Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en LG TV og har ikke hørt om pixel-garanti der. Angrerett er vel hvis man ikke har begynt å ta i bruk produktet som sitt eget. Men lov å prøve :)

 

Generelt kjedelig dette med pixelfeil på LCD.

 

Angreretten tillater at man tester produktet, så da er det et definisjonsspørsmål om når man har testet, og når det er tatt i bruk.

Jeg fikk min skjerm på torsdag, og fant den pixelen nå mens jeg drev å satte opp og stilte inn tven for å se om bildet ble bedre.

 

Angående gråimport, om de har andre regler, må de skrive det på hjemmesidene sine, da dette er ganske viktig at vi vet når vi evt velger å kjøpe dyre ting.

Burde egentlig også stått hvilke rettningslinjer og "garantier" de følger i forhold til hver enkelt produsent også.

Lenke til kommentar

Angrerett uten forklaring, som man ikke skal trenge. Jeg velger heller "vil ikke ha produktet" enn å servere en løgn :) Jeg forsøkte en gang å forklare hvorfor jeg benyttet angreretten og at det var viktig at andre ikke fikk varen pga. et problem med varen, da endte jeg opp med at jeg fikk skylden for feilen (ikke dustin).

 

Alastor:

Greit å vite at LG er gråimport, da blir det ikke noe mer LG på meg. Andre TV merker hvor vi mister nordiske garantier?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til dustin, og fått svar, var ærlig med hva som var galt, og ønsket alternativ som kunne benyttes.

De kommer nå til å sende meg returlapp, også får vi se hva som skjer.

 

Bra og rask respons, bare synd det går utover butikken, da det ikke ser ut til å være LG som må ta opp regningen.

 

Likte tven, så tror jeg prøver meg på en til.

Lenke til kommentar
Greit å vite at LG er gråimport, da blir det ikke noe mer LG på meg. Andre TV merker hvor vi mister nordiske garantier?

Da kan du stort sett utelukke å kjøpe TV via nettbutikkene da stort sett alt er gråimport mht priser.

For en stund siden så var det en artikkel på DinSide ang Samsung, nettbutikkene blir nekta å kjøpe fra Samsung Norge/Nordic.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar
Jeg har sendt mail til dustin, og fått svar, var ærlig med hva som var galt, og ønsket alternativ som kunne benyttes.

De kommer nå til å sende meg returlapp, også får vi se hva som skjer.

 

Bra og rask respons, bare synd det går utover butikken, da det ikke ser ut til å være LG som må ta opp regningen.

 

Likte tven, så tror jeg prøver meg på en til.

Dvs. at de ant. legger ut denne som b-vare el.

Lenke til kommentar

LG har pixelgaranti på fullHD tver, tipper dette er 42 tommere og oppover.

 

De har ikke pixelgaranti på hdready tver.

 

Elkjøp har ikke gråimport av samsung og LG, så hvis dette er viktig, så kjøp en lg\samsung der.

 

Hvis man skal søke RMA pga pixelfeil, så følger dette en iso standard. typisk 4-5 pixelfeil, eller cluster sentrert på midten. Pixelfeil på sidene er verre å få rma på.

Endret av darket
Lenke til kommentar

Hva jeg savner i forhold til pixelgaranti osv, er konkret informasjon. Burde stå på hjemmesiden til produsenten, med link ifra webshops.

 

Om det er gråimport, burde det også stå og forklare hva dette innebærer.

 

For min del som oppdaget dette før jeg fikk tatt den i bruk, og før 14 dager, går det greit. Men jeg skal også være borte mye i julen, så i verste fall, ville jeg ikke sett dette før i januar. Ikke det at jeg ikke kunne levd med det, men den er såpass midt på skjermen at jeg vil tro jeg hadde lagt merke til det i lyse scener.

 

Håper den neste tven er "feilfri" eller i det minste halve skjermen (midten) er ok.

 

Angående B vare, så er det godt mulig skjermen blir solgt som det, men kan ikke huske å ha sett skjermer som B vare med info "pixelfeil".

Mulig de har en avtale av noe slag med dem de importerer de av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...