Aspiranten Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bestilte Deus Ex 3 hos Dustinhome i juli. På samme ordren la jeg til Battlefield 3 med release om to måneder... Kommer Dustin Home til å vente til begge artiklene er på lager @ ordren nå før det blir sendt? :!: De har ihvertfall ikke sendt noe som helst, og Deus Ex 3 hadde release på fredag... *furte* Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Med mindre du ber dem spesifikt om å splitte opp ordre vil ikke varene bli sendt før hele ordren er på lager. Gjelder stort sett alle butikker. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jepp, bestiller man alt på samme ordre med samme frakt så kan du ikke forvente at du skal få gratis frakt på det som er på lager mens du venter på resten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men man FÅR det likevel. Det er min erfaring i hvert fall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det varierer vel litt om butikken har "send alt samlet" eller ikke som et valg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Bare å si i fra, så sender dem Deus uten ekstra kostnad! Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jepp, bestiller man alt på samme ordre med samme frakt så kan du ikke forvente at du skal få gratis frakt på det som er på lager mens du venter på resten. Det er normal praksis i mine butikker. Har allerede fått 2 av de 3 artiklene tilsendt hver for seg hos en konkurrent av Dustin som jeg bestilte hos samtidig. Hvem er så dum at man forventer at kundene forhåndsbestiller varer og er fremdeles interessert i å vente to måneder etter release på at de blir tilsendt? Har sendt de mail og spurt da. Jeg ser at spillet ikke er lagerført før 31.08 tidligst enda, så kan jo hende det er årsaken. Endret 29. august 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Aspiranten: Som jeg sa varierer det om butikker har valget "send varene samlet" eller ikke. Jeg har opplevd begge deler. Endret 29. august 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Bestilte noe fra dustin idag kveld. Men det står ikke at ordern er betalt ennå jeg faktisk betalte med kort... Kan dette være pga at det nettopp er kvelden? Endret 29. august 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvilket fraktselskap bruker dustin? Trodde de brukte posten/bring, men det ser ikke slik ut med kollinummerne jeg fikk. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det er det svenske postselskapet (pnl?) som frakter pakken til Oslo, etter det tar posten over. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det er det svenske postselskapet (pnl?) som frakter pakken til Oslo, etter det tar posten over. PNL ble tatt over av posten norge for ganske lenge siden så vidt jeg husker, og er en del av bring. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Og sporingsnummeret kan du bruke på posten.no. Sporingsnummeret er som alle andre sporingsnummer avhengig av pakkens opphavsland. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Kan altså det nummeret brukes på posten sine sider? Får nemlig denne beskjeden: Avvik i produksjonen Årsak: Kunden har brukt feil postnummer Men dog, det er da Package-ID. Shipment-ID har ikke kommet opp enda her.. Edit: FAnken da.. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg er sikker på at jeg har tastet inn riktig postnummer, men det står feil i mailen som bekreftet sendingen. Hvem i huleste skal jeg sende mail til nå? Posten, eller dustinhome? Endret 4. september 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Posten. De tar 100kr for å sende den til riktig postkontor, som regel. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hmm, posten skal alltid være grådige. Skal ringe de imorgen og høre Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Åpnet retur på strømforsyningen min for 43dager siden nå, sendte den inn samme dag som jeg fikk postlappen (de feilsendte den først, måtte purre på den så sendte de til korrekt adresse). Ringte de i dag, fikk beskjed om at jeg kunne ringe tilbake mandag om jeg ikke hadde hørt noe. TREEEEEEEEEEIGT, aldri opplevd så treig service på en rma.. selv komplett er jo raskere.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Er de 43 dager siden, er det bare å informere dem om at du vil heve kjøpet i dag fordi avhjelp ikke er utført innen rimelig tid (ref. forbrukerkjøpsloven/forbrukerrådet/FTU). Om du må ha den ila. uken da. ELlers kan du jo høe hva de evt. vil tilby som kompensasjon hvis du er grei og ikke krever heving. Dete forutsetterselvfølgelig at det ikke er din skyld at de sendte RMA-lappen feil i første omgang. Elles kjedligat det har tatt så lang tid, håper det hører til sjeldenhetene og ikke er en trend. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Jeg mener det er deres skyld den ble sendt feil. Jeg har flyttet siden den ordren, men har oppdatert adresseinfo på min konto. Dustin sendte pakkelappen til adressen som ordren var sendt til orginalt, jeg oppgidde kundenummer samt ordrenummer når jeg meldte retur men skrev ikke spesifikk at jeg hadde flyttet da jeg så det som ganske naturlig at de sender til adressen som står på min konto. Sa til dustin på telefonen i dag at det starter bli rimelig lang tid i forhold til det loven mener er rimelig tid, svaret jeg da fikk var at de regner fra dagen de har fått in varen ikke når varen er feilmeldt eller sendt. Er bittert vente spesielt siden jeg ikke har en kraftig nok psu liggende selv samt vil ikke kjøpe en ny for mellomtiden heller, kjører nå på "halv" pc uten ene skjermkortet samt et par disker for at det skal gå på en 650w som er største jeg har liggende. Nevnte dette også i min forige mail til de i håp om fortgang men det hjalp lite, noe som er en vesentlig ulempe for meg. Har hatt rma med dustin tidligere som henrik ordnet, det ble løst rimelig instant med at han førte opp en ordre på nytt kabinett hvor postlapp for retur av gamle fulgte med. edit; Etter svar fra forbrukerrådet har jeg kontaktet dustin igjen og informert om at jeg vil ha pengene igjen for den som han skrev inn i saken. Ny strømforsyning bestilt fra netshop som ikke burde være så langt unna Slik jeg tolket dustin fyren mente han at om verkstedet kunne reparere den ville jeg da få den i retur og ikke pengene så risikere sitte igjen med 2. Evnt blir det da en ny "runde" og opprette klage hos forbrukerrådet. Blir ihvertfal ikke mye anbefalinger av dustin eller ordrer hos de fra meg fremmover... Endret 12. september 2011 av cruzader Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Når du får det svaret, ville jeg bare krevd heving nå. Det er total tid på avhjelp som er vesentlig, så kan de regne med hva de vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå