Theo343 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Det er nok mulig å få mer informasjon om leveringsdato hvis man ringer Dustinhome og spør. Har bare hatt positive erfaringer med telefonsupporten Det var akkurat det jeg gjorde etter ca. en ukes observasjon om datoen deres ville rikke seg før jeg tok noen sjangser, og tilfeldigvis hadde de den dagen endret datoen til å være i tråd med de andre store nettbutikkene den datoen. Point stands. Dette er et meget etterlengtet produkt i markedet og det skulle ikke være vanskelig å orientere seg om når det kan leveres siden de andre klarte det. Endret 15. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Fikk mail idag ang. bytte av mitt Asus hovedkort pga Sandy-Bridge feilen. Men er skuffet at det nye kortet er billigere og jeg får ikke refundert pengene.... Skal ringe forbrukerådet imorgen om det, jeg synes det virker feil at jeg ikke skulle få tilbakebetalt. Eller ivertfall summen som "kredit". Endret 15. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det kan vell ikke være mange kronene? I tillegg har du vell hatt det "defekte" kortet i mellomtiden? Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Du har prøvd å snakke med DH på telefon/mail om at det er forskjell på pris? Eller er du av dem som løper rett til forbrukerrådet så fort noe ikke stemmer? Er hovedkortet du byttet inn over 14 dager gammelt? Var det informasjons feil på DH sine hjemmesider som gjorde du kjøpte det? Er det bytte pga feil hos produsent? Det at en ny vare er billigere, trenger ikke bety at du har krav på penger, kommer helt an på omstendighetene. Vært greit med litt mer info om saken. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis det er slik at du får nytt revidert kort av B3 typen, og bare trenger å sende inn det gamle, så synes jeg du er på ville veier. Men for all del, kjør på, og gi oss tilbakemelding. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvorfor i all verden skulle du få penger? Du fikk et kort med feil, de gir deg tilsvarende kort uten feil. Det er sånn det alltid fugerer, og det neppe noe poeng i å kase bort tiden til forbrukerrådet på det. 1 Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg synes nå det er greit at Dustinhome ikke dytter ut estimert datoer i hytt og gevær slik veldig mange andre nettbutikker gjør. Mulig du er veldig god på å misforstå, men det er akkurat det Dustin gjør når de setter en dato om 10 dager mens de andre store nettbutikkene har 40 dager og produktet er kjent for å ikke være på vei til butikkene. Dette skaper absolutt frustrasjon og er nettopp det Dustin gjør. Du argumenterer mot noe som ikke er sagt og det du sier er helt feil. Det er mulig jeg har en helt annen erfaring enn deg da. I mine tilfeller så har jeg opplevd at Dustin ikke setter dato før leveransen er bekreftet eller er på lager. Noen ganger har jeg ringt og fått antydet at varen sansynligvis kommer i løpet av et par dager, men Dustin vil ikke bekrefte datoen på nettsiden før det er sikkert. 2 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Var en diferanse på litt over 100Kr, men fant ut at det er ikke noe å bry meg om. Hadde jeg tatt tilbudet å få pengene tilbake så kjøpt det nye modellen ville jeg måtte betale 100Kr i porto uansett. :!: Jeg får bare se å tåle det. @ lain Tydlig du ikke kjenner til tilbakekallingen av Sandy-Bridge kortene, så jeg fatter ikke pointet å måtte gå igjennom alle spørsmålene dine. Men uansett så har leverandøren (ASUS i dette tilfelle) sakt at vi kunder skal ikke belastes pga produksjons feilen. Hvorfor i all verden skulle du få penger? Du fikk et kort med feil, de gir deg tilsvarende kort uten feil. Det er sånn det alltid fugerer, og det neppe noe poeng i å kase bort tiden til forbrukerrådet på det. Joda, jeg har jobbet med salg i 9 år og er fullstendig klar over det med bytte til nytt produkt. Men når det er full tilbakekalling av et produkt er det noe annet. Det heter at det skal være bytte til samme produkt, men når produktet plutslig skal koste mindre skal kunden naturligbis få diferansen tilbake. Det gjorde vi hver gang dette skjedde hos oss. Hvis det var bytte til nytt produkt pga reklamasjon, og produktet var gammel det hadde vært noe annet. Men nå var tilbakekallingen samme dag da jeg kjøpte, og fikk beskjed av DH at jeg kunne bruke den til de nye modellene var kommet. Men uansett, som nevnt jeg gidder ikke bry meg om de Kr. Endret 15. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er jo overhodet ingen forskjell på tilbakekalling og reklamasjon juridisk sett. Og praktisk sett er du "better off" fordi du slipper å være uten produktet. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nei, jeg kjente ikke til tilbakekallingen, derfor jeg spurte. Og du belastes jo ikke, du har betalt en pris for et kort, det er feil på kortet, men du kunne bruke det til du fikk nytt, og du fikk nytt tilsvarende kort. Men jeg forstår, det er jo dårlig kundebehandling å la deg bruke kortet ei uke, for så å ikke overføre mellombeløpet etter prisen har blitt justert ned. Enda godt den nye prisen ikke ble høyere, da hadde du vel krevd å få betale ekstra, eller? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Jeg synes nå det er greit at Dustinhome ikke dytter ut estimert datoer i hytt og gevær slik veldig mange andre nettbutikker gjør. Mulig du er veldig god på å misforstå, men det er akkurat det Dustin gjør når de setter en dato om 10 dager mens de andre store nettbutikkene har 40 dager og produktet er kjent for å ikke være på vei til butikkene. Dette skaper absolutt frustrasjon og er nettopp det Dustin gjør. Du argumenterer mot noe som ikke er sagt og det du sier er helt feil. Det er mulig jeg har en helt annen erfaring enn deg da. I mine tilfeller så har jeg opplevd at Dustin ikke setter dato før leveransen er bekreftet eller er på lager. Noen ganger har jeg ringt og fått antydet at varen sansynligvis kommer i løpet av et par dager, men Dustin vil ikke bekrefte datoen på nettsiden før det er sikkert. Derfor nyttig for kunder å vite at det jeg presisert absolutt skjer. Praksisen blir da tydeligvis å måtte ringe på datoer som ikke er bekreftet hvis det er stort avvik ift. andre store nettbutikker. Endret 15. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Derfor nyttig for kunder å vite at det jeg presisert absolutt skjer. Praksisen blir da tydeligvis å måtte ringe på datoer som ikke er bekreftet hvis det er stort avvik ift. andre store nettbutikker. Andre norske nettbutikker har jo en tendens til å tippe en dato med tanke på vindretning for deretter å forskjyve leveringsdato til det uendelige. Det har jeg heldigvis ikke opplevd med Dustinhome enda. Jeg er usikker, men bruker Dustinhome samme levrandører som andre norske nettbutikker (med tanke på at de ligger i Sverige) ? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Etter min erfaring er Dustin de som har vært mest presis og ærlig på leveringsdato. Lanseringen av HD5xxx er vel det beste eksempelet på dette hvor butikker som PS, komplett, mpx, netshop og amentio satt en dato som de forskjøv en dag når varen ikke kom. Dette lurer kunder til å gjøre en bestilling! De få datoene Dustin hadde, holdt de stort sett. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Andre norske nettbutikker har jo en tendens til å tippe en dato med tanke på vindretning for deretter å forskjyve leveringsdato til det uendelige. Det har jeg heldigvis ikke opplevd med Dustinhome enda. Eg har, då eg bestilte Sony MDR-XB500 for to veker sidan. Datoen var då 31.03, no er den 07.04. Om den ikkje flyttar seg dag for dag er det tydeleg at den ikkje var sikker i utgangspunktet, og me kan vel òg vere einige om at den ikkje kom inn i løpet av 1-3 dagar, som er lagerstatusen den har hatt heile tida. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Derfor nyttig for kunder å vite at det jeg presisert absolutt skjer. Praksisen blir da tydeligvis å måtte ringe på datoer som ikke er bekreftet hvis det er stort avvik ift. andre store nettbutikker. Andre norske nettbutikker har jo en tendens til å tippe en dato med tanke på vindretning for deretter å forskjyve leveringsdato til det uendelige. Det har jeg heldigvis ikke opplevd med Dustinhome enda. Jeg er usikker, men bruker Dustinhome samme levrandører som andre norske nettbutikker (med tanke på at de ligger i Sverige) ? Min erfaring er at eks. Komplett er vesentlig mer presis på dato. De hadde også datoen både Dustin og et par andre justerte seg inn etter. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Har selv vert svært fornøyd med Dustin sin kundeservice tidligere, men etter RMA sak med dem nå. Har den meningen skiftet ganske brått. Jeg har hatt problem med og få returlapp av Dustin og endelig etter 22-26 dager med flere telefon samtaler mottar jeg endelig returlappen. Når alt er sendt inn og dem endelig mottar pakken blir den avslått samme dag. Der den ikke var dekket av garanti. Selv etter forklaring og bilde sitt saken såpass fast for min del at jeg må sende saken videre til Forbrukerrådet. Til noe annet: Har jeg merket veldig upresis dato på vare oss Dustin der dem sende igjen og igjen utsettelse på epost. Venter forsatt på en mini kjøler jeg bestilte den 21.01.2011 og har vel mottatt 3-4 eposte nå om forsinkelser. Til referanse er det snakk om: THERMALTAKE SLIM X3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nei, jeg kjente ikke til tilbakekallingen, derfor jeg spurte. Og du belastes jo ikke, du har betalt en pris for et kort, det er feil på kortet, men du kunne bruke det til du fikk nytt, og du fikk nytt tilsvarende kort. Men jeg forstår, det er jo dårlig kundebehandling å la deg bruke kortet ei uke, for så å ikke overføre mellombeløpet etter prisen har blitt justert ned. Enda godt den nye prisen ikke ble høyere, da hadde du vel krevd å få betale ekstra, eller? Her blir det jo mange definisjoner om det er samme produkt eller et annet når prisen har gått ned fra det opprinnelige. Hvis man får pengen igjen ( hever kjøpet ) og så kjøper nytt så vil men jo faktisk kunne betale mindre for samme produkt Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nei, jeg kjente ikke til tilbakekallingen, derfor jeg spurte. Og du belastes jo ikke, du har betalt en pris for et kort, det er feil på kortet, men du kunne bruke det til du fikk nytt, og du fikk nytt tilsvarende kort. Men jeg forstår, det er jo dårlig kundebehandling å la deg bruke kortet ei uke, for så å ikke overføre mellombeløpet etter prisen har blitt justert ned. Enda godt den nye prisen ikke ble høyere, da hadde du vel krevd å få betale ekstra, eller? Her blir det jo mange definisjoner om det er samme produkt eller et annet når prisen har gått ned fra det opprinnelige. Hvis man får pengen igjen ( hever kjøpet ) og så kjøper nytt så vil men jo faktisk kunne betale mindre for samme produkt Derfor jeg spør om han ville betalt ekstra om prisen hadde økt, jeg tror nemlig ikke det. Og seff, han kunne sendt inn den gamle varen på 14 dagers returrett og kjøpt det nye billigere. Eneste da at han hadde vært uten hovedkort til det nye kom (om dette tok lengre enn 14 dager). Er jo opp til han, kan ikke få både pose og sekk. Som var det jeg oppfattet han ønsket. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Derfor jeg spør om han ville betalt ekstra om prisen hadde økt, jeg tror nemlig ikke det. Og seff, han kunne sendt inn den gamle varen på 14 dagers returrett og kjøpt det nye billigere. Eneste da at han hadde vært uten hovedkort til det nye kom (om dette tok lengre enn 14 dager). Er jo opp til han, kan ikke få både pose og sekk. Som var det jeg oppfattet han ønsket. Herregud, mann...returrett har INGENTING med en tilbakekalling å gjøre!!! Tilbakekallingen tok sted pga det viser seg at produktet hadde et feil. Intel (som er ansvarlig for feilen) har sakt at ALLE uansett når varen ble kjøpt skulle få NY vare og at garantien vil bli annullert og startet på nytt med utbytte. Folk kunne fint bruke produktet frem til de nye kom ut siden feilen kunn ville oppstå etter lengre tid. ASUS (produsenten av hovedkortet jeg kjøpte) sa så i pressmelding, at utbytte vil være smertefritt og til INGEN økonomisk belasting av kundene sine. Så det at jeg "mister" penger er jo en belasting. Utrolig at du ikke klarer å se det. Endret 16. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Les posten en gang til du. For at du skal ha rett på de 100 spenna eller hva det enn var, mener jeg at du måtte ha sendt varen i retur, på angreretten, for så kjøpe den på nytt. Når du derimot får ny vare pga feil, om det er på garanti eller vanlig tilbakekalling ifra produsent, får du erstattet varen med en tilsvarende uavhengig av verdi. Hvordan du da får det til at du mister penger, er for meg en gåte. Du betalte hva kortet kostet når du kjøpte det, og du har ikke kjøpt nytt kort, men fått byttet det pga feil. Om kortet ryker om si 12 uker, og du får nytt på garanti, ville du whine da også, om at du bør få mellomlegget mellom hva du betalte og hva kortet koster nytt i butikken på det tidspunktet? Og angående økonomisk belastning, du har jo allerede betalt for hovedkortet, og så langt jeg skjønner, måtte du ikke betale noe mer, så hvordan har bytte av hovedkort belastet deg økonomisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå