Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Kjøpte noe jeg kommer til å sende i retur da det ikke stemte helt med det som var oppgitt.

 

Ser da at det ikke er levert angrefrist skjema? Har ikke fått på mail eller med pakken. Det eneste jeg har sett står på baksiden av plukklista. Men det er ikke det obligatoriske angrefristskjema.

 

Dette må de sende enten elektronisk eller med pakken, for ellers har man vel 3 måneders angrefrist?

 

Det stemmer at man har 3 måneders angrefrist om du ikke har blitt opplyst om angrefristen.

 

Jeg sendte en vare i retur til Dustin, og de var mer enn glade for å hjelpe.

De sendte en returlapp (gratis frakt) på flekken etter telefonsamtalen, og sendte til og med den nye varen før den defekte var annkommet Dustin.

 

Snakk om service!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viften på CPU kjøleren min vil ikke starte! :( Den blir veldig varm, men vil ikke rundt. Merker at den reagerer (prøver å starte) når maskinen blir skrudd på..

 

60mm viften hadde også skruer som var for tynne til å feste seg i viften.. Any idea?

 

Spørs om jeg orker å sende retur da dette er så små billig ting.. Men det hadde vært greit med en oppklaring på viften iallefall (mulig noe jeg ikke har fått med meg)

 

EDIT: hvor kommer "?" som blir lagt etter linker fra?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Viften på CPU kjøleren min vil ikke starte! :( Den blir veldig varm, men vil ikke rundt. Merker at den reagerer (prøver å starte) når maskinen blir skrudd på..

 

Sviver viften et par ganger rundt når du starter maskinen? Det høres nesten ut som du har satt den i feil uttak eller skrudd av det uttaket du plugger den i. Hent spenning fra en molex-kontakt og sjekk.

 

 

60mm viften hadde også skruer som var for tynne til å feste seg i viften.. Any idea?

 

Du har vel noen ekstra kabinettskruer eller tilsvarende liggende? :p

Jeg har en skoeske full av slikt.

 

 

EDIT: hvor kommer "?" som blir lagt etter linker fra?

 

 

Har ikke merket noe til "?" i linkene jeg har postet.

 

Test:

http://www.dustinhome.no/pd_5010196267.aspx

 

 

Edit:

Ser da at det ikke er levert angrefrist skjema? Har ikke fått på mail eller med pakken. Det eneste jeg har sett står på baksiden av plukklista. Men det er ikke det obligatoriske angrefristskjema.

 

Dette må de sende enten elektronisk eller med pakken, for ellers har man vel 3 måneders angrefrist?

 

Sitat Dustin kundesider:

 

 

Dersom du vil benytte angreretten anbefales du å kontakte Dustin home AS’ kundeservice på e-post [email protected] eller via Dustin home AS’ hjemmesidewww.dustinhome.no og oppgi ordre- eller fakturanummer for å få en forhåndsbetalt fraktseddel med tildelt returnummer for retur av varen. Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere. Dersom du returnerer varen med den adresselappen som Dustin Home AS sender deg, så tar Dustin home AS ansvar for varen fra det øyeblikket du leverer varen fra deg på posten.

 

 

TL;DR: Send dem en epost, få forhåndsbetalt fraktseddel tilbake.

 

Ingen aning om de /må/ sende angrefristskjema med pakken. Fra Komplett og Datakjeden tror jeg angrefristskjemaene kom på epost.

Endret av lch
Lenke til kommentar
Jeg misstenker at det kan være for lite strøm.. Skal se om jeg orker å teste litt mer .. =)

 

Prøv å slå av automatisk viftestyring i bios. Hadde samme problemet når jeg byttet vifte på cpu-kjøleren min (noctua nf-p12), den bare rykket når jeg slo på dataen. 

 

Har du prøvd å gi den et lite dytt rett etter du har slått dataen på?

Lenke til kommentar
Jeg misstenker at det kan være for lite strøm.. Skal se om jeg orker å teste litt mer .. =)

 

Prøv å slå av automatisk viftestyring i bios. Hadde samme problemet når jeg byttet vifte på cpu-kjøleren min (noctua nf-p12), den bare rykket når jeg slo på dataen. 

 

Har du prøvd å gi den et lite dytt rett etter du har slått dataen på?

 

Jepp, har prøvd å dytte den i gang :) (noe som ofte hjelper hvis det er lite strøm) Tror ikke det er snakk om noe viftestyring elns.. Det er bare en 300W PSU på en E7400 og HD4670 1GB. Ikke umulig at det blir litt lite :D

Lenke til kommentar

Angrefrist skjema skal følge det som er fra departementet. Enten i elektronisk eller papirform.

 

Uansett, det står jo opplyst, men skal man være helt firkanta så skal man følge standardskjemaet, ellers gjelder 3 måneder.

 

Sendte en mail til kundeservice, og de svarte svært fort og sender pakkelapp for retur (som også står bakpå pakkseddel). Så alt i orden sånn sett. Det at de ikke sender "riktig" angrefristskjema er ikke noe som går utover kunden, bare dem selv ved at man får utvidet angrefrist.

Lenke til kommentar
Sendte en mail til kundeservice, og de svarte svært fort og sender pakkelapp for retur (som også står bakpå pakkseddel). Så alt i orden sånn sett. Det at de ikke sender "riktig" angrefristskjema er ikke noe som går utover kunden, bare dem selv ved at man får utvidet angrefrist.

 

Jepp, det er sånn sett et stort pluss for kundene. Dog, det varer nok ikke lenge iom at DustinHome følger med på denne tråden. :>

Lenke til kommentar
Jepp, har prøvd å dytte den i gang :) (noe som ofte hjelper hvis det er lite strøm) Tror ikke det er snakk om noe viftestyring elns.. Det er bare en 300W PSU på en E7400 og HD4670 1GB. Ikke umulig at det blir litt lite :D

Det er definitivt nok, dog kan kvaliteten på PSU'n være variabelen. Selv om det virker helt hinsides snodig ut vis en Vifte skal gi såpass med utslag, vifter bruker jo ikke rare mye PSU-kraft.

 

* Prøvd andre 3-pins vifteinntak på hovedkortet?

* Prøvd en egen viftestyrer?

* Prøvd å koble den direkte til Strømforsyningen via en Molex?

Lenke til kommentar

Dette er en mATX chieftec PSU, så tror ikke kvaliteten er den beste, men men :p

 

Får se hvor mye tid jeg gidder å bruke på dette. For å få satt på viften må jeg snu kjøleren uansett (stress) Den gjør en grei jobb som passiv (sett bort i fra at jeg ikke får på lokket. HTPC uten topp lokk er ikke akkuratt pent i stua..)

 

Det er en 4-pins tilkobling, og jeg har prøvd å koble en 3-pins vifte til samme punkt (virket). Og har ikke overgang til molex.. Skal se om jeg får prøvd den på hovedmaskinen min..

Lenke til kommentar

Heisann!

 

@Kvanli, den sendes som egen pakke, ikke noe pall såvådt jeg vet :).

 

@Biskop mm; Bring bruker underleverandører en del steder, så visse lokale avvikelser vil forekomme i leveransemetoden.

 

@Itspersonal, Biskop mm; Yep, delbar handleliste hadde vært noe. Krever nok litt tid, da siden bruker cookies. Nå er jeg ikke webbdesigner, så skal ikke begi meg inn på den tekniske biten mer enn det :).

 

@Preje; Jeg har også reagert på det det. 1-2 dager fra Oslo til Drammen er litt lenge. Kan gå fra Oslo til Drammen på halve tiden. ;)

 

@Mailsvarstider: Vi prøver å svare så fort vi kan, og hele tiden ha så tomme mailbokser som mulig. Det finnes tilfeller der kunder venter en dag eller to på mailer (Produktinformasjon som hentes fra leverandør etc), eller en halv dag (mailer etter 1700). :)

Både jeg og PO (Vi er bare 2 ennå), har mail og telefon, men vi starter ofte dagen før telefonene åpner med å rydde mail. Og pågangeen er større på mail enn telefon.

Telefonsystemet er ett eget, og vi bruker Outlook for mailen, fungerer veldig greit :)

 

@Osse: Valutaen er på vår (Deres) side for øyeblikket. Jo sterkere norsk krone jo bedre. Angående MSI-kortet, så fører vi ikke MSI. :(

 

@Logiman: Send oss en mail på [email protected] så fikser vi en retur.

 

@Hans2k: Det er ikke garantert. Leverandørene har blandet ihop ulike steppingtyper på intelprosessorer, så det finnes ikke noe system i det lengre :(.

 

@Biskop: Om det ikke funker, send meg en mail, så fikser vi en ny vifte eller kjøler. :)

 

//Henrik breivik

 

@Biskop: Tollen tar oss om vi legger med annet enn hjemmeelektronikk, og det er faktisk ikke tull en gang :woho:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt mailen et par, tre ganger nå (uten å ta i), og er veldig fornøyd med servicen HB og PO utøver der.

 

Ikke at Komplett og andre nettbutikker ikke gir gode svar på mail, men hurtige svar trekker opp inntrykket hos Dustin.

Jeg håper kundeservicen er like god om 3-4-5 mnd om Dustin får litt markedsandeler.

Lenke til kommentar

Gøy å se att Dustinhome rettet samtlige skrivefeil / Feil i linker / Feil i dokumenter feilene jeg fant :grin: Å det til samme dag som de sa!

 

Edit: Nesten så, finnes fremdeles linker som skulle hatt ett "mellomrom" før linken begynte under "Salgsbetingelser"

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...