Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Blant annet tollpost som jeg selv har meget god erfaring med. Raskere og billigere.

 

Jeg har dårlig erfaring med Tollpost, pakke ble prøvd levert feil sted. De er trege (på det meste brukt 15-20 dager på å få pakka hit og at jeg måtte hente pakken 1/2 time unna, noe som er et stort minus.

Har ikke brukt de på 3-4 år så mulig de er bedre nå, men etter som jeg trives med Posten ser jeg ingen grunn til å bytte.

Post i butikk er det 500 meter til, og tar alltid 3-5 dager som vanlig pakke!

"A post" har jeg alltid opplevd å få dagen etter det er sendt! (selv i fra nordnorge til østlandet)

 

BTW, må nesten bestille trådløs mus, et par kabler og en DVD-brenner nå. :D

 

 

Skal du bruke Tollpost bør du få de til å levere på arbeidsplassen din, ellers så kan det bli mye kluss, jeg bruker stort sett Tollpost når jeg får dekk fra Tyskland og da leverer de på arbeidsplassen min.

 

Bedriften din bør også ha avtale med Tollpost da.

 

Vi har avtale om daglige leveringer med Tollpost og Dhl, Posten, + diverse andre fraktfirma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper jeg bestiller 50-60 pakker i året fra diverse sider. Mpx, netshop, play.com og komplett. Senest også fra Dustinhome. Om disse sidene sender pakken fra seg på mandag, har jeg alltid pakken på torsdag eller fredag. Tar så og si aldri feil. Tollpost derimot bruker mye lengre tid da de kun kjører ut pakkene på onsdag, så en pakke som ankommer tollpost på torsdag må altså da ligge til nesten onsdag :(. Og du kan nekte så mye du vil men at posten ligger rundt 85% dagen etterpå levering når det gjelder A-post er sant. Dette er jo konsesjonskrav fra staten, noe som følges nøye opp.

 

PS. bor nord i nordland.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Dette er fantastisk off topic, men jeg har og dårlig erfaring med tollpost. Brevpakke postlagt tirsdagen var fremme torsdagen - uken etter. Brukte tollpost som en "protest" fordi jeg ofte er misfornøyd med Posten, men de er visst det beste alternativet. Bortsett fra UPS da, men det er jo faen så dyrt.

Lenke til kommentar
Og da kom pakken. Den ble bestilt 18.11...

 

Blir nok å prøve Dustin neste gang, ja.

 

Hvis du bestilte etter arbeidstid den 18.11, så er det 5 virkedager. Jeg tror du har litt urealistiske forventinger til nettsjapper generelt, og ikke minst Posten.

 

Til sammenligning er ordren min hos DustinHome fra torsdag ikke sendt enda.

Det synes jeg ikke. For å vurdere om noe er bra eller dårlig, er vel det greieste å sammenlikne med konkurenter.

 

Så - en enkel sammenlikning:

 

Komplett:

Bestillt: 4. november - 11:23

Levert postkontor (Karmøy): 5. november 11:53

 

^ Det holder for meg. Amentio brukte mye (mye) mer tid bare på å få det levert til sending ...

Lenke til kommentar
Amentio leverer ikke noe som helst til sending. Det eneste de gjør er å sende orderen din videre til en av de 348484 leverandørene de har avtale med. Å sammenligne noen som har eget lager med noen som ikke har lager i det hele tatt blir som å sammenligne dasspapir med avispapir.

 

det er ot men lit artig likevel . avispapir ble brukt som toalettpapir i riktig gamle dager.

 

klar man må sammenligne med samme vilkår

Lenke til kommentar
Amentio leverer ikke noe som helst til sending. Det eneste de gjør er å sende orderen din videre til en av de 348484 leverandørene de har avtale med. Å sammenligne noen som har eget lager med noen som ikke har lager i det hele tatt blir som å sammenligne dasspapir med avispapir.

med mindre alt kommer fra en levrandør samler de varene hos seg før sending, lager har de ikke men de sender mye pakker.

om de hadde varene på sitt lager eller ikke før de sendte pakkene har vel ikke så mye og si på hvor rask posten er.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes at det begynner å bli litt off topic her nå? :ermm:

 

Leverings tid kan Dustin ikke påvirke, de kan selvsagt velge leverandører som er bedre enn andre. Men når pakken er levert til sendebudet (samme om det er posten, tollpost, naboens kjeller bud-tjeneste, brevdue osv) så kan Dustin (eller noen andre webshops) påvirke tiden det tar.

 

Det å sammenligne Amentio med Dustine synes jeg går helt greit. De er begge nettbutikker som selger det samme, hvordan de selv velger å styre varene sine (lager eller ikke) er jo irrelevant for en kunde. H*n skal jo bare ha sin bestilte vare.

 

Over til et direkte spørsmål:

 

dette anlegget så står det følgende:

 

Tilleggsfunksjoner Direkte kilde, automatisk lydkalibrering

 

Betyr det at det følger med mikrofon du som setter ut, så fikser den alle lydkanalene selv? (med tanke på volum slik at lyden kommer på rett tid..)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Så - en enkel sammenlikning:

 

Komplett:

Bestillt: 4. november - 11:23

Levert postkontor (Karmøy): 5. november 11:53

 

^ Det holder for meg. Amentio brukte mye (mye) mer tid bare på å få det levert til sending ...

 

Så, et enkelt motbevis:

Komplett:

Bestilt - 22. november

Levert postkontor (Stavanger) - 27. november

 

Amentio er en webmerc, forresten.

 

 

Betyr det at det følger med mikrofon du som setter ut, så fikser den alle lydkanalene selv? (med tanke på volum slik at lyden kommer på rett tid..)

 

Korrekt. Se http://www.sony.co.uk/article/id/1159199105276

 

"Best of all its amazingly easy to use and super fast (max 2 min): simply setup your speakers and take the supplied microphone to where you normally sit, the receiver then sends a series of melodic tones to the speakers and any imperfections or deficiencies in the system are then automatically adjusted."

 

 

Hvordan funker fraktkostnadene fra Dustin forresten? Jeg ser at det er en grunnkostnad på 99 NOK, og et palletillegg på 499 NOK, men på fakturaen står det "Fraktkostnadene belastes kunden" uten noen spesifikk pris angitt. Betyr det at jeg kan gå på en smell? :3

Lenke til kommentar
Hvordan funker fraktkostnadene fra Dustin forresten? Jeg ser at det er en grunnkostnad på 99 NOK, og et palletillegg på 499 NOK, men på fakturaen står det "Fraktkostnadene belastes kunden" uten noen spesifikk pris angitt. Betyr det at jeg kan gå på en smell? :3

 

Takk for svar! Godt å ha noe som fikser lyden. Ørene mine er ikke finjustert nok til å stille inn slikt selv! (tror ikke jeg hadde giddet heller :( )

 

Det er 99,- for vanlige pakker. For palle (hjem på døren) så er det 499,- På sårbare varer (eks TV) blir du tvunget til palle (mulig at du blir det ved større bestillinger også)

 

Såea.... Enten 99 eller 499 koster det for frakt! :)

Lenke til kommentar
Amentio leverer ikke noe som helst til sending. Det eneste de gjør er å sende orderen din videre til en av de 348484 leverandørene de har avtale med. Å sammenligne noen som har eget lager med noen som ikke har lager i det hele tatt blir som å sammenligne dasspapir med avispapir.

med mindre alt kommer fra en levrandør samler de varene hos seg før sending, lager har de ikke men de sender mye pakker.

om de hadde varene på sitt lager eller ikke før de sendte pakkene har vel ikke så mye og si på hvor rask posten er.

 

Enda litt mer OT:

Såvidt jeg vet har ikke Amentio eget lager, de samler heller ikke ordre hos seg før sending ut til kunde. Er derfor man kan få 3-4 pakker hvis man bestiller en del varer siden de sendes direkte fra forskjellige leverandører.

Lenke til kommentar
Amentio leverer ikke noe som helst til sending. Det eneste de gjør er å sende orderen din videre til en av de 348484 leverandørene de har avtale med. Å sammenligne noen som har eget lager med noen som ikke har lager i det hele tatt blir som å sammenligne dasspapir med avispapir.

med mindre alt kommer fra en levrandør samler de varene hos seg før sending, lager har de ikke men de sender mye pakker.

om de hadde varene på sitt lager eller ikke før de sendte pakkene har vel ikke så mye og si på hvor rask posten er.

 

Da er det noe nytt de har begynt med de siste dagene. Ikke lenge siden jeg fikk en ordre direkte fra leverandør. Og alle ordre før den har også kommet direkte fra leverandør selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Blant annet tollpost som jeg selv har meget god erfaring med. Raskere og billigere.

 

Jeg har dårlig erfaring med Tollpost, pakke ble prøvd levert feil sted. De er trege (på det meste brukt 15-20 dager på å få pakka hit og at jeg måtte hente pakken 1/2 time unna, noe som er et stort minus.

Har ikke brukt de på 3-4 år så mulig de er bedre nå, men etter som jeg trives med Posten ser jeg ingen grunn til å bytte.

Post i butikk er det 500 meter til, og tar alltid 3-5 dager som vanlig pakke!

"A post" har jeg alltid opplevd å få dagen etter det er sendt! (selv i fra nordnorge til østlandet)

 

BTW, må nesten bestille trådløs mus, et par kabler og en DVD-brenner nå. :D

 

 

Skal du bruke Tollpost bør du få de til å levere på arbeidsplassen din, ellers så kan det bli mye kluss, jeg bruker stort sett Tollpost når jeg får dekk fra Tyskland og da leverer de på arbeidsplassen min.

 

Bedriften din bør også ha avtale med Tollpost da.

 

Vi har avtale om daglige leveringer med Tollpost og Dhl, Posten, + diverse andre fraktfirma.

mange dagligvarebutikker har avtale med tollpost, hos komplett får du opp liste på de nermeste plassene når du bestiller, hos meg får jeg opp rimi som ikke er så langt unna eller:P

 

utleverings stedene har Tollpost My Pack logo på ruta osv

Lenke til kommentar

Bestilte en vare fra komplett i går morges p.g.a. at dustin ikke hadde denne på lager, og det hastet.

Det tok jammen meg over et døgn å få varen fra komplett til første terminal og det var med "hjem på kvelden" pakke som koster 164,- kr (liten pakke).

 

"!¤&%%)/¤%"&Q "#¤&¤)&(

 

Fra Dustin så tar det jo et halvt døgn(så lenge varen er bestilt før 15.30) å få varen fra Dustin til Oslo.

 

Fra nå så blir det bare Dustin så lenge det lar seg gjøre. Etter å ha brukt Dustin merker jeg at jeg irriterer meg grenseløst over de andre nettbutikkene (komplett, netshop, datakjeden).

 

Hadde vært veldig fint om Dustin kunne fått ordnet postoppkrav. Jeg foretrekker å betale med Visa, men har noen ganger bestilt varer for andre, og det er da greit med postoppkrav. Det er også greit om du ikke tilgang til passordkalkulator for øyeblikket :)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Det er også greit om du ikke tilgang til passordkalkulator for øyeblikket :)
Skaff deg et kreditttkort som ikke krever en håpløs kalkulator for å bruke. Det er grunnen til at jeg skaffet meg kredittkort et annet sted enn DnBNor. Håpløst å måtte ha med seg en kalkulator over alt. Passord holder lenge. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...