig er dyrere enn det nyere 4220.

har utsatt ørten ganger bestille til nå som jeg har penger til et par nye disker også så er det gått opp i pris :(

 

Nå er jeg veldig glad jeg allerede har kjøpt 2 stk.

 

Prisøkning på 1400 kroner over natta er litt drøyt. Jeg hadde planer om å kjøpe 2 til i januar men jeg får se an hvordan prisen endrer seg. Norco 4020 + Corsair HX 850 er det nærmeste jeg har kommet mitt ideelle serveroppsett, selv om det selvsagt har sine mangler. 4220 passer ikke like bra for meg.

 

Nei, må si meg enig, i både at 1400 spenn er mye å betale ekstra, og 4220 dekker er ikke like "bra" til min bruk.

Håper fortsatt det er en feil, og at de retter det opp. Jeg kjøpte utstyr for 9k her forrige uke, og mulig det blir med 2 sånn på min neste bestilling, om de får senket prisen igjen.

 

 

 

Theo - Kjøpsloven m.m. dekker våre vanlige rettigheter, men sånt som pixelfeil er litt spesielt, da det er såpass nytt at det er per i dag produsentene selv som sitter med "alle" rettighetene i forhold til hvilket grunnlag de reparerer/byttet produktet med pixelfeil. Jeg har i det minste ikke sett at det har kommet noe tillegg på dette i noen form.

 

Edit:

 

Ser ut som at de har nok å gjøre om dagen, da de ikke har vært innom her i det siste, sendte derfor en mail med spørsmål angående norco boksen.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Hva jeg savner i forhold til pixelgaranti osv, er konkret informasjon. Burde stå på hjemmesiden til produsenten, med link ifra webshops.

 

Dustin har info på sine sider under kundeservice/support: http://www.dustinhome.no/DynamicPage.aspx?...mp;pageID=1899#

 

 

Angående B vare, så er det godt mulig skjermen blir solgt som det, men kan ikke huske å ha sett skjermer som B vare med info "pixelfeil".

 

Lå en LED-TV på Netshop her for litt siden under demo/b-varer (mener å huske det var angrerett som var benyttet) som hadde pixelfeil, så det blir visst gjort.

 

Jeg hadde tatt en TV med pixelfeil på angrefristen. Irriterer vettet av meg hvis jeg vet at slike ting er der, selv om det kanskje ikke er fryktelig tydelig.

Lenke til kommentar
ISO standarden 13406-2 Klasse II.

Det innebærer at det er tillatt med maks to til stadighet lyse pixler, maks to til stadighet mørke pixler og

maks fem defekte subpixler, enten til stadighet mørke eller lyse.

LG

Opp till 4 feilaktige pixler. For mer informasjon og spørsmål, vennligst kontakt Anta Service på 0680-716654.

Det lain hadde er en subpixel-feil som ses på som mindre alvorlig fra produsenter. Men angrerett for netthandel er det som klart redder norske forbrukere på dette. Stort pluss til Dustin som har såpass god informasjon om dette på sine sider :thumbup:

 

Forøvrig ser jeg min pakke har kommet til sorteringsentralen i Oslo i dag, så kanskje jeg får den før jul. Jeg må innrømme at jeg stadig vekk er innom Dustin og leter etter gode tilbud om dagen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er kanskje et vanskelig spørsmål, men noen som vet sånn ca./har erfaring med hva man kan forvente av leveringstider hos Dustin på varer som ikke er på lager og som det ikke står oppført noen forventet leveringsdato på?

 

Stort pluss til Dustin forresten at de opererer med studentrabatter. Med mindre det er jeg som er sløv er dette første nettbutikken jeg har sett som gjør det.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Se der ja Hugo_Hardnuts, sånn går det når man ikke har pusset brillene. Bra av dustin å ha oversikt over sånt.

 

Og ja theo, vet det var en "mindre alvorlig" feil, og hadde den ikke vært så midt på panelet, og i rødt, hadde jeg sikkert ikke lagt merke til det engang.

 

Og nå fikk jeg mail ifra dustin, som gjorde meg veldig glad, mine HD-650 er sendt, 8 dager før antatt inn på lager. SWEET!

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Her er jeg med litt seint svar igjen, hvor skriver jeg under på at det er travelt i julestria? :)

 

Herlig å se at studentrabatten slår an nå i alle fall, har veldig mange studentkunder nå. Får mye firstpricenudler for 99kr, been ther done that ;)

 

Tenkte også ta en klargjøring angående gråimport.

LG-TV'er gråimporteres. Alle andre LG-produkter tas fra LG nordic (med alle garantier).

Samsung TV-er som står under kategori Samsung int. på siden, er også gråimport. Samsung-TV'er i kategori Samsung (Ofte med 50 på slutten av navnet), tas fra Samsung nordic. De pleier å være dyrere.

 

Hvis noe går galt med et produkt som er gråimportert, så bytter vi det vanligvis ut mot et nytt. Om tv'en er gammel, og ikke kan fremskaffes, så byttes den mot en ny tilsvarende modell. Vi betaler all frakten i et returærende (også angrerett).

 

Mange ser på gråimport som døden med veggfeste på kjøpet, men det er ikke så ille. Prisene blir meget bra, baksiden er at reparasjon/bytte tar litt lengre tid (1-2 uker).

 

Har sendt forespørsel om de produkter som blir spurt om i tråden, stay tuned.

 

Angående Norco, jeg skal sjekke opp hva som har skjedd med prisen der, og se hva vi kan få gjort med det. Løser seg nok :)

 

Sånn på tampen innen jul vil jeg sende en stor takk til alle som har bidratt i tråden i 75 sider hittils. Dere har gitt veldig bra feedback, stillt kritiske spørsmå, og servert varme ord på gråe høstdager. Dere har vært med å prege Dustinhome mye, hvilket vi er veldig takknemlige for, og jeg håper det kan fortsette på samme måte fremover! :)

 

Ha ei god jul, så høres og skrives vi igjen i romjula! (Skal oppdatere meg oftere i tråden nå fremover, når julefreden har lagt seg).

 

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar

God jul til deg og alle andre i Dustin også.

 

Raske svar på e-post og deltagelse i forumet er noe jeg (og sikkert mange andre) setter pris på. Dette (samt stort sett gode priser) skiller dere fra en del av konkurrentene. Fortsett med dette selv om dere vokser dere store/større i Norge. Lykke til!

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd det meste hos Dustin (ikke reklamert enda!), og kan si meg godt fornøyd med butikken så langt.

 

- Ved angrerett/feilbestilling har de betalt returporto.

- Ved feil info om varen (kjøpte en DVD-brenner med Lightscribe som ikke hadde lightscribe) har jeg fått beholde feilmerket vare samtidig som jeg fikk ny brenner tilsendt.

- Generelt gode priser, kjapp tilbakemelding på mail og rask levering.

 

Har en død pixel på en Samsung skjerm, men det kan jeg nok ikke laste Dustin for..

Lenke til kommentar

Det er ikke dumt å få tilliten til teknologiinteresserte. Det er nemlig de som blir spurt av familie og venner når andre er på utkikk etter en ny dings. Så selv om de ikke tjener allverdens på den ene kunden, så videresender han flere kunder tilbake til butikken.

Det aller beste påfunnet fra Dustin er gratis frakt for studenter (det er jo litt avslag i prisen også på de fleste varer, men har ikke sett noe over 10 kr enda). Det gjør at småkjøp ofte blir gjort her, selv om prisen er noen kroner dyrere enn hos konkurrentene. Man tjener det inn på frakten uansett.

 

Vil likevel påpeke en ting: Ved kampanjetilbud hadde det vært nyttig å vite førprisen, slik at man kan anslå hvor godt tilbud det egentlig er. Evt. hvor mange prosent varen er nedsatt. Det samme hadde vært nyttig med studentrabatten.

 

Noen ting er også litt vanskelig å finne fram til på siden, men det er vel kanskje en vanesak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...