Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin

Anbefalte innlegg

Bare et tips til butikken for å slippe irritasjon hos kundene.

BankID er helt ok at dere krever når kunden betaler med kort (Det er tross

alt sikrere for dere og oss som kunder)

Men for all del - INFORMER om dette TYDELIG FØR varen bestilles.

Sitter på jobb - har BankID kodekortet liggende hjemme (flyr aldri rundt

med dette på baklomma), bestiller varer og ønsker å betale med kort som vanlig, men da dukker denne hersens BankID saken opp og ber meg fylle ut informasjon. Det går jo ikke - så dukker det en mail opp i mailboksen min som sier at ordren blir konvertert til postoppkrav innen 15 dager om jeg ikke betaler. Ok - det er greit nok, men får en ekkel smak i munnen av hele kjøpsprossesen da jeg ønsker RYDDIGHET og FULL oversikt fra første sekund.

Mao. hadde jeg FØR jeg begynner å fylle ut informasjon om kort, levering osv bli KLART

informert om at dersom en bruker kort KREVER dette bankID så kunne jeg kanskje angret og ventet med å bestille varene til jeg kom hjem. Isteden sitter jeg her nå med en lapp hengende over hodet : Husk å logg på dustinhome.no når du kommer hjem og betal varene du har bestillt. Jeg hater slikt - ønsker å gjøre ferdig en sak der og da - ikke bli hengende i kjøpsprossessen en hel dag. Sånn - måtte bare ut med det og håper det blir oppfattet som konstruktiv kritikk.

Endret av datafeilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustin!

Jeg har bestilt en Intel X25-M med forventet leveringstid 20.11. Jeg kunne godt tenke meg å legge til flere ting i denne bestillingen, samt fjerne 1 stk håndkontroll til PS3. Hvor mange dager har jeg på meg på å "samle" flere saker i den bestillingen før ting blir sendt avgårde?

Skulle blant annet lagt inn en 1101HA Netbook med W7 i samme bestilling. Ser dere kanskje har fått inn dette, men under spesifikasjoner ligger det fortsatt WinXPh.

Lenke til kommentar
Bare et tips til butikken for å slippe irritasjon hos kundene.

BankID er helt ok at dere krever når kunden betaler med kort (Det er tross

alt sikrere for dere og oss som kunder)

Men for all del - INFORMER om dette TYDELIG FØR varen bestilles.

Sitter på jobb - har BankID kodekortet liggende hjemme (flyr aldri rundt

med dette på baklomma), bestiller varer og ønsker å betale med kort som vanlig, men da dukker denne hersens BankID saken opp og ber meg fylle ut informasjon. Det går jo ikke - så dukker det en mail opp i mailboksen min som sier at ordren blir konvertert til postoppkrav innen 15 dager om jeg ikke betaler. Ok - det er greit nok, men får en ekkel smak i munnen av hele kjøpsprossesen da jeg ønsker RYDDIGHET og FULL oversikt fra første sekund slik.

Mao. hadde jeg FØR jeg begynner å fylle ut informasjon om kort, levering osv bli KLART

informert om at dersom en bruker kort KREVER dette bankID så kunne jeg kanskje angret og ventet med å bestille varene til jeg kom hjem. Isteden sitter jeg her nå med en lapp hengende over hodet : Husk å logg på dustinhome.no når du kommer hjem og betal varene du har bestillt. Jeg hater slikt - ønsker å gjøre ferdig en sak der og da - ikke bli hengende i kjøpsprossessen en hel dag. Sånn - måtte bare ut med det og håper det blir oppfattet som konstruktiv kritikk.

sett helt nederst på http://dustinhome.no enda? og så har jo mange andre butikker som komplett, netshop, amentio også det samme

det som er så najs med dustin er at du kan ordre nå, så betale når du kommer hjem :)

Lenke til kommentar
sett helt nederst på http://dustinhome.no enda? og så har jo mange andre butikker som komplett, netshop, amentio også det samme

det som er så najs med dustin er at du kan ordre nå, så betale når du kommer hjem :)

Vel - jeg er opptatt av ryddighet og i likhet med mange andre butikker så syndes det

enormt med å informere GODT om at BankID kreves når en betaler med kort. Isteden

står det masse svada ord om ditt og datt slik at de fleste opplever å møte kravet

om BankID som en overraskelse på slutten av kjøpsprossesen. Om en da IKKE har dette der og da og kan fylle ut blir en jo sittende med en ekkel smak i munnen og lure på hva som skjer videre. Ble ordreren kansellert? Må jeg logge inn på nytt? Osv Osv. Nå er ikke Dustin verre eller dårligere enn andre her, men de kan blir bedre enn de andre ved å informere bedre slik at vi som kunder føler vi har kontroll på hva som vil skje i hvert steg under kjøpsprosssesen..

Lenke til kommentar

Vel - jeg er opptatt av ryddighet og i likhet med mange andre butikker så syndes det

enormt med å informere GODT om at BankID kreves når en betaler med kort. Isteden

står det masse svada ord om ditt og datt slik at de fleste opplever å møte kravet

om BankID som en overraskelse på slutten av kjøpsprossesen. Om en da IKKE har dette der og da og kan fylle ut blir en jo sittende med en ekkel smak i munnen og lure på hva som skjer videre. Ble ordreren kansellert? Må jeg logge inn på nytt? Osv Osv. Nå er ikke Dustin verre eller dårligere enn andre her, men de kan blir bedre enn de andre ved å informere bedre slik at vi som kunder føler vi har kontroll på hva som vil skje i hvert steg under kjøpsprosssesen..

Herregud for pirkete enkelte skulle være da? de fleste Seriøse nettbutikker bruker BankId den dag i dag, om du absolutt må bestille fra jobb, kan du ikke bare ta med kodekortet da?

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint med muligheten for en delt handleliste. D.v.s. muligheten for å lage en handlelsiste som du har muligheten til å linke videre til andre personer. Jeg ser komplett sin lignende funksjon blir flittig brukt, og dette gjør det litt enklere å anbefale deler til f.eks. venner og bekjendte med en direkte link til dere uten at du må legge til eget brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Ikke værre enn å ta en skjermdump, men da må jo personen på andre siden legge inn komponentene selv og derfor kan salget lande hos en annen butikk.. Vanedyr som jeg er (+ at den nye prisguiden ikke er verd spyttet jeg spruter på andre mens jeg snakker) gjør at jeg kun bruker Dustin når jeg setter opp forslag..

Lenke til kommentar

Herregud for pirkete enkelte skulle være da? de fleste Seriøse nettbutikker bruker BankId den dag i dag, om du absolutt må bestille fra jobb, kan du ikke bare ta med kodekortet da?

Selvfølgelig - hadde jeg visst at det krevdes....Det er jo hele poenget.

Skjønner at enkelte synes det er pirkete,spesiellt de som har handlet masse

hos den butikken det gjelder - de er jo kjent med dette og da blir jo dette

en selvfølge. Men jeg kjenner andre eldre mennesker som f.eks har bestillt en sydentur på

nett og som IKKE har bankID og får en kryptisk melding om noe gikk galt ETTER at

en har fyllt ut all kortinfo. Klart dette skaper usikkerhet hos en slik kunde. Ble

noe beløp trukket - hva er dette bankID osv...Det hele kunne vært unngått så forbasket

enkelt ved at det stod en klartekst f.eks der en krysser av for kortbetaling at BankID kreves så vær vennlig og ha dette klart med en link til info om bankID. Skjønner

at dette forumet ikke er egnet for å diskutere en slik sak da de som er her har masse erfaring, men det kan da ikke være galt om å tipse butikken om mulig forbedringsforslag. Om de vil gjøre noe med dette eller ei er jo helt opp til de

Endret av datafeilen
Lenke til kommentar
datafeilen;

522512.jpeg

Endret til et litt tydeligere bilde-

Takk, ser den, men visste en på Dustin var her inne og leste meldinger her,derfor

tilbakemeldinger her. Folk renner jo over av forslag her inne...

Det er nok greiere å bruke tilbakemeldings knappen på hjemmesiden. Tror saksgangen vil være raskere der enn her. Dustin's aktivitet her er jo avhengig av traffikk på mail og telefon. Tipper han dukker innom rundt 12 tiden though..

Lenke til kommentar

Hei,

@Glenn: 7200 disk skal stemme ja. Den kommer med Nordisk layout (Som de fleste HP nå), og man velger språk ved første boot.

@Saggy: Ikke umulig at det kommer, sammen med skille på TFT og IPS-paneler (skjermer) :9

@Cpt.DesolateFarm: Skal sjekke om vi tar inn de også, vises på nettsiden i løpet av et par dager isåfall :)

@Datafeil: Sant som du sier, man skulle kansje hatt mer info, men Sikker-Netthandel-stemplet innebærer jo BankID/Securecode. Flere og flere butikker går over til det nå, noe som er bra. :). Skal se hva vi får gjort med det.

@Sovehest: Du kan legge til saker på ordren helt til den er betalt og sendt. betalte ordrer kan vi ikke legge til varer i, men der pleier vi være greie og legge opp ekstrapakker fraktfritt. Bare å maile inn ordrenummeret, samt hvilke varer du vil legge til, så fixer vi det skal du se :)

@Biskop: I almost beat you to it, var på vei til å svare før 11, men så ble jeg distrahert igjen. Mandager er alltid litt fullbooka, masse mailer og sånt som skal taes hånd om.

Da så, håper ejg har rukket å svare alle. En vis man sa en gang: Alle skal få! ;)

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar
Hei,

@Biskop: I almost beat you to it, var på vei til å svare før 11, men så ble jeg distrahert igjen. Mandager er alltid litt fullbooka, masse mailer og sånt som skal taes hånd om.

Da så, håper ejg har rukket å svare alle. En vis man sa en gang: Alle skal få! ;)

//Henrik Breivik

Hah! Jeg er flink synes jeg selv iallefall. Men godt å høre at dere har noe å gjøre, ellers hadde vi vel fort mistet noen som leverer gode priser og support (sjelden kombo) :(

Og ja, vi er stolt over filosofen vår! ;):ermm:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

DustinHome.no:

Har dere mulighet til å ta inn en MP3spiller som har utskiftbare AAA batterier, klarer ikke finne noe i sortimentet deres. Savner slike spillere av litt kvalitet(kjente merker), er bare sånne lumske merker igjen på den kanten av markedet som jeg har sett i det senere.

Hjelper så lite med en MP3 spiller som må lades når man er på tur i skog og mark 2-3 uker i strekk uten strøm og hører musikk halve dagen.

Min trofaste gamle Creative har detsverre begynt å fuske etter 3-4 år i bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
DustinHome.no:

Har dere mulighet til å ta inn en MP3spiller som har utskiftbare AAA batterier, klarer ikke finne noe i sortimentet deres. Savner slike spillere av litt kvalitet(kjente merker), er bare sånne lumske merker igjen på den kanten av markedet som jeg har sett i det senere.

Hjelper så lite med en MP3 spiller som må lades når man er på tur i skog og mark 2-3 uker i strekk uten strøm og hører musikk halve dagen.

Min trofaste gamle Creative har detsverre begynt å fuske etter 3-4 år i bruk.

Det finnes ikke lenger. Ikke av noe skikkelig merke, anyways. Men det finnes plenty av måter å lade på I skogen....

Kjøp deg en Cowon iAudio 7, 60 timer batteri og lader av hva som helst av USB:

http://www.vostok.no/catalog/product_info....products_id=406

Så kjøper du enten en oppladbar batteripakke som kan lade den, en som bruker normale batterier, eller en solcellelader.

F.eks:

http://www.callpod.com/products/fueltank - 4300mAh, nok til å lade spilleren 3-4 ganger, pluss at du har spilleren sin første lading- så totalt 4-5 ganger 60 timer. Du har da 240-300 timer batteri, nok til "hele dagen" i tre uker uker.

http://store.solio.com/s.nl/it.A/id.80/.f?...mp;category=109 solcellelader med 1000mAh innebygd batteri. Henge den på sakken, lade spilleren litt hver natt så har du den alltid fulladet.

Gidder ikke linke til noen som bruker vanlige batterier, de er veldig upraktiske og dyre i bruk i forhold.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...