Zenit Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 @Dustin: Vil Seasonic X-650 være et produkt dere kommer til å ta inn? Håper de tar inn Seasonic X-650 og X-750. Håper på det samme. Virker som færre og færre butikker fører Seasonic, snodig.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Huff, ser ut som at dustin må få tilbake tven min. En pixel midt på skjermen ca som er stuck i knall rød. Prøver de unstuck programmene som anbefales osv, men ser ikke ut til at det hjelper. Og her hadde jeg sett frem til hdfilmer i julen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har du prøvd massageteknikken som nevnes rundt på nett? Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jau, tror jeg har prøvd det meste snart. Synd egentlig, likte skjermen veldig godt, blir vel til at jeg bestiller opp igjen en ny, om ikke LG selv har pixel garanti da, så jeg slipper å ta det på 14 dager returrett. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Jeg har en LG TV og har ikke hørt om pixel-garanti der. Angrerett er vel hvis man ikke har begynt å ta i bruk produktet som sitt eget. Men lov å prøve Generelt kjedelig dette med pixelfeil på LCD. Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Dustin gråimporterer (etter hva jeg vet) LG-tver, så selv om nordiske LG kanskje har pikselfeilgaranti, så er det ikke sikkert at europeiske avdelinger osv har dette. Endret 20. desember 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Er det opplyst hos Dustin hvilke varer de gråimporterer? Dette er jo viktig for oss forbrukere. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har en LG TV og har ikke hørt om pixel-garanti der. Angrerett er vel hvis man ikke har begynt å ta i bruk produktet som sitt eget. Men lov å prøve Generelt kjedelig dette med pixelfeil på LCD. Angreretten tillater at man tester produktet, så da er det et definisjonsspørsmål om når man har testet, og når det er tatt i bruk. Jeg fikk min skjerm på torsdag, og fant den pixelen nå mens jeg drev å satte opp og stilte inn tven for å se om bildet ble bedre. Angående gråimport, om de har andre regler, må de skrive det på hjemmesidene sine, da dette er ganske viktig at vi vet når vi evt velger å kjøpe dyre ting. Burde egentlig også stått hvilke rettningslinjer og "garantier" de følger i forhold til hver enkelt produsent også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Det blir vel annerledes om man finner feil på produktet, da går vel det under RMA regler, hvor de fleste ikke aksepterer RMA på pixel-feil. Men det finner man fort ut. Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Litt off topic, men norek, hattelco, itegra osv, som leverer til mer eller mindre samtlige norske nettbutikker gråimporterer også LG. Best bet er angrerett lain, tipper det ordner seg . Endret 20. desember 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Angrerett uten forklaring, som man ikke skal trenge. Jeg velger heller "vil ikke ha produktet" enn å servere en løgn Jeg forsøkte en gang å forklare hvorfor jeg benyttet angreretten og at det var viktig at andre ikke fikk varen pga. et problem med varen, da endte jeg opp med at jeg fikk skylden for feilen (ikke dustin). Alastor: Greit å vite at LG er gråimport, da blir det ikke noe mer LG på meg. Andre TV merker hvor vi mister nordiske garantier? Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har sendt mail til dustin, og fått svar, var ærlig med hva som var galt, og ønsket alternativ som kunne benyttes. De kommer nå til å sende meg returlapp, også får vi se hva som skjer. Bra og rask respons, bare synd det går utover butikken, da det ikke ser ut til å være LG som må ta opp regningen. Likte tven, så tror jeg prøver meg på en til. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Greit å vite at LG er gråimport, da blir det ikke noe mer LG på meg. Andre TV merker hvor vi mister nordiske garantier? Da kan du stort sett utelukke å kjøpe TV via nettbutikkene da stort sett alt er gråimport mht priser. For en stund siden så var det en artikkel på DinSide ang Samsung, nettbutikkene blir nekta å kjøpe fra Samsung Norge/Nordic. ~ Mortis Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hehe, javel? Kjøpte min Samsung TV fra Komplett med pixelgaranti og ikke gråimport. "Norsk" modell. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det stemmer nok, men Dustinhome har gråimport på samsung også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har sendt mail til dustin, og fått svar, var ærlig med hva som var galt, og ønsket alternativ som kunne benyttes.De kommer nå til å sende meg returlapp, også får vi se hva som skjer. Bra og rask respons, bare synd det går utover butikken, da det ikke ser ut til å være LG som må ta opp regningen. Likte tven, så tror jeg prøver meg på en til. Dvs. at de ant. legger ut denne som b-vare el. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kanskje jeg skal handle meg billig TV med rød prikk på midten? Lenke til kommentar
qazy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 LG har vel pixelgaranti på fjernsyn som er 42" eller større. Usikker på om dette gjelder utenfor Norden. Lenke til kommentar
darket Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) LG har pixelgaranti på fullHD tver, tipper dette er 42 tommere og oppover. De har ikke pixelgaranti på hdready tver. Elkjøp har ikke gråimport av samsung og LG, så hvis dette er viktig, så kjøp en lg\samsung der. Hvis man skal søke RMA pga pixelfeil, så følger dette en iso standard. typisk 4-5 pixelfeil, eller cluster sentrert på midten. Pixelfeil på sidene er verre å få rma på. Endret 20. desember 2009 av darket Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hva jeg savner i forhold til pixelgaranti osv, er konkret informasjon. Burde stå på hjemmesiden til produsenten, med link ifra webshops. Om det er gråimport, burde det også stå og forklare hva dette innebærer. For min del som oppdaget dette før jeg fikk tatt den i bruk, og før 14 dager, går det greit. Men jeg skal også være borte mye i julen, så i verste fall, ville jeg ikke sett dette før i januar. Ikke det at jeg ikke kunne levd med det, men den er såpass midt på skjermen at jeg vil tro jeg hadde lagt merke til det i lyse scener. Håper den neste tven er "feilfri" eller i det minste halve skjermen (midten) er ok. Angående B vare, så er det godt mulig skjermen blir solgt som det, men kan ikke huske å ha sett skjermer som B vare med info "pixelfeil". Mulig de har en avtale av noe slag med dem de importerer de av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå