Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey Dustin <3, mulighet for at dere sender som brevpost, og/eller sender cd-key over e-post?

 

Tenkte å kjøpte ett nytt spill, orker ikke betale 100kr frakt for noe som koster 300 kr, da blir det plutselig ikke så billig lengre.

 

Kjøp noe anna i tillegg, så kan du jo overtale deg selv om at tinga deler frakta. Altså frakta på spillet blir liten :thumbs:

 

atriC: Det der " +1 " greiene du holder på med regnes som spam, og spam liker vi ikkje vel?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

+1 er da absolutt ikke spam. En forespørsel er mye mer kritisk/relevant for mottaker om det vises at det er noe flere er ute etter. Da vet de hva de skal prioritere og se på først. At det er mange som reagerer på frakprisene betyr at det er noe de bør bruke ressurser på. Hadde blitt en festlig verden om kvantitative data aka "+1" hadde vært spam

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da var det på tide at jeg også prøvde ut Dustinhome, bestilte to slike? til skjermene mine, skal bli deilig å frigjøre plass på pulten.

Er spent på hvor raske dere er med tanke på leveringstid og slikt, men regner med at det er tilnærmet normalt.

 

Dere skal forresten ha kudos for god oppdeling av kategoriene til armer/føtter til skjermer, veldig greit oppdelt, og lett å finne frem.

Lenke til kommentar
Hey Dustin <3, mulighet for at dere sender som brevpost, og/eller sender cd-key over e-post?

 

Tenkte å kjøpte ett nytt spill, orker ikke betale 100kr frakt for noe som koster 300 kr, da blir det plutselig ikke så billig lengre.

Morn!

@Biskop&Cruzader: Stemmer at frakten er 99kr på spill også, så det går opp i opp. Men kjøper man Xbox+spill/PS3+spill (eller hvorfor ikke PC+spill), lå er frakten fortsatt 99, og med våre konsollpriser akkurat nå kan det være verdt det :)

 

//Henrik Breivik

 

Kan se ut som at frakten vil holde seg der den er foreløpig, men vil tro at de jobber med en mulighet som de er trygge på. Når det gjelder CD-key er dette noe de ikke har muligheten til desverre. (Mulig hvis du går ned på Henrik at han yter EKSTRA EKSTRA service... :ph34r: )

 

 

EDIT: Hvordan ligger dere an med hjem-på-døren? Er det fremdeles PAL som kun leverer mellom 10 og 14 eller har dere fixa en bedre avtale?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

God morgen,

 

Angående Posten, der skal man få hente ut pakken om den er sendt i ditt navn. Ta med legitimasjon, og kollinummeret. Om de krangler, be dem ringe inn till oss så kan vi bekrefte leveransen. :)

 

@Tosha0007: Den skal sendes samme dag eller dagen etter, er litt avhengig av hvor bra Posten er på planlegging :)

 

@Sovehest: Vi jager Panasonic daglig, fikk inn 4 stk denne uken der alle var reserverte. Populær TV.

 

Angående oversettelser, så finnes det fremdeles noen interressante ord. CPU-holder og stikkontakt er jo fine. Vi skal ha oversyn igjen etter de nye PC-pakkene er klare :)

 

@Enixitan, jeg sjekker opp!

 

@Wiak: det er på gang, er mye som må løses med nye prisguide. Frakt og lagerstatus står høyt opp :)

 

@Biskop: Det er 2 adaptere.

 

@Larsingedude m.fl.: Har svart tidligere på hvorfor vi ikke sender med brevpost, drar det en gang til:

1. Sender vi med brevpost, kan vi ikke spore pakken, og vi kan heller ikke søke reklamasjon på brev/pakker som blir borte.

2. Lageret er satt opp slik at alt pakkes i flotte brune kartonger, og med volumet som passerer per dag, så blir det vanskelig å legge opp til brevpost.

 

@aGal: Enig. Står forsvinnende lite om produktegenskaper i produktnavnet. F eks skjermkabler, strømkabler, vifter m.fl. Det er under veis :)

 

@Biskop: Korrekt. Skal en del til før jeg kjører 4 mil, registrerer meg inn på lageret, leiter på 20.000 m2 etter spill, åp

ner en eske, skriveer ned koden, kjører tilbake og mailer CD-keyen. Ettersom det er arbeidstid, så kan jeg ikke svare på din fremgangsmåte i nest siste raden :idea:

 

Det er Bring som kjører hjem, midt på dagen. De skal ringe kunden, og gjør stort sett det. Er et par underleverandører som nekter å ringe, men vi får gi dem et bra tilbud på nye telefoner... Mulig avtalen byttes til noe mer tilpasset privatkunder :)

 

@Flacid: Sjekker angående LED-viftene. (Eller, om vi følger litt av overssetningen som er nevnt ellers i tråden, kan vi kalle dem "Lysende mekaniske luftomflyttere" :woot:

 

//HB

Lenke til kommentar

Passer litt dårlig å få varer midt på dagen mens jeg er på jobb!! :(

 

Jeg har veldig lyst å bestillie Antec Three Hundred, men det å gå litt over 1km med kabinett under armen kjenner jeg er litt uaktuelt.. Ta en dag fri fra jobb for å bruke 10 min på å motta en pakke blir også litt mye synes jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
@Biskop: Korrekt. Skal en del til før jeg kjører 4 mil, registrerer meg inn på lageret, leiter på 20.000 m2 etter spill, åp

ner en eske, skriveer ned koden, kjører tilbake og mailer CD-keyen. Ettersom det er arbeidstid, så kan jeg ikke svare på din fremgangsmåte i nest siste raden :idea:

du spør jo bare en av de som jobber på lageret så slipper du lete gjennom 20.000m2, problemet løst :p

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at PAL kommer hjem til meg. Men de leverer jo bare mellom 10 og 14 (elns) Noe som betyr at jeg må være hjemme fra jobb for å ta i mot dette. Håper dere får vanlig levering på dør snart!

 

EDIT: Jeg ser nå at posten ikke tar store pengen for å komme hjem til meg med pakken, men det burde ikke være vanskelig for Dustin å få ordnet dette skulle jeg tro. Jeg taper jo en dag på det (pakken må være mottatt på postkontor, blir ikke kjørt fra omlastnings sentral..)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Å sende CD keys blir litt vel optimistisk, da hadde profittmarginen på spillet blitt borte før han hadde fått satt seg i bilen på vei til lageret.

 

Når det gjelder brevsending, synes jeg ikke du (Henrik) skal avfeie den for fort. Riktignok er det ikke gjort på 123 å få det fikset, men dette er en sak som spiser såpass mye av salget deres fordi dere mister kunder til selskaper som tjener mer på selve produktet, sender billigere og får kunder fordi totalprisen er lavere. Når det gjelder å ikke kunne spore tapte sendinger, er det snakk om å kjøre en lønnsomhetsanalyse og se hva antatt total vinn eller tap ved innføring av systemet blir. Du har X mange kunder som kjøper små billige ting (som ofte har høyere prosentvis fortjeneste enn større ting) fra Dustin fordi portoen er billig. Totsal fortjeneste på dette må veies opp mot verdi på tapte pakker og kostnad for innføring av systemet. Om 5/1000 pakker blir borte, og gjennomsnittlig verdi er, tja- skal vi si 200 kr, med profitt på 30 kr pr stk? Så regner vi med at minst 300 av de 1000 handlene ikke hadde blitt gjennomført om portoen hadde vært 100 kr. Da har du altså ekstrafortjeneste på 30*300 = 9000, tap på 850 kr i innkjøptsverdi tapte pakker. Så må du selvfølgelig også korrigere for skatt, siden en tapt pakke er en kostnad som gir lavere skatt, korrigere for MVA (er ikke helt sikker på reglene der, men går ut fra dere ikke må betale MVA på tapte pakker), samt goodwill dere får ved å bli "the go to store" for småting- noe jeg vil si komplett har eneretten på i dag (iallefall for meg personlig). Til slutt må det selvfølgelig ses opp mot kostnaden av å innføre systemet. Selvfølgelig helt fiksjonelle tall uten grunnlag i virkeligheten, men du skjønner poenget.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en netbook til svært hyggelig pris. Erfaring så langt:

 

+ Rimelige priser

+ Temmelig bra websider (har ikke navigert mye rundt, men finner det jeg er ute etter)

- Litt dårlig språk her og der, men det kan man leve med! ("Kundebevis: Ingen revisjoner")

- PRODUKTNAVN I STORE BOKSTAVER GJØR DET IKKE LETTERE Å LESE :)

++ Aktive på forum

+++ Svært rask og hyggelig på mail (har vært i kontakt med Henrik)

 

Er spent på leveringstid og hvordan de takler returer. Håper og tror at dette ikke blir en ny NetShop, som bruker litt tid og ressurser på å bli kompis med nerdene på internett, får masse gode omtaler, for så å la kundestøtte og velvillighet forsvinne helt.

 

Dersom resten av kjøpsopplevelsen kan måle seg med det jeg har hatt sålangt, tror jeg Dustinhome blir en ny vinner :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Joda, men som ett forslag, så kan dustin begynne med cd-keys salg.

 

Steam er totalt ute å kjører fortiden, og tar gjerne dobbelt av butikkpris(iafall gode butikkpriser), f eks MDWF 2. hvor det koster 60 euro, mot f eks 300 hos dustin. latterlig..., spesielt med tanke på at steam ikke engang sender ut fysiske kopier...

 

 

Vet ikke om dustin lageret er drevet av roboter, men tar det så mye lengre tid å pakke ut ett cd cover, lese en kode, for så og sende den på e-post, enn det gjør å pakke inn en pakke? :p

 

 

nokså sikker på at jeg klarer og åpne ett spill, finne cd-key, og skrive den inn på pc iløpet av 30 secs.

 

Eller enda lettere. De kan bare lage ett slikt system, hvor de bare legger cd-keyene inn på pcn (åpne alle pakker de får inn med en gang, for så og sende avgårde en med en gang det blir bestilt. det hadde vært utrolig kult.

 

 

bestille ett spill hos dustin, får så og få cd-key iløpet av 30 secs på e-post!

 

 

 

å ikke ha fysisk kopi av ett spill gjør meg ikke så mye, det er lett å finne spillet på diverse sider sammenliknet med fungerende og unique cd-key til spillet.

Lenke til kommentar

Vansekelig å gjennomføre larsingedude.. Da måtte trolig dustin stoppe helt med fysiske kopier og gått over til hel digitalt. Det å åpne et spill for å lese av CD-key tar tid. Pakket et spill er gjort med en gang du har spillet. Med tanke på at ved avlesning kan det bli lest av feil, ansatte kan stikke av med nøkkler o.l. Mange potensielle feil kilder. Dustin kunne nok med fordel vært før de andre webshopene og startet med digital salg av spill, men mulig det krever mye fra leverandøren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...