Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest at 87% av alle brev når mottaker dagen etterpå, som er mer enn det den norske stat krever. Enda ett eksempel på at det enkelt personer opplever ikke trenger å ha betydning for hva virkeligheten faktisk er.

 

 

Fant det.

 

i gjennomsnitt kom 87,1 prosent av alle brev sendt som A-post fram i løpet av ett døgn i fjor, mens minstekravet er satt til 85 prosent.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at 87% av alle brev når mottaker dagen etterpå, som er mer enn det den norske stat krever. Enda ett eksempel på at det enkelt personer opplever ikke trenger å ha betydning for hva virkeligheten faktisk er.

 

 

Fant det.

 

i gjennomsnitt kom 87,1 prosent av alle brev sendt som A-post fram i løpet av ett døgn i fjor, mens minstekravet er satt til 85 prosent.

 

Kilde

 

Allow me to rephrase, dette inkluderer pakker.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at 87% av alle brev når mottaker dagen etterpå, som er mer enn det den norske stat krever. Enda ett eksempel på at det enkelt personer opplever ikke trenger å ha betydning for hva virkeligheten faktisk er.

 

 

Fant det.

 

i gjennomsnitt kom 87,1 prosent av alle brev sendt som A-post fram i løpet av ett døgn i fjor, mens minstekravet er satt til 85 prosent.

 

Kilde

 

Allow me to rephrase, dette inkluderer pakker.

 

 

gjelder det hele Norge ?

 

jeg opplever at brev normalt tar 2-3 dager og pakker fra en nettbutikk tar ca en uke.

det tar nok bare en dag hvis avsender er bare noen få mil fra mottaker.

 

men skal det sendes halve landet så tar det nok flere dager

Lenke til kommentar

Hallai!

 

@Griffin95: Den er på lager hos oss nå! :)

 

@Biskop: BR som i Bluray? Ennå lenge finnes det liten sammenheng mellom Bluray og billig, men det kommer nok. Ligger fra rundt 1500 og oppover.

 

@MSI-Diskusjonen: Tja. Det finnes en del forskjellige forklaringer på hva MSI står for, tror samtlige jeg har hørt har Sh*t i navnet. Men, de kan ha blitt bedre etter hvert, hvem vet? :)

 

@Cptødegård: Vi sjekker opp.

 

@Enixitan; Tror jeg svarte tidligere i tråden, får dessverre ikke tak i det.

 

@Flimzes: Det er to forskjellige AMD-artikkelnummer i alle fall, en med W og en uten. Eneste som skiller er jo wattage og cache.

 

@LCH: Revidere er litt feil, det skal endres til Skriv omtale/Skriv anmeldelse :)

 

@Postens håndtering: Det kan stemme det med A-post. Likefullt vil jeg også tro at de nevnte 87,5% er til øst/vest/sør-norge.

Drar vi en kjapp sammenligning; 97,2% av pakkene Dustin sender, kommer til kunden neste dag. (Gitt at ordren er lagt før 1530, og er på lager). Posten i Sverige er veldig bra, men så er også tog og veinett århundreder foran norge :)

 

//HB

Lenke til kommentar
@Biskop: BR som i Bluray? Ennå lenge finnes det liten sammenheng mellom Bluray og billig, men det kommer nok. Ligger fra rundt 1500 og oppover.

 

Dere har jo kun Bluray brennere inne, BR-lesere ligger fra 600,- og oppover. Det er en pris jeg kan leve med :)

 

det er rein taktikk! en eventuel fiende rekker ta over hele sverige før de engang er kommet gjennom køen til oslo her til lands.

 

I lol'd so hard that I need to change my pants! :rofl:

Lenke til kommentar

At posten sine tall er så høye nekter jeg å tro!

 

For hver pakke/brev jeg får med posten, jo mer hater jeg dem. Er vel kanskje ikke så rart at jeg foretrekker tollpost.

 

Her skal jeg være glad a-post bruker under ei uke på det sentrale østlandet. Pakker skal uansett når de kommer til oslo være der et par dager. Mulig det er inkludert en sightseeing for dem?

Lenke til kommentar
Posten, posten, posten, dustin, posten, dustin, posten, posten, posten, posten, posten, posten, dustin, posten, posten, posten, dustin, posten, dustin, dustin, posten, posten, posten, posten, dustin, posten, posten.

 

Hvilke leveringsmuligheter en nettbutikk har er faktisk en del av servicen....

 

Om vi bare skal diskutere dustin internt, uten å sammenligne med noe, så blir det jo helt meningsløst.

Lenke til kommentar
Hallai!

 

@Flimzes: Det er to forskjellige AMD-artikkelnummer i alle fall, en med W og en uten. Eneste som skiller er jo wattage og cache.

 

Hei, det var det som forvirret meg også, men dette er feil

De har begge 2MB l2cache, og 6mb l3cache. altså er eneste som skiller dem effektforbruk.

 

Forøvrig ligger pakken min på bordet foran meg nå :D

18 timer fra bestilling til den var på postkontoret. :D

Lenke til kommentar

Er enig at raske leveringsmuligheter og er ein del av servicen til ein nettbuttikk. Men som dustin sier er det vi nordmenn som ikkje klare å invistere i veger.

 

Men diskusjonen har gått litt lang angående post. Det er lure på om kampanjen på Dell U2410 Ultrasharp 24 vill forsette i desenver vist ikkje må eg bestille kjappast muligt :=)

Lenke til kommentar
Er enig at raske leveringsmuligheter og er ein del av servicen til ein nettbuttikk. Men som dustin sier er det vi nordmenn som ikkje klare å invistere i veger.

 

Men diskusjonen har gått litt lang angående post. Det er lure på om kampanjen på Dell U2410 Ultrasharp 24 vill forsette i desenver vist ikkje må eg bestille kjappast muligt :=)

 

Du kan jo reservere, har 1-2 uker (glemt hvor lenge) før det skjer noe med ordren.

Lenke til kommentar
Hvilke leveringsmuligheter en nettbutikk har er faktisk en del av servicen....

 

Om vi bare skal diskutere dustin internt, uten å sammenligne med noe, så blir det jo helt meningsløst.

 

Når Dustin har levert pakken til Posten, ja da er alle påvirkningsmuligheter ute av deres hender. Allikevel virker det som om folk heller prioriterer "diskusjon" av sammenligninger på hvordan Posten leverer til Indre Hålandsfjord vs. Ytre Enerøysa fremfor sammenligninger av priser og service kontra andre nettbutikker.

 

Sammenlign gjerne med servicen og effektiviteten til andre nettbutikker i forhold til det å faktisk få ting postlagt, men så snart det har skjedd er Dustin ute av bildet.

 

Den eneste påvirkningsmuligheten jeg ser de har, er å åpne for brevpost for mindre forsendelser og sende som A-post. Men da blir jo frakten dyrere, og det er vel ikke greit det heller?

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Hvilke leveringsmuligheter en nettbutikk har er faktisk en del av servicen....

 

Om vi bare skal diskutere dustin internt, uten å sammenligne med noe, så blir det jo helt meningsløst.

 

Når Dustin har levert pakken til Posten, ja da er alle påvirkningsmuligheter ute av deres hender. Allikevel virker det som om folk heller prioriterer "diskusjon" av sammenligninger på hvordan Posten leverer til Indre Hålandsfjord vs. Ytre Enerøysa fremfor sammenligninger av priser og service kontra andre nettbutikker.

 

Sammenlign gjerne med servicen og effektiviteten til andre nettbutikker i forhold til det å faktisk få ting postlagt, men så snart det har skjedd er Dustin ute av bildet.

 

Den eneste påvirkningsmuligheten jeg ser de har, er å åpne for brevpost for mindre forsendelser og sende som A-post. Men da blir jo frakten dyrere, og det er vel ikke greit det heller?

 

Du glemte jo helt det at det faktisk finnes andre som også sender ut mindre gods til folk og fe i landet her. Blant annet tollpost som jeg selv har meget god erfaring med. Raskere og billigere. Og hvem har sagt at dustin har noen påvirkning når det er innlevert posten? Det jeg vil ha fram er at de også bør med tiden vurdere andre enn bare posten. Dette er en del av servicetilbudet. At komplett har tollpost mulighet har definitivt et stort konkurranse fortrinn når jeg skal ha noe.

Lenke til kommentar
Blant annet tollpost som jeg selv har meget god erfaring med. Raskere og billigere.

 

Jeg har dårlig erfaring med Tollpost, pakke ble prøvd levert feil sted. De er trege (på det meste brukt 15-20 dager på å få pakka hit og at jeg måtte hente pakken 1/2 time unna, noe som er et stort minus.

Har ikke brukt de på 3-4 år så mulig de er bedre nå, men etter som jeg trives med Posten ser jeg ingen grunn til å bytte.

Post i butikk er det 500 meter til, og tar alltid 3-5 dager som vanlig pakke!

"A post" har jeg alltid opplevd å få dagen etter det er sendt! (selv i fra nordnorge til østlandet)

 

BTW, må nesten bestille trådløs mus, et par kabler og en DVD-brenner nå. :D

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...