Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Takkforsistforlengesiden! ;)

 

Mye å gjøre om dagen, derfor har vi kommet litt i bakevjen med forumet, men jeg får sette meg sene lørdagskvelder og ta et tak.

Studenttilbudet virker å ha slått an, økt pågangen en hel del der.

 

Regge seg som student kan man gjøre på www.dustinhome.no/student

 

Om man allerede er kunde, men ikke student, så mailer man kundenummer og studentmailadresse til [email protected]. Observer at det gjelder studenter på universitet og høyskole.

 

Videre vant vi Pristesten, det var veldig morro! :)

 

Gjeldende ordre som legges på kvelden, så sendes de dagen etter. Det mye fordi vi ikke har så stor lageraktivitet om kvelden (Vi har ikke terminatormaskiner), pluss at vi sjekker de fleste ordre som legges, at alt stemmer med navn/adresse/tele/mail.

Oppfordring: Skriv hele navnet, ikke alltid bare fornavnet holder :)

 

Ny julekampanje starter snart, med en del godis på!

 

@ApolloC: Om du heter noe på C og bor mellom de syv fjell, så har jeg fikset det nå, jeg eller PO hadde blingset litt når vi satte kundetype.

 

@Moppskaft: Jeg tror jeg har mailet med deg. Finnes ikke Vaio i Norge? :o

 

Ang deling av tråden, så blir det en ekstra tråd for meg å følge med på og blande meg inn i :woho:. Synes det kommer frem mye bra synspunkter i diskusjonene her, selv om det dreier seg om postkontoret på vestre Smøla iblandt, så har det verdi. Er ofte synspunkter herfra taes med videre i systemet.

 

Den store RMA-tråden kunne blitt interressant, men tror jeg takker nei ;)

 

Så en liten oppfordring til, om man lurer på noe om ordre eller kundekonto og poster i forumet, setter jeg stoooor pris på ordre- eller kundenummer. Blir vanskelig å søke på noens diskusjon-nick.

 

Vi har forresten fått en ny kollega, Kristoffer Karlsson hilser!

 

Sånn avslutningsvis, tusen takk for alle tilbakemeldinger. Blir veldig glad for allt skryt, men også alt som ikke er skryt, det hjelper oss å bli bedre. Jeg tror også at et forum som dette bedre får fram enkelte saker og synspunkter.

 

Ha ei god helg!

 

//Henrik B

Lenke til kommentar

Noen enkel måte å sjekke om studentregisteringen gikk som den skulle? Ser ut som pris er den samme som før...

 

EDIT: Ah fant det ut, svæært banner det står student på =P Var visst bare samme pris på den ene PCen jeg sjekket =P.

 

Hvordan er leveringstiden nå i førjulstiden? Har litt lyst på en Acer 7738, ser det står beregnet levering 15.12. Vil den være fremme før julehelgen? Ser den står med 320GB HD, stemmer dette? Har bare sett den med 500GB og 1000GB hos andre butikker.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar

christ:

Relevansen er at man her hele tiden diskuterer leveringstid vs. andre. Elkjøp er ofte omtalt som å være meget trege. Men nå var de raske sammenlignet med noen som venter på lagervarer fra Dustin.

 

Dustin:

Ser frem til den nye julekampanjen. Jeg sitter å skjelver på fingeren for å bestille en Dell U2410, skulle helst hatt en større med samme LCD panel (27" har S-PVA og ikke H-IPS) så derfor mye tenking. Men kommer det en del gode tilbud nå snart og jeg får med flere varer så kan det hende den U2410en endelig løsner hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heisann Dustin

 

Nå har jeg blidd ganske så kjent med sidene deres siden jeg frekventerer mye på anbefalinger, tar en hensyn til frakt er det ofte slik at dere er best, så det er ikke få anbefalinger som er gjort fra Deres sider. Jeg bygger kun AMD rigger og mener jeg kan en god del om hvordan slike rigger skal settes opp.

 

Men så til hvorfor jeg plager Dere her

 

Dustin Oppgraderingspakke AMD Performance

 

Bestående av:

Amd Phenom II 955 - Greit og godt valg

Hovedkort - ASUS M4A785T-M 785G AM3 M-ATX - Tja ikke noe førstevalg akkurat men ok.

Minne - Corsair XMS3 minne - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3 _HUFF

 

Det er direkte amatørmessig å sette inn 3 enkeltbrikker i en amd rigg. Amd rigger skal ha 2 eller 4 brikker for å få full minnebåndebredde, dette er en minnepakke beregnet for sokkel 1366.

 

Dette gjør faktisk slik at dere faktisk reduserer ytelsen på riggen, skjerpings.

 

Når det gjelder hovedkort, det 785g hovedkortet er brukbart, men det hører mer hjemme i rigger som ikke skal ha dedikert grafikkort og mer i rimeligere rigger med f.eks amd 620 cpu, prismessig mener jeg at Giggabyte GA-MA770T hører hjemme her. Men dere burde faktisk heller sette in et 790x chipset hk, for ok crossfire støtte. Phenom II 955 er fult kababel til å drive crossfire av de fleste radeon kort meget godt.

 

Edit:

 

Og få nå inn det siste gigabyte 790x Hovedkortet med USB 3.0 og Sata 6.0

 

Dette

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Jeg driver å prøver å få samlet en bestilling, og i den sammenheng hatt diverse spørsmål.

Må bare få si at dustin har svart raskt og informativt på de 3 mailene med spørsmål jeg har sendt til nå.

 

Først rett etter 10 på lørdags morran, så rett etter 10 i dag. Mail sendt i løpet av natten.

 

Bra og rask service, liker dette.

 

edit:

 

Veldig usikker her nå, står imellom "Samsung LE-40B550 40"" LCD-TV full-HD + veggmontering og LG 42LH3000 42# LCD-TV FULL-HD.

Koster bare 140 spenn ekstra for den type veggfeste jeg ønsker, så lurer litt på hvilket veggfeste som følger med samsungen, og litt usikker på om det er riktig valg å ned 2 tommer og opp 500 spenn.

 

valg valg valg, nærmer meg 10k inkl frakt nå. Resten av handlekurven er egentlig bestemt, hd650 + div snacks for stuepc, men greit å ha en tv å koble stue pcen til ^^.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg la inn en bestilling i går, som jeg betalte i dag tidlig. Den ble sendt for en times tid siden, og rett etter den ble sendt ble jeg oppmerksom på at alt sendes ut fra Sverige. Vil dette si at jeg må, i tillegg til det jeg betalte ved check out, betale moms på 25%?

 

Takk :)

 

(Har sendt mail til support, men lurer bare på om noen her vet det. Er usikker på hvor lang tid support bruker.)

Lenke til kommentar

Kjempefint, leste en anmeldelse av stedet på en eller annen side der det stod at 25% kom i tillegg. Virker som en fin side dette her, billigere enn Komplett er de også.

 

Er ikke sikker på leveringa ennå, men regner med det tar litt lengre tid siden det skal fra Sverige til Norge, for å å bli sendt med posten fra Oslo.

Lenke til kommentar
Kjempefint, leste en anmeldelse av stedet på en eller annen side der det stod at 25% kom i tillegg. Virker som en fin side dette her, billigere enn Komplett er de også.

 

Er ikke sikker på leveringa ennå, men regner med det tar litt lengre tid siden det skal fra Sverige til Norge, for å å bli sendt med posten fra Oslo.

 

Det var sikkert i forhold til den svenske avdelingen, da DustinHome er store i sverige, handle endel norske forbrukere ifra dem direkte i starten. Var vel noe av grunnen til at de bestemte seg for å åpne et norsk kontor.

 

Og angående leveringstid, så vil jeg ikke påstå den er +1dag uansett, de er gjerne flinke til å få sendt varen i vei raskt etter bestilling, der div andre butikker gjerne ikke får sendt varen før dagen etter. Men igjen, så lenge man har med posten norge å gjøre, er det vanskelig å vite når ting kan komme frem.

 

Jeg har vel egentlig bestemt meg for mitt storinnkjøp nå, 10k i julegaver på meg selv, men får se over det siste i kveld. Er snakk om endel penger når man driver å prøver å spare til kjøp av hus/leilighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...