Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Det er ingen IPS som er "oppgradert" og fortsatt heter IPS. Da heter den S-IPS, H-IPS eller E-IPS osv. :) Ergo var det godt å få avklart at Dell U2410 er en H-IPS og ikke en IPS som selv Dell sine sider påstår.

 

Dustin Home bør rette sin informasjon for Dell U2410 til H-IPS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg kan ikke dokumentere hvilke skjermer og deres specs med ips-paneler som har blitt oppgradert, siden sist jeg så en IPS-skjerm var 06/07 en gang, men den hadde betydelig bedre specs, og så betydelig bedre ut enn den aldrende IPS skjermen den stod ved siden av. Men selvfølgelig så var den gamle gammel, og hadde dermed ikke en sjanse pga utbleking o.l.

 

Det var fortsatt stor forskjell i specs på dem, men nei, jeg husker hverken navn eller merke på noen av dem, da det er 3 år siden.

Lenke til kommentar

Ønsker ikke å kjøpe den hos noen andre da jeg vil fortsette og være kunde hos dustin. De viser god service og trenger helt sikkert alle kundene de kan få siden de er nye i Norge. De har også alt annet jeg vil ha, ikke billigst men til en god pris. Å jeg elsker og handle alt på ett sted.

 

Skal dog sies att man ikke skal forvente seg for mye av bedrifter, så ja, du har nok rett, får nok kjøpe skjermene ett annet sted og pcen hos dustin. Lønna kom jo igår så den må jo brukes til noe fornuftig :)

Lenke til kommentar

Aldri ytret noe annet :) Om du leser lengre bak i denne tråden så ser du hva jeg mener om akkurat det temaet. Jeg tok Dustin sin plass når flere her inne prøvde å "lure" til seg billige komponenter samt andre deler til mellom 0-1,- krone.

 

Klart alle må tjene penger, full forståelse for det! Men vi må alle kunne ønske og drømme litt :)

Lenke til kommentar
Nei jeg kan ikke dokumentere hvilke skjermer og deres specs med ips-paneler som har blitt oppgradert, siden sist jeg så en IPS-skjerm var 06/07 en gang, men den hadde betydelig bedre specs, og så betydelig bedre ut enn den aldrende IPS skjermen den stod ved siden av. Men selvfølgelig så var den gamle gammel, og hadde dermed ikke en sjanse pga utbleking o.l.

 

Det var fortsatt stor forskjell i specs på dem, men nei, jeg husker hverken navn eller merke på noen av dem, da det er 3 år siden.

En skjerm og panel er to vidt forskjellige ting. Et panel er bare en av mange forskjellige komponenter som evt. kan forbedre en skjerm, det regner jeg med at du vet. Ergo kan IPS panelet være nøyaktig det samme som de opprinnelige specs på en skjerm som er nyere og forbedret.

 

Men uansett på U2410 benyttes det altså et nyere IPS panel fra 2007 som heter H-IPS. Det er bare mangelfult eller feilinformert fra Dell.

 

 

on-topic:

Forøvrig et godt tilbud på Dell U2410 fra Dustin Home, så jeg fikk en real tyggesak her om jeg endelig skal gå for noe av det bedre innen LCD. Jeg bruker virkelig mange timer foran skjermer og hvis denne er bedre for øynene enn PVA baserte skjermer så må jeg virkelig vurdere det.

 

Jeg ser andre sier at det var som å komme til en annen verden, så dette kan bli tøft for lommeboken. Kjøpe en 24" til 5k når man egentlig har en som fungerer fint og egentlig ikke trenger 2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dokumentasjon er fint på hvordan IPS, TN, PVA osv. forbedres uten å få nye navn :)

mye bedre med bare IPS, PVA og TN osv, fordi da vet du hva panel familie man får, TN er dårlig, IPS og PVA er bra osv :)

 

og mye lettere å huske osv, IPS og PVA er jo milevis foran TN, er jo bare bra at de i det heletatt lister hva type panel det er

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Hadde de ikke listet det ville man jo ikke hvist hva man kjøpte. Og jeg hadde ikke kjøpt hadde det kun vært IPS, H-IPS derimot ja. Årsaken til reaksjonen er fordi man stod mellom to skjermer hvor Dustin og Dell oppgir feil på sin skjerm, HP med H-IPS og Dell med IPS, det gjør en passe forvirret.

 

Dette er en entusiasts/proffskjerm og da bør den slags informasjon være korrekt og tilstede. TN hadde også sine kvaliteter fremfor PVA, bare for å nevne det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...