Loefthal Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Dustin er elsk! Bestilte deler til ny PC for en måned siden og fikk i farten med feil DVI-kabel. Jeg antok at jeg hadde bestilt feil og tenkte ikke noe mer over det da den uansett kostet litt over en hundrings som i det store og det hele ikke utgjorde mye av den totale ordren. Oppdaget så tilfeldigvis i går at det var feil informasjon på sidene til Dustin og at jeg dermed hadde bestilt riktig kabel. Sendte så en liten notis til dustin der jeg gjorde dem oppmerksom på dette samt at jeg hadde mottatt feil. 12 timer senere er ny kabel på vei! En DVI-kabel er jo ikke rare greiene i denne sammenhengen, men det viser hvor utrolig god service Dustin yter ovenfor sine kunder. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 De greide og glemme en HDMI kabel ved min bestilling. Sendte mail og de sendte kabelen. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Årsaken til at man må betale rundt 40,- hos komplett og netshop på hentelageret er at denne ordningen ble kraftig misbrukt en periode og derfor måtte de begynne å ta betalt. Amentio/Datakjeden er ikke akkurat stedet jeg ville handlet om jeg ønsket pålitelighet, trygghet og service. Da betaljer jeg heller de 40 kronene. Hvordan ble det misbrukt? Problemet med henting hos Komplett i Oslo er at det foregår på et gudsforlatt sted. De budde hatt det midt i sentrum el.l. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hvordan det ble misbrukt? Det har de skrevet artikler om på hw.no og burde jo være litt opplagt. Folk bestilte ting de ikke hentet, de tenkte ikke igjennom kjøpene og la inn 2-3 ordre over et par døgn med gratis hentebu frakt fremfor å samle alt i en. At folk ikke hentet varer og bare surrert med unødvendig mange småordre gjorde at det ble lagt på et gebyr som forøvrig er helt levelig. Og disse "gudsforlatte" stedene fungerer for de som klarer å gå lenger enn nærmeste nærbutikk. Hverken vinderen eller lørenskog er spesielt og sistnevnte er et stort shoppingmekka. Takke meg til at man slipper å måtte rote seg inn i Oslo Sentrum kaoset bare for å få hentet noen varer. Endret 21. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 I og med at det er veldig mange mennesker i Oslo sentrum, burde det vært mer sentralt. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hvordan det ble misbrukt? Det har de skrevet artikler om på hw.no og burde jo være litt opplagt. Folk bestilte ting de ikke hentet, de tenkte ikke igjennom kjøpene og la inn 2-3 ordre over et par døgn med gratis hentebu frakt fremfor å samle alt i en. At folk ikke hentet varer og bare surrert med unødvendig mange småordre gjorde at det ble lagt på et gebyr som forøvrig er helt levelig. Og disse "gudsforlatte" stedene fungerer for de som klarer å gå lenger enn nærmeste nærbutikk. Hverken vinderen eller lørenskog er spesielt og sistnevnte er et stort shoppingmekka. Takke meg til at man slipper å måtte rote seg inn i Oslo Sentrum kaoset bare for å få hentet noen varer. Det med misbruket hadde ikke jeg fått med meg hvertfall. Det problemet hadde forsvunnet dersom de hadde fjernet "postoppkrav" løsning, som jeg regner med er grunnen til problemet. Folk bestiller mye uten å betale, så henter de det ikke. Hvorfor la mindretallet ødelegge for den vanlige mannen i gata som betaler med en gang? Her i Stavanger/Forus er det slik at hentebua er innlemmet med Jernia som Komplett eier. Kan tenke meg at de ikke betaler mye ekstra for å få levert varene dit sammen med alt annet som skal til Jernia. I såfall kan det spise opp en del av den fortjenesten de har i forhold til andre nettbutikker. For ja, Komplett er i 99% av tilfellene ikke billigst. Så er det kanskje en positiv side med dette også? Når en først er innom Jernia, hvorfor ikke ta med en ny brødrister eller et nytt strykejern. Endret 21. februar 2011 av Teac Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hvis man ikke er villig til å betale 40,- i pakking og frakt får man heller betale for at posten gjør det. Endret 21. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Dustin har en del kampanjer for øyeblikket, som f.eks på disse RAM brikkene Disse Hvor lenge vil kampanjen vare? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Interessant, jeg skal til å handle noen varer derfra selv nå. Hvem mailer man for raskest mulig svar? Trenger svar i løpet av morgendagen i det minste. Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Dustin har en del kampanjer for øyeblikket, som f.eks på disse RAM brikkene Disse Hvor lenge vil kampanjen vare? Hvis det ikke står noe annet så varer kampanjen så lenge lageret rekker. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Etter å lest om diverse butikker i denne forumkategorien, så er det veldig lett å danne seg et realistisk inntrykk av de butikkene som er omtalt. Det virker som de fleste her deler min erfaring av Dustin som den beste butikken å handle i. Det jeg stusser på er den tydelige forskjellen mellom de store butikkene. Man skulle tro at alle butikker etterstreber at deres kunder returnerer etter endt kjøp. Slik mange butikker driver kundeservice, er det lett å trekke den konklusjonen at de ikke er interessert i å jobbe etter nevnte må, ihvertfall ikke så lenge de må strekke seg litt lenger enn et minimum. Dette er noe jeg ikke skjønner, da jeg tror det ikke er den beste måten å drive en suksessfull butikk på. Uansett, jeg hadde et problem med et produkt jeg har handlet hos denne svenske butikken med navn Dustin. Jeg kontaktet kundeservice via epost, og fikk en service langt over forventing med en hyggelig og folkelig tone. Dette ble gjort på en så bra måte at jeg sitter igjen med et bedre inntrykk enn jeg ville hatt hvis det ikke hadde blitt problemer med det respektive produktet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg fikk også raskt svar på en mailhenvendelse, men jeg stiller meg litt spørrende til veldig upresis datoer på veldig aktuelle nye produkter som andre butikker har fått beskjed om utsatt leveringsdato (pga. produksjon) for lenge siden. Dette virker for meg litt som å fiske kjøp lenge før produktene er klare, men dette er ikke spesielt for Dustin men opplever andre bedre her. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Enig i den Theo343. Vdr. leveringstider har jeg særlig stusset på varer som Dustin opplyser som "ikke på lager", hvor det gjerne raskt popper opp en estimert leveringsdato i ordrebekreftelsen etter at man har bestilt. Skulle tro det gikk an å få til et system med estimert leveringsdato før man bestiller ettersom det er stor forskjell mellom å vente i 2 uker og 1 mnd. Noe ala 1-2uker, 2-4, over 1 mnd, kunne vært greit. Nå er det å bestille varer som ikke er på lager litt som å tippe... Og et annet forbedringspotensiale er flere sorteringsvalg for varer, feks. HDD-kapasitet, o.l. Litt mer klundrete enn de beste på det området. Men er dog generelt strålende fornøyd med Dustin Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Jeg synes nå det er greit at Dustinhome ikke dytter ut estimert datoer i hytt og gevær slik veldig mange andre nettbutikker gjør. Stort sett fører dette bare til unødvendig frustrasjon når varen ikke kommer til antatt tid. Jeg vil påstå at Dustinhome har i mine tilfeller vært de mest nøyaktige på datoer for antatt levering (som har vært over telefon). Tipping blir det uansett om de legger ut estimert dato eller ikke. Et tips til dere i Dustinhome: På "Foto og video" siden deres kan dere opprette en egen fane for skjermer som egner seg godt for fotoredigering. Jeg ser stadig vekk at brukere på dette forumet og andre forum etterspør skjermer som egner seg spesielt bra til fotoredigering. Det hadde vært lurt å gi noen alternativer for de som søker etter den informasjonen og spesielt siden ingen andre nettbutikker (som jeg har sett) har dette tilbudet. Det kan være en fin måte å fri til fotoentusiastene. Jeg er også helt sikkert at brukere her på forumet (spesielt akam-gjengen) kan bidra med linker til tester og annen erfaring på dette området. Endret 14. mars 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Enig i den Theo343. Vdr. leveringstider har jeg særlig stusset på varer som Dustin opplyser som "ikke på lager", hvor det gjerne raskt popper opp en estimert leveringsdato i ordrebekreftelsen etter at man har bestilt. Skulle tro det gikk an å få til et system med estimert leveringsdato før man bestiller ettersom det er stor forskjell mellom å vente i 2 uker og 1 mnd. Noe ala 1-2uker, 2-4, over 1 mnd, kunne vært greit. Nå er det å bestille varer som ikke er på lager litt som å tippe... Og et annet forbedringspotensiale er flere sorteringsvalg for varer, feks. HDD-kapasitet, o.l. Litt mer klundrete enn de beste på det området. Men er dog generelt strålende fornøyd med Dustin Det er nok mulig å få mer informasjon om leveringsdato hvis man ringer Dustinhome og spør. Har bare hatt positive erfaringer med telefonsupporten Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Et lite spørsmål. Er på jakt etter ZOTAC H67ITX-C-E, men når jeg søker får jeg ikke opp noe. Søker jeg opp kun zotac finner jeg: ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX ZOTAC H55-ITX-A-E WIFI S-1156 MINI-ITX Er det mulig at det er en skriveleif på en av disse. Kan tenke meg at den øverste egentlig er 1155, altså Sandy Bridge? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX, 5010546091. 1156 HK rammes ikke av SB syndromet så vidt jeg vet Endret 14. mars 2011 av Game-master Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Et lite spørsmål. Er på jakt etter ZOTAC H67ITX-C-E, men når jeg søker får jeg ikke opp noe. Søker jeg opp kun zotac finner jeg: ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX ZOTAC H55-ITX-A-E WIFI S-1156 MINI-ITX Er det mulig at det er en skriveleif på en av disse. Kan tenke meg at den øverste egentlig er 1155, altså Sandy Bridge? Den første lenken din er et H55-hovedkort for LGA1156. Dette er ikke Sandy Bridge, produktbeskrivelsen er korrekt (se offisiell side for ZOTAC H55ITX-C-E). Skal du ha Sandy Brdige må du ha et H67 eller P67-basert brikkesett. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX, 5010546091. 1156 HK rammes ikke av SB syndromet så vidt jeg vet Et lite spørsmål. Er på jakt etter ZOTAC H67ITX-C-E, men når jeg søker får jeg ikke opp noe. Søker jeg opp kun zotac finner jeg: ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX ZOTAC H55-ITX-A-E WIFI S-1156 MINI-ITX Er det mulig at det er en skriveleif på en av disse. Kan tenke meg at den øverste egentlig er 1155, altså Sandy Bridge? Den første lenken din er et H55-hovedkort for LGA1156. Dette er ikke Sandy Bridge, produktbeskrivelsen er korrekt (se offisiell side for ZOTAC H55ITX-C-E). Skal du ha Sandy Brdige må du ha et H67 eller P67-basert brikkesett. Alt det der er jeg klar over. Grunnen til jeg spør er fordi det er listet opp to identiske kort. Grei, da har ikke dustin fått inn h67 kortet inn enda. De har laget to utgaver av både h67 og h55 SB ble som dere vet trukket tilbake. Zotac skulle egentlig gi ut ZOTAC H67-ITX-A-E, men ble rammet av satafeilen. De nye kortene derimot heter H67-ITX-C-E . Derfor fikk jeg en mistanke om at Dustin hadde rotet med modellbetegnelser her. Snakk om å villede folk: H67-ITX-A-E H67-ITX-C-E H55-ITX-A-E H55-ITX-C-E Alle andre produsenter klarer å stappe en B3 bak og fjerne enhver tvil.. Endret 14. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Jeg synes nå det er greit at Dustinhome ikke dytter ut estimert datoer i hytt og gevær slik veldig mange andre nettbutikker gjør. Mulig du er veldig god på å misforstå, men det er akkurat det Dustin gjør når de setter en dato om 10 dager mens de andre store nettbutikkene har 40 dager og produktet er kjent for å ikke være på vei til butikkene. Dette skaper absolutt frustrasjon og er nettopp det Dustin gjør. Du argumenterer mot noe som ikke er sagt og det du sier er helt feil. Endret 15. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå