Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin

Anbefalte innlegg

Posten.no har registrert den på rett stad iallfall :grin: Takk for info.

Tullingane bak disken hjå den lokale post-i-butikken nektar deg å hente ut pakken dersom den er førehandsbetalt og du ikkje har med hente-SMS eller hentelapp...

POstnummeret til postkontoret trenger ikke være likt ditt. I nærheten, men ikke likt.

Vanlegvis er det ikkje heilt likt, men postnummeret som stod oppført var til nabokommunen :blink: Ser ut til at det er retta no sidan eg sjekka... Truleg ein liten feil på nettstaden. Det kan jo ikkje vera noko feil med auga mine :hmm:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har (etter min erfaring) legitimasjon, du må selvfølgelig stå som mottager, så får du pakken din med sporingsnummer. Jeg vil si at sporingsnummer et vanskeligere å få tak i enn en hentelapp.

Skal du vente på hentelapp, kan du måtte vente en dag lengre pga pakken kommer etter postbudet har startet runden sin .. :(

Lenke til kommentar

har postkontor 50meter fra jobb men siden posten fant ut for et par år siden det skal legges ned "en gang" får ikke jeg leie postboks med de :(

sjokk at de går i tap når de har en 600postbokser stående ubrukte som de ikke vil leie ut.

er havnet på en post i butikk motsatt vei av jobb som er maks upraktisk.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Posten.no har registrert den på rett stad iallfall :grin: Takk for info.

Tullingane bak disken hjå den lokale post-i-butikken nektar deg å hente ut pakken dersom den er førehandsbetalt og du ikkje har med hente-SMS eller hentelapp...

POstnummeret til postkontoret trenger ikke være likt ditt. I nærheten, men ikke likt.

Vanlegvis er det ikkje heilt likt, men postnummeret som stod oppført var til nabokommunen :blink: Ser ut til at det er retta no sidan eg sjekka... Truleg ein liten feil på nettstaden. Det kan jo ikkje vera noko feil med auga mine :hmm:

Jeg hadde ingen problemer med å hente en pakke som var forhåndsbetalt uten SMS eller hentelapp. Vanlig identifikasjonspapirer som førerkort eller bankkort med bilde var nok.

Lenke til kommentar

Siden jeg har jobbet i posten kan jeg jo meddele att det ikke skal være noe problem å hente en pakke om du har med deg legitimasjon på att du er du / eller en fullmakt (Se vedlegg hvordan det skal være fylt ut).

Når det gjelder sporingsnr er det en enorm fordel om du har med deg dette, det gjør jobben til de bak disken lettere samt att de ikke vil kunne krangle om utlevering av pakken.

Har du ikke sporingsnr kan de prøve å søke deg opp i PULS (Postens unike løsning for salg), ikke alle bak disken vet hvordan man bruker denne funksjonen så om du er høflig og sier att denne funksjonen finnes så hjelper de deg nok :) (Kan være en fordel å søke enten på fornavn eller etternavn da begge navnene gjerne spytter ut ett dårlig søkeresultat)

Slik skal en fullmakt fylles ut: (Om den ikke er fylt ut slik er den ikke gyldig og de bak disken er pliktige til å nekte å utlevere pakken)

Dustin: Supert att dere får oppdatert førpris på tilbudene også :new_woot:

Ønsker faktisk ikke att dere skal få dårlig PR i det hele tatt da dere fortjener det motsatte, god PR !

Lenke til kommentar

No har eg nettopp vore borte på den lokale matvarebutikken og henta pakken :grin: Etter å ha diskutert lenge med han fekk eg for første gang lov å hente ein pakke utan hentemelding. Ein ny æra er byrja :D

Tusen takk for svar!

PS: det har alltid vore pakkar adressert til meg sjølve eg har prøvd å henta

Lenke til kommentar

Sabla fint at dere engasjerer dere så mye på forumet, tommel opp!

Ang. stikkontakter; Det virker som det er noe som går igjen på alle hovedkortene deres, ink. info på bygg selv pakkene. Vet ikke om det gjelder alle men sjekket 6-7 stk nå og det gikk igjen på alle. Står enten stikkontakt eller prosessor stikkontakt. Er jo ingen krise eller haste sak akkurat men kan være greit å være klar over det :)

Lenke til kommentar
Står enten stikkontakt eller prosessor stikkontakt. Er jo ingen krise eller haste sak akkurat men kan være greit å være klar over det :)

En annen artig variant over samme lest er Cpu-holdere. På godt norsk heter vel slike egentlig kabinett-oppheng (eller pc-tower oppheng)

Bestemødre og andre gamlinger omtaler ofte datamaskinen som "harddisken", her har Dustin gått "et skritt lenger" og kaller maskin for "cpu" :D

Lenke til kommentar
Har du ikke sporingsnr kan de prøve å søke deg opp i PULS (Postens unike løsning for salg), ikke alle bak disken vet hvordan man bruker denne funksjonen så om du er høflig og sier att denne funksjonen finnes så hjelper de deg nok :) (Kan være en fordel å søke enten på fornavn eller etternavn da begge navnene gjerne spytter ut ett dårlig søkeresultat)

sist jeg var på lokale post i butikk for og hente en pakke måtte jeg gå tomhendt hjem siden det ikke var noen på det skiftet som kunne passordet til pcn brukt til poststæsjet.

følte det virkelig var bra service, i butikken jeg har fått som post er det 50/50 om det er noen der som faktisk kan bruke systemet, ellers er det bare beskjed om og komme igjen senere.

i en idyllisk verden kunne jeg brukt postkontoret 50meter fra jobb som har en haug ubrukte postbokser, men de leier ikke ut nye bokser siden posten for snart 2år siden fant ut at de "med tiden" skal legges ned.

En annen artig variant over samme lest er Cpu-holdere. På godt norsk heter vel slike egentlig kabinett-oppheng (eller pc-tower oppheng)

sett et par andre butikker klare det også, skjønner ikke helt hvor de klarer ta det fra.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
@bIskOp: Bra poeng, det trengs. gjelder forsåvidt kabler og sånt også.

Sjekker angående traktene :)

//HB

Enkelte kabler trenger å bli litt bedre spesifisert i produktnavnet.

Er håpløst når nesten samtlige internestrømkabler til PC har samme navn men er forskjellige når du klikker deg inn på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...