Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Enkelt, nettopp fordi at de tilbyr kundene pengene TILBAKE eller bytte til nytt produkt.

 

Så det at de er villig til å tilbakebetale folk 1500Kr, men ikke diferansen til det nye produktet er helt banalt i mine øyner.

 

 

La oss si du kjøpte en laptop til 10 000Kr. Så samme dag blir det tilbakekalling pga et feil, men du får beskjed at du kan fint bruke varen til de "reparerte/nye" laptoppen kommer til lager.

 

Så kommer de nye 2 mnd seinere, men de ender opp å koste 5000Kr for eksakt samme maskin...

 

Ville du seriøst ikke brydd deg over tapet?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville da levert tilbake den bærbare, fått pengene, og kjøpt den billige.

 

Er jo nettopp dette som er poenget mitt!! De burde jo heller bare gi deg diferansen siden de er villig til å gi tilbake det orginale summen!

 

EDIT:

lol, ja der redigerte du vekk det du sa....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg leste feil på hva du skrev, derfor jeg redigerte det bort. Da jeg oppfattet det som at du ikke både kunne beholde den bærbare i 2mnd, for så å få igjen pengene når den nye kom ut på markedet.

Om jeg tar feil, og du mener man kunne vente 2mnd, og fortsatt få igjen pengene, er det forsåvidt greit.

Lenke til kommentar

Fikk mail idag ang. bytte av mitt Asus hovedkort pga Sandy-Bridge feilen. Men er skuffet at det nye kortet er billigere og jeg får ikke refundert pengene....

 

Skal ringe forbrukerådet imorgen om det, jeg synes det virker feil at jeg ikke skulle få tilbakebetalt. Eller ivertfall summen som "kredit".

Javel?

Lenke til kommentar

Å herregud, lær å les mer enn 1 post i en diskusjon!

 

 

Var en diferanse på litt over 100Kr, men fant ut at det er ikke noe å bry meg om. Hadde jeg tatt tilbudet å få pengene tilbake så kjøpt det nye modellen ville jeg måtte betale 100Kr i porto uansett. :!: Jeg får bare se å tåle det.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, jeg bryr meg ikke om de 100Kr. Diskusjonen forsettet om standpunktet rundt omstendighetene.

En kan spørre seg om fortjenesten er verdt bryet. Regner med du hadde sittet et par dager uten å ha et kort om du hadde valgt pengene?

 

Jeg har fått nok av herregud i denne tråden hehe.

Nesten så den burde flyttes til religionsdelen av forumet :wee: .

Lenke til kommentar

Ska bestille noen ting fra dustin, men ser at en av produktene ikke er på lager. Er det slik at alle sendes samlet eller splittes det opp slik at det som er på lager sendes med engang? Er akkurat over 2k slik at jeg får fri frakt.

 

 

Edit.

 

 

Fikk svar på mail. De splitter opp forsendelsen gratis om du ønsker det :)

 

Nok en gang super kundeservice fra Dustin Home :thumbup:

 

 

Edit 2.

 

Jeg som trodde studentrabatten var fraværende. Den gang ei:

 

post-105988-0-19991700-1301742334_thumb.jpg

 

post-105988-0-58943600-1301742338_thumb.jpg

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ingen butikker kan kreve orginalembalasje uansett om det er dagen etter kjøp. Så lenge varen er forsvarlig pakket inn så går det greit.

 

Jo, de kan det. Står ikke noe i loven at de må akseptere varer som har brytt emblasje.

 

Åpenkjøp er en service, ikke en lov. Utenom den 14 dagers returett som norge har satt.

 

Står tydlig på kvitteringen du får fra DustinHome:

Åpen Kjøp: For å har rett til åpen kjøp skal forsendelsen være uåpnet, varen skal verken være brukt eller ødlagt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Sitter å ser litt på TV fra dustin. de har 500,- i frakt som er veldig billig. men hvordan funker det med eventuell retur / service? må jeg spare embalasje i 5 år, og sende den i retur hvis det er noe feil?

 

 

Ingen butikker kan kreve orginalembalasje uansett om det er dagen etter kjøp. Så lenge varen er forsvarlig pakket inn så går det greit.

 

Jo, de kan det. Står ikke noe i loven at de må akseptere varer som har brytt emblasje.

 

Retur/åpenkjøp er en service, ikke en lov. Utenom den 14 dagers returett som norge har satt.

Tror du leste litt feil her Avid. Han snakker nok ikke om retur ved bruk av angrefristen, men ved garanti/RMA-saker, siden han nevner 5 år. Slik jeg har forstått det må man ha originalembalasjen ved retur på angrefristen, mens dette på ingen måte er noe krav ved retur på garanti/RMA.

 

Edit: Selv om jeg forstår at det ble uklart med snakket om dagen etter kjøp ;)

 

BTW: Jeg har kjøpt TVen min fra Dustin. Det fungerte greit, men Posten/Bring var ikke imponerende. De leverer kun på dagtid, og jeg måtte til slutt låne en henger og hente pakken selv på postkontoret i arbeidstiden... :thumbdown:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...