Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hrmf, sitter og setter opp oppgraderingspakke til den stasjonære. Synd ikke Dustin har Crucial C300 i sortimentet. Eneste som hindrer meg i å få hele pakka fra samme butikk :(

Edit: Skulle gjerne ha hatt Lian-Li BZ-501B også. Noe dere kunne tenke dere å ta inn i sortimentet, Dustin, siden dere fører Lian-Li allerede?

Edit2: Da var ny innmat til den stasjnære bestilt. Satser på at Dustin leverer denne gangen også :) Frontdeksel og SSD ble bestilt fra Netshop (*grøss*) siden de var eneste som hadde begge deler i sortimentet. Får krysse fingrene på at jeg unngår RMA denne gangen også... :(

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Dustinhome har tapt seg litt i mine øyner.

Tilbakekallingen av Intel Sandy Bridge hovedkort virker det som om Dustinhome ikke vil ta seg ansvar for.

Jeg sendte mail og spurte, og fikk heller svar at "Intel kunne IKKE si om det var feil på ALLE kort", at jeg kunne bare bruke kortet uten problemer.

Men jeg svarte og forklarte at det er jo TILBAKEKALLING. Og at jeg vil ha bekreftelse av de at jeg får byttet mitt hovedkort til samme model så straks de "nye" er på lager. Men neida....får ikke svar.

Buuuu. Dårlig Dustin.

Lenke til kommentar

Det er jo i utgangspuktet rikitg det de sier, du kan bruke det uten problemer - problemt med sataportene fra nr to og opp gir seg jo først utslag etter rimelig lang tid, og delv da kan du bruke port 0 og 1 uten problemer. Hvis du sier at du likevel vil sende det tilbake, er nok ikke det noe problem dersom produsenten av kortet ditt har kalt det tilbake, så bare vent på svar.

Lenke til kommentar

Tiden det tok å få svar på mail om ordren min fra Amentio: 1 uke

Tiden det tok å få svar på mail om ordren min fra Dustin: 45 min

Kommer definitivt til å handle hos dem heretter :)

Ikke det at 45 min ikke er bra, men amentio gjør jo sport i å svare kunder seint og på noe helt annet en de får spørsmål om..

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å bestille fra Dustin her om dagen, men Komplett hadde varen til ca. samme pris, og de tilbyr levering via Tollpost Globe, noe som betyr at jeg ikke trenger å gå helt til postkontoret, som er et stykke unna. Enklere å hente en stor sending på den lokale matbutikken.

Lurer på om Dustin kommer til å tilby dette...

(At Tollpost pokker meg klarte å rote bort sendingen i noen dager er en annen historie.)

Lenke til kommentar

De har vel sagt at de per nå ikke kommer til å jobbe for å få til brevpost, da alt av pakking, avtaler m.m. er lagt opp for pakker.

Er ikke så enkelt som å fortelle de på lageret å pakke ting i brev i stedet.

Tollpost kunne de gjerne fått til en avtale med, siden de uansett laster om i oslo.

Men ser også fordelen (fra deres side) med at de har 1 partner å forholde seg til.

Største fordelen jeg ser med tollpost, er at de normalt leverer ting raskere enn posten.

Lenke til kommentar
De har vel sagt at de per nå ikke kommer til å jobbe for å få til brevpost, da alt av pakking, avtaler m.m. er lagt opp for pakker.

Er ikke så enkelt som å fortelle de på lageret å pakke ting i brev i stedet.

Dette var ikke hovedproblemet slik jeg så det. Det aspektet dreier seg kun om å tilpasse egne rutiner og utstyr til en forsendelsesmåte som kan være meget populær for kundene. Noe selv komplett med et robotlager har fått til!

Problemet slik jeg ser det var at de ikke klarte å få ned prisen på det pga. sine transportleverandører som skulle ha samme betaling for brevpost som annen leveranse. Og det slo naturlig nok bena under poenget med det.

Lenke til kommentar

Hmm, som student, og en som har tenkt til å investere i en PC, ser at Dustinhome skryter av studentrabatt på hele sortimentet, men hvordan kan jeg se prisene som student? Er logget inn som student, men prisene på alle produktene er like som det prisguiden sier, untatt en DVD-brenner jeg sparer 3 kroner på.

Ved rundt 10.000 så sparer jeg 3 kroner? Og det på et produkt når hele sortimentet skulle ha rabatt?

Her hadde jeg håpet på 5-10 %, men ikke 0.5 % på en komponent til en tusenlapp?

Eller er jeg bare dum?

Lenke til kommentar

Nei, studentrabatten har endret seg drastisk. Det er mikroskopisk rabatt dersom du i det hele tatt finner den. Grunnen til at jeg har handlet en del hos dustin er pga de har greie priser i forhold til andre nettbutikker og + gratis frakt. Når har jeg mer eller mindre sluttet å handle der pga frakten kun gjelder 2k kjøp og prisene generelt ikke er bra lenger. Nå er de heller på samme nivå som komplett. De siste gangene jeg har handlet diverse til pc så har jeg gjort det hos Amentio. De har veldig fine priser, utvalg + en kan hente varen gratis i butikk. Ikke betale 39,- slik som komplett :thumbdown:

Men så skal det sies at kundeservicen til Dustin er kjempe. Svar på mail går veldig fort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Årsaken til at man må betale rundt 40,- hos komplett og netshop på hentelageret er at denne ordningen ble kraftig misbrukt en periode og derfor måtte de begynne å ta betalt.

Amentio/Datakjeden er ikke akkurat stedet jeg ville handlet om jeg ønsket pålitelighet, trygghet og service. Da betaljer jeg heller de 40 kronene.

Lenke til kommentar

Om man forøvrig liker å vente, er Amentio ett godt valg, jeg bestilte i slutten av november, som var på lager til henting på butikken i Drammen, den var ikke kommet frem til midten av desember, så jeg måtte gi det opp. Betaler heller litt ekstra for å ha det iløpet av noen dager.

~ Mortis

Lenke til kommentar

Tiden det tok å få svar på mail om ordren min fra Amentio: 1 uke

Tiden det tok å få svar på mail om ordren min fra Dustin: 45 min

Kommer definitivt til å handle hos dem heretter :)

Ikke det at 45 min ikke er bra, men amentio gjør jo sport i å svare kunder seint og på noe helt annet en de får spørsmål om..

Det er hvertfall ikke min erfaring med Amentio.

Sendte mail forrige fredag.

fr 11.02.2011 15:08

Hei, når får dere inn Asus E35M1-I DELUXE. AMD mini-ITX ?

Varenr: 1196814 Prod varenr: E35M1-I DELUXE

Mvh xXx

Svar:

fr 11.02.2011 16:02

Hei

Denne kommer tidligst inn den 18.02.2011.

Ha en fortsatt fin dag !

Med vennlig hilsen

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...